پیش بینی قیمت دلار ۹ شهریور ۱۴۰۲

این در حالی است که امروز در شرایطی که بازار ارز تحت تاثیر سخنان مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار گرفت، الگوی زیگزاگی قیمت دلار شکسته شد. قیمت دلار در دو روز اخیر نوسانات صعودی محدودی داشته و در آستانه شکستن خط مقاومت قبلی است.

به گزارش اخبار تایمز، دیروز و امروز قیمت دلار افزایش محدودی داشت و در کانال ۴۹ هزار تومان پیش رفت. این اسکناس در این روز ۱۰۰ تومان افزایش یافت و با قیمت ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد.

سرپیچی از الگوی زیگزاگی قیمت دلار در پی انتشار خبر مصاحبه مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با فرانس ۲۴ رخ داد که رافائل گروسی در این گفتگو اظهار داشت: اجرای توافق افزایش نظارت بر ایران برنامه هسته ای با سرعت مطلوب پیش نمی رود، بلکه به صورت «بسیار بسیار پراکنده» و به عبارتی «بسیار محدود» پیش می رود.

به گفته مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، کندی اجرای این توافق به این دلیل است که ایران «به افزایش ذخایر اورانیوم با غلظت بالا خود ادامه می دهد».

هرچند برخی رسانه های داخلی برداشت مثبتی از سخنان گروسی داشتند، اما تاثیری که این خبر بر بازار ارز گذاشت، اگرچه تند نبود، اما ریتم افزایش و کاهش قیمت دلار را به هم زد.

با توجه به نزدیک بودن ایام اربعین، معامله گران معتقدند بازار ارز در عراق متاثر از این مراسم است و بر این باورند که روند معاملات مانند روزهای گذشته پررونق نیست و از حجم آن کاسته شده است.

بازار ارز انتظاری شد

به نظر می رسد بازار ارز منتظر چهار موضوع مهم است. ابتدا پایان مراسم اربعین و بازگشت بازار ارز به روال گذشته، انتظار سفر گروسی معاون رئیس جمهور به تهران، برگزاری جلسه شورای حکام در روزهای پایانی شهریور و پایان اول شهریورماه. ۶ ماه از سال. به گفته فعالان بازار ارز، مهم ترین خبری که می تواند به بازارهای مالی ریتم خاصی بدهد بحث برجام است.

کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند دلار در محدوده ۴۹ هزار تومان محبوس شده و قیمت از هفته گذشته با دامنه کوتاه ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان در حال حرکت است. به گفته آنها شرایط خاص اخبار سیاسی در بازار دلار به سردرگمی دلالان دلار دامن زده است.

تحلیلگران بازارهای مالی تاکید می کنند در ماه های گذشته، تزریق اخباری با مضمون توافق احتمالی، اثر رشد نقدینگی و تورم را کاهش داده است. اما بازار ارز منتظر خبرهای ویژه در حوزه برجام است تا محرک بزرگی برای بازارهای مالی باشد.

کف و سقف دلار از نگاه کارشناسان فنی ارز

تحلیلگران فنی بازار می گویند دلار در محدوده ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان گرفتار شده است. به گفته آنها محدوده ۵۲ هزار تومانی به ۵۱ هزار تومان کاهش یافته و محدوده مهمی برای این اسکناس است. کارشناسان فنی بر این باورند که اگر این منطقه شکسته شود، دلار با سرعت پایین وارد کانال های بالاتر خواهد شد.

به اعتقاد آنها کف ۴۷ هزار تومانی را می‌توان برای این اسکناس در نظر گرفت و شکست ۴۶ تا ۴۳ هزار تومان نیز ادامه حرکت نزولی دلار می‌تواند باشد. هر چند فنی‌های بازار دسترسی به این منطقه نزولی را دور از انتظار می‌دانند و وقوع آن را متاثر از سیگنال‌های قوی اخبار سیاسی پیش‌بینی می‌کنند.

امروز قیمت دلار در بازارهای همسایه برخلاف رشد قیمت دلار در تهران، روند کاهشی داشت. دلار هرات با قیمت ۴۸ هزار و ۸۳۰ تومان معامله شد و کاهش ۱۰۰ تومانی داشت. قیمت دلار سلیمانیه کاهش ۲۰۰ تومانی داشت و با رقم ۴۸ هزار و ۲۲۰ تومان معامله شد. درهم امارات امروز ۲۰ تومان گران شد و با رقم ۱۳ هزار و ۵۹۰ تومان معامله شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml