پیش‌بینی بورس فردا ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ / افت ۵ درصدی شاخص کل از مرداد ۹۹ تا ۱۴۰۲

شاخص بورس اوراق بهادار تهران در ادامه روند خط افقی نمودار را انتخاب کرده و در محدوده کمتر یا بیش از ۲ میلیون واحد بدون تغییرات قابل توجهی در نوسان است. شاخص برای عبور از این وضعیت نیازمند یک شوک خبری مثبت است تا روند خود را تغییر دهد.

به گفته فعالان بازار، به دلیل صف های فروش، این روزها فروشنده اندکی در بازار وجود دارد و از طرفی خریداران نیز وارد بازار نمی شوند. ارزش بازار بورس تهران برای دومین روز متوالی به زیر ۷ هزار همتی رسید. ارزشی که برای دومین بار در ۵ ماهه نخست سال جاری برای ارزش بازار و شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران مشاهده شده است از مرداد ۱۳۹۸ تا مرداد ۱۴۰۲ افت ۵ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش اخبار تایمز و به نقل از اکو ایران ، در معاملات روز چهارشنبه نماد هخشتی بیشترین تاثیر منفی را داشت و نماد همراه اول دومین نماد منفی بازار سرمایه بود که نشان از عدم تعادل در تابلوی معاملات غول های بازار دارد. خودرو لیدر سنتی بازار سرمایه روز چهارشنبه به دلیل تعطیلی جلسه روز شنبه برای تعیین تکلیف خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت غایب بود.

با این حال گروه خودرویی همچنان در این شرایط بیشترین ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد و با ارزش ۲۸۳ میلیارد تومان در جایگاه نخست ایستاد. پس از این گروه باید به گروه فلزات اساسی اشاره کرد، گروهی که بیش از ۱۴۷ میلیارد تومان ارزش معاملاتی را به خود دیدند که برای این صنعت غیرقابل تصور است!

پیش‌بینی بورس فردا ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ / افت ۵ درصدی شاخص کل از مرداد ۹۹ تا ۱۴۰۲

همچنین روز چهارشنبه هفته گذشته محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در گفت و گو با فعالان بازار سرمایه درباره موضوعات مرتبط با بازار سرمایه از جمله نرخ خوراک و قیمت گذاری دستوری محورهای این جلسه بود.

در این جلسه که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون مجلس، برخی از فعالان بازار سرمایه، مدیران کانون کارگزاران و کانون موسسات و نمایندگان صنفی از جمله صنایع پتروشیمی، سیمان، سنگ آهن و خودرو برگزار شد. بر حمایت از بازار سرمایه و ایفای نقش در برنامه هفتم توسعه تاکید شد. .

همچنین در این جلسه بر عزم مجلس برای حل مشکلات بازار سرمایه از جمله قیمت گذاری خوراک پتروشیمی ها تاکید شد.

در این روز عرضه اولیه نماد بمولد انجام شد و قیمت مکشوفه برای مرحله عرضه عمومی قیمت ثابتی معادل ۶۸۲۲ ریال بود.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

بازار این روزها به قدری بی دقت و بدون معامله در نوسان است که می توان از تغییرات شاخص چشم پوشی کرد و گفتن جملاتی مانند شاخص در محدوده حمایتی و… احتمالاً تکرار مکرر بیش نیست. ارزش بازار بورس تهران به کانال ۶۰۰۰ همتی کاهش یافته است. بازدهی شاخص کل پس از گذشت سه سال از افت تاریخی خود (مرداد ۱۳۹۸) همچنان منفی است و در روزهای گذشته به تفصیل در این مورد صحبت کرده ایم. بازدهی شاخص نسبت به پیک تاریخی سال ۲۰۱۹ بیش از ۵ درصد منفی شده است.

کل

ابهامات زیادی در بازار وجود دارد و مدیران اقتصادی و دولتی راهی برای برون رفت از این بحران ندارند. شاید بخواهند آن را نداشته باشند و بازار در این وضعیت بماند. اما آنچه در بازار سرمایه مهم است به عنوان دماسنج اقتصادی شناخته می شود.

اما از نظر فنی که می خواهیم نگاهی به کل شاخص داشته باشیم، میانگین متحرک ۲۰۰ روزه و ۵۵ روزه شاخص در حال نزدیک شدن به یکدیگر است، شاید فواصل ایجاد شده در این دو میانگین، فواصل قابل توجهی باشد؛ با این حال، شاخص کل در یک مسیر خطی بین این دو میانگین حرکت می کند.

خط روند اندیکاتور RSI که در روزهای ابتدایی ماه جاری روند نزولی خود را شکسته بود و به عنوان یک سیگنال صعودی ضعیف برای افراد فنی تلقی می شد، همچنان در محدوده ۳۵ واحد قرار دارد که نشان از عدم افت بازار دارد. بیش از حد به فروش بیش از حد. و علاقه زیادی به مثبت شدن ندارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml