پیش بینی نفس گیر قیمت ارز و طلا در ماه محرم

با آغاز ماه محرم، بازارهای مالی رکود شدیدی را تجربه کردند و همین امر باعث شد تا خرید و فروش سکه، ارز و طلا به پایین ترین سطح ممکن برسد.

بازار ارز چند هفته مانده به آغاز ماه محرم تحت تاثیر اتفاقات و مذاکرات سیاسی ایران و آمریکا قرار گرفت و نوسانات شدید قیمتی را تجربه کرد. گمانه زنی ها درباره نهایی شدن توافقات باعث شد قیمت دلار در چند روز افت محسوسی را تجربه کند. همین اتفاق برای دلار آمریکا افتاد که باعث شد قیمت دلار جهانی در دو ماه گذشته به پایین ترین سطح خود از اول ژوئن رسیده و آمریکایی ها را نیز شوکه کند.
حرکت قیمت دلار همواره مرجعی برای تعیین قیمت سایر ارزهای معتبر و فلزات گرانبها بوده است و این امر در تعیین قیمت ارزها و فلزات گرانبهای داخلی مانند سکه و طلا بی تاثیر نبوده است.
البته پس از افت قیمت دلار در بازارهای جهانی و همچنین بازار ارز ایران، قیمت سایر فلزات گرانبها مانند طلا و سکه دچار نوسان شد و البته در اکثر روزها افت شدید قیمت را تجربه کرد و همین امر باعث شد تا معامله گران به بازار نزدیک شوند و تمایل بیشتری برای خرید و فروش نشان دهند.

اما با گذشت زمان و نزدیک شدن به ماه محرم خبر مذاکرات هسته ای دیگر برای بازار و فعالان اقتصادی جذابیتی نداشت و کمترین تاثیری بر تغییرات قیمتی بازار نداشت.

پیش بینی نفس گیر قیمت ارز و طلا در ماه محرم

بازار ارز و قیمت دلار با تایید فعالان اقتصادی چند هفته ای بود که در محدوده قیمتی ۴۸ تا ۵۱ هزار تومان دچار مشکل شده بود و گرمای همیشگی خود را از دست داده بود.
بازار ارز چند روز مانده به محرم وارد رکود شدیدی شد و به دنبال این اتفاق، بازار سکه و طلا نیز تحت تاثیر بازار ارز از رونق همیشگی خود خارج شد و دچار رکود شدید شد. به طوری که سایر علاقه مندان به خرید و فروش سکه و طلا از بازار فاصله گرفتند و دست از معامله کشیدند.

کارشناسان سیاسی پیش بینی کردند با آغاز ماه محرم، بازار ارز و سایر فلزات گرانبها به رونق بازگردد و افزایش قیمت را تجربه کند، این سیگنال مثبتی برای شروع مثبت بازارهای مالی ایران بود تا فعالان دلار، سکه و طلا به بازار بازگردند.

پس از این پیش بینی ها و تنها چند روز مانده به محرم، بازار ارز و طلا نه تنها رشدی ندید، بلکه رکود شدیدی را تجربه کرد و دو روز مانده به محرم، افت قیمت دیگری را تجربه کرد که موجب ترس دلالان از افزایش قیمت دلار شد.

با آغاز ماه محرم و برخلاف انتظار و پیش بینی، بازار دلار، سکه و طلا دچار رکود شدید شد و قیمت ها در محدوده مشخصی باقی ماند. این امر که سیگنال منفی به بازارهای مالی داخلی بود باعث شد تا معامله گران از خرید و فروش خودداری کنند و از بازار دوری کنند و منتظر رویدادهای دیگر باشند.

در پی این رکودها، کارشناسان توصیه کردند که فعلاً دلالان از فعالیت بیشتر در بازار دوری کنند و خرید و فروش نکنند و منتظر نبض مثبت بعدی در بازار باشند، در غیر این صورت احتمال افت بیشتر قیمت ها در ماه محرم وجود دارد که ممکن است موجب ضرر برخی از معامله گران شود.
امروز شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ قیمت سکه به ۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید و بر اساس آخرین پیش بینی ها احتمال افزایش قیمت تا ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان وجود دارد.

کانون صرافان نرخ دلار امروز را برای خرید ۴۰ هزار و ۸۴۷ تومان و برای فروش ۴۱ هزار و ۲۵۸ تومان قیمت گذاری کرده است. قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز به ۱۹۶۰ دلار و ۹۰ سنت رسید و در هفته ۰.۴ درصد افزایش یافت. قیمت طلای آمریکا نیز به ۱۹۶۱ دلار و ۹۰ سنت رسید.

پس از انتشار آمار مثبت هفتگی بیکاری در ایالات متحده، شاخص دلار ۰.۲ درصد افزایش یافت و به بالاترین حد خود در بیش از یک هفته گذشته رسید و طلا را برای سایر دارندگان ارز گرانتر کرد.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml