پیش‌بینی بازارهای طلا در روزهای آینده / سیگنال طلای جهانی به قیمت طلا

اقتصاد ۱۰۰- قیمت دلار در بازار امروز دچار نوسان شده و در محدوده مشخصی در حال رفت و برگشت است. این نوسان بر قیمت طلا و سکه هم اثر گذاشته و بازار نوسان محدودی دارد.

  پیش‌بینی بازارهای طلا در روزهای آینده / سیگنال طلای جهانی به قیمت طلا

قیمت طلا امروز دو خرداد ۱۴۰۲ به گرمی دو میلیون و ۵۶۰ هزار تومان رسیدکه نسبت به روز گذشته اندکی کاهش داشت.

قیمت سکه امامی هم با کمی ریزش به ۳۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید و در همین محدوده قیمتی حرکت می‌کند. قیمت سکه بهار آزادی هم ۲۸ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان بود. نیم سکه هم با کمی کاهش نسبت به روز قبل به ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

اما روند قیمت ربع سکه با دیگر سکه‌های موجود در بازار متفاوت بود و این سکه با کمی افزایش قیمت به ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه گرمی هم ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شد.

مسیر قیمت دلار فعلا مشخص نیست. اگرچه برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند که در روزهای آینده دلار در کانال ۵۱ و ۵۲ هزار تومان در نوسان خواهد بود و نه به کانال بالاتر صعود می‌کند و نه کانال پایین‌تر را می‌بیند. چون نه رویداد سیاسی خاصی رخ داده که بر قیمت دلار اثر بگذارد و نه سیاست‌های اقتصادی دولت هنوز سیگنالی به معامله‌گران داده است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

اگر روند قیمت دلار در همین محدوده حفظ شود، باید امیدوار بود که قیمت طلا و سکه هم تغییر ملموسی نخواهد داشت و در محدوده فعلی در نوسان خواهد بود.

چون آنگونه که خبرهای سیاسی می‌گویند حداقل تا سال آینده خبری از مذاکرات هسته‌ای نیست و از سرگیری این مذاکرات و یا توقف کامل آن به نتیجه انتخابات آمریکا بستگی دارد.

شرایط اقتصاد کلان و کسری بودجه دولت هم عامل اثرگذار دیگر بر بازار ارز است که فعلا در نیمه اول سال هستیم و انتظار نمی‌رود این کسری خود را در سه ماهه نخست سال جاری نشان دهد. تجربه سال گذشته هم نشان داد کسری بودجه در نیمه دوم سال نمود پیدا می‌کند و بر قیمت‌های ارز و طلا اثر می‌گذارد.

اما کارشناسان معتقدند که روند بازار طلا و سکه صعودی است. برزو حق شناس، کارشناس بازار مالی در این مورد گفت: انس جهانی طلا در سال ۲۰۲۳ سقف قبلی را رد می‌کند و رشد قابل توجهی خواهد داشت. این موضوع در قیمت طلا در بازار داخلی تاثیر خواهد داشت. اگر رویدادهای خارج از بازار بر روند قیمت‌ها تاثیر نگذارد قیمت طلا و سکه در بازار داخلی صعودی خواهد بود. کمااینکه در سال جدید بازار فلز زرد رشد بهتری نسبت به دلار خواهد داشت.

منبع : تجارت نیوز





منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml