پیش بینی قیمت دلار ۲۸ تیر ۱۴۰۲/ سیگنال‌ عمان جان دلار را گرفت

قیمت دلار امروز تحت تاثیر سیگنال سیاسی عمان و سفر وزیر امور خارجه این کشور به ایران قرار نگرفت. صبح امروز این اسکناس در کانال ۴۹ هزار تومان سه پله پیش رفت؛ اما در پایان معاملات در انتهای کانال مذکور بسته شد.

به گزارش خبرگزاری اخبار تایمز، در روزهای پایانی تیرماه، قیمت دلار تحت تاثیر برخی سیگنال های سیاسی قرار نگرفت و مانند دیروز در انتهای کانال ۴۹ هزار تومان معامله شد.

بار دیگر سیگنالی از مسقط توانست از افزایش قیمت در بازار ارز جلوگیری کند. در عین حال برخی معامله گران معتقدند که تاثیر اخبار سیاسی مطلوب بر بازارهای مالی کمرنگ شده و تنها یک روز ادامه دارد. به گفته آنها تنها اخبار موثق و موثر در مورد برجام می تواند مقاومت دلار برای ماندن در کانال های قیمتی فعلی را بشکند.

پیش بینی قیمت دلار 28 تیر 1402/ سیگنال‌ عمان جان دلار را گرفت

دیدار روز گذشته وزیر امور خارجه ایران با همتای عمانی خود در تهران به گمانه زنی ها درباره توافقات پشت پرده دامن زد. امروز معامله گران گفتند که تاثیر این جلسه در روزهای آینده در بازار ارز منعکس خواهد شد. این در حالی است که سفر پادشاه عمان به ایران در اواسط خرداد ماه حاکی از آن بود که بازار در روزهای آینده آبستن اخبار مثبت و منفی است.

آیا منابع ارزی کشور توانایی مهار رشد دلار را دارد؟

در همین راستا فردین آقابزوری کارشناس اقتصادی نوسان قیمت دلار در کانال ۴۹ هزار تومان را حرکتی طبیعی خواند و به تجارت نیوز گفت: تمایل دلار به سمت افزایش در بازار ارز تقریبا منطقی و در راستای اقتصاد است. واقعیت ها توانایی عرضه عامل اصلی تعیین کننده قیمت دلار در بازار است.»

وی با بیان اینکه یکی از متغیرهای تاثیرگذار بر بازار ارز به ویژه دلار مسائل سیاسی، ارتباطی و غیراقتصادی است گفت: به نظر می رسد با توجه به حجم و رشد نقدینگی، کمبود منابع ارزی حاصل از صادرات و … همچنین رشد اقتصادی ناشی از متغیرهای اصلی تعیین کننده نرخ ارز، مسائل سیاسی تاثیر کمتری بر قیمت دلار دارد.

پیش بینی قیمت دلار 28 تیر 1402/ سیگنال‌ عمان جان دلار را گرفت

آقا بزرگی ادامه داد: در نهایت توانایی عرضه است که تعیین کننده اصلی قیمت دلار در بازار است که متأسفانه بانک مرکزی و دولت چنین ذخیره ای ندارند، بنابراین گرایش دلار است. افزایش قیمت قابل پیش بینی است.”

وی با اشاره به اینکه در نهایت دلار به کانال های قیمتی بالاتر راه پیدا کرده و مسیر اصلی خود را در پیش خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: کالاهای وارداتی اعم از الکترونیک، لوازم خانگی، خودرو و حتی سایر کالاهای غیرضروری که با نرخ دلار بالای ۶۵ وارد کشور می شود. هزار تومان معامله می شود بنابراین نرخ عملیاتی در اقتصاد دلار ۶۵ هزار تومان است.

پیام عمان برای لغو تحریم ها چیست؟

السید بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان عصر دیروز در راس هیاتی دیپلماتیک به تهران سفر کرد و با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد. امیر عبداللهیان در این دیدار از تلاش های سازنده این کشور در کمک به لغو تحریم ها علیه ایران و همچنین کمک به بهبود و ارتقای روابط با برخی از کشورهای منطقه قدردانی کرد.

به روش سنتی، بازارهای مالی با سیگنال اخبار سیاسی مساعد روند نزولی به خود می گیرند. این در حالی است که به گفته کارشناسان اقتصادی، افزایش تورم و رشد انتظارات تورمی در نهایت اثر هر اتفاقی را یک روز حفظ می کند و مسیر دلار همواره رو به افزایش است.

کارشناسان اقتصادی کف قیمت دلار را در محدوده ۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می دانند. آنها معتقدند علیرغم اینکه نهاد سیاستگذار در تلاش برای افزایش قیمت است

امروز قیمت دلار در بازارهای اطراف نیز کاهش محدودی داشت. درهم امارات به قیمت ۱۳ هزار و ۴۶۰ تومان رسید و نسبت به روز گذشته ۶۰ تومان کاهش داشت. دلار سلیمانیه نیز با قیمت ۴۷ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد و با کاهش نزدیک به ۵۰۰ تومانی یک پله عقب نشینی کرد. و افزایش محدودی داشت. دلار هرات نیز ۱۰۰ تومان ارزان شد و ۴۸ هزار و ۵۶۰ تومان معامله شد.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml