پیش بینی قیمت طلا ۱۷ اردیبهشت / کاهش ۸۰۰ هزار تومنی سکه ادامه دارد؟

اقتصاد ۱۰۰ – امروز دلار و طلای جهانی دست به دست هم دادند تا روند کاهش قیمت طلا و سکه را تند کنند. سکه در آستانه تغییر کانال ۳۲ میلیون تومانی است. آیا این روند نزولی در بازار طلا و سکه ادامه دارد؟

پیش بینی قیمت طلا 17 اردیبهشت / کاهش 800 هزار تومنی سکه ادامه دارد؟

امروز کاهش قیمت دلار و ریزش نزدیک به ۶۰ دلاری انس جهانی طلا در روز جمعه دست به دست هم داد تا قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی کاهش چشمگیری داشته باشد.

با اینکه بسیاری از فعالان اقتصادی امید به تاثیر‌پذیری زودهنگام سکه از طلای جهانی نداشتند اما در لحظه نگارش این گزارش قیمت سکه امامی ۸۰۰ هزار تومان و قیمت سکه بهار آزادی ۷۰۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد.

انس جهانی طلا در آخرین روز هفته گذشته تا قیمت ۲۰۸۰ دلاری نیز پیش رفت اما بعد از اعلام آمار اقتصادی آمریکا و کاهش نرخ بیکاری برای لحظاتی قله ۲۰۰۰ دلاری را ترک کرد. اما بار دیگر توانست به محدوده مذکور بازگردد.

گفتنی است بازارهای جهانی در تعطیلات پایان هفته هستند و امروز و فردا انس جهانی طلا با قیمت ثابت ۲۰۱۷ دلاری معامله می‌شود. قیمت دلار امروز کاهش نزدیک به ۵۰۰ تومانی داشت.

خبر احکام صادره روسای پیشین بانک مرکزی نیز سایه خود را بر بازار ارز انداخته بود. کارشناسان اقتصادی معتقدند علائم رشد تورم با بخشنامه و دستور مهار نمی‌شود. آنها معتقدند دلار در روند آهسته و پیوسته‌ای به رشد خود ادامه می‌دهد. بازار طلا نیز که دنباله‌رو دلار است از این روند عقب نخواهد ماند. هرچند فعالان بازار فلز گران‌بها بازدهی بازار طلا و سکه را در سال‌ جاری بیشتر از ارز می‌دانند.

طلا چاره‌ای جز کاهش ندارد

سهراب اشرفی، فعال بازار طلا و سکه با اشاره به روند کاهشی انس جهانی طلا و افت قیمت دلار به تجارت‌نیوز گفت: «وقتی این دو مولفه تاثیرگذار بر قیمت طلا و سکه در روند نزولی باشند بازارهای داخلی چاره‌ای جز از دست دادن قیمت ندارند.»

وی با اشاره به روند تقاضا در بازار فلز گرانبها گفت: «قیمت‌ها به اندازه‌ای بالاست که تقاضای خرد تاثیر در روند قیمت‌ها ندارد این در حالی است که همین افزایش قیمت نیز تقاضا در بازار را به حداقل رسانده‌ است.»

وی با تاکید بر اینکه این روند نزولی دلار شروع یک اقدام مثبت است خاطرنشان کرد:« وقتی اقدامات بانک مرکزی برای مدیریت بازار مداومت داشته باشد، طلا و سکه نیز از این روند تاثیر می‌گیرند.»

کاهش قیمت تمام قطعات سکه 

امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با کاهش ۸۰۰ هزار تومانی، با رقم ۳۳ میلیون و ۱۰۱ هزار تومان در بازار معامله شد. سکه بهار نیز با کاهش ۷۰۰ هزار تومانی قیمت، بار دیگر به کانال ۲۹ میلیون تومانی برگشت. این قطعه با قیمت ۲۹ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود.

نیم سکه  کاهش ۴۰۰ هزار تومانی دارد و به کف کانال ۱۹ میلیون تومانی رسیده است. ربع سکه امروز ۲۵۰ هزار تومان ارزان شد. این قطعه با قیمت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

امروز سهم سکه گرمی  از کاهش قیمت ۲۰ هزار تومان بود و کمترین کاهش قیمت را در خانواده سکه‌ها داشت. این قطعه با رقم هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مبادله شد.

امروز قیمت حباب تمام قطعات سکه به غیر از سکه گرمی، کاهش داشت. حباب سکه امامی ۳۵۹ هزار تومان ارزان شد و این بیشترین مقدار کاهش حباب در قطعات سکه بود. سکه گرمی ۳۴ هزار تومان رشد حباب داشت.

قیمت طلا نیز امروز کاهش قیمت  داشت. هرمثقال طلا ۳۳۹ هزار تومان کاهش داشت و با قیمت ١١ میلیون و ۵۰۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش ۷۷ هزار تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۶۹۳ هزار تومان مبادله می‌شود.



منبع :


تجارت‌نیوز

چه زمانی طلا بخرم؟

چه زمانی طلا بخرم؟

تکنیک‌های دریافت سود روی طلا (+ پیش بینی قیمت طلا) رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

ثبت نام رایگان در وبینار آموزشی
ظرفیت محدود



وبگردی


منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml