چرا قیمت مصالح ساختمانی کاهش یافت؟ / بازار ساخت و ساز در دام رکود مسکن

در کنار رکود حاکم بر بازار معاملات مسکن و کاهش قیمت ناشی از آن، اکنون مشاهدات میدانی نشان می دهد که رکود در ساخت و ساز باعث کاهش نسبی قیمت مصالح ساختمانی شده است.
به گزارش اخبار تایمز، در ماه های اخیر با توجه به رکود حاکم بر بازار، قیمت مسکن روند کاهشی داشته است. اکنون مشاهدات میدانی نشان می دهد که مصالح ساختمانی از خرداد ۱۴۰۲ مسیر مشابهی را طی کرده اند.
بر این اساس، در حالی که تابستان فصل ساخت و ساز مسکن محسوب می شود، سازندگان و انبوه سازان کمتر از هر زمان دیگری وارد این عرصه می شوند.
تحقیقات میدانی تجارت نیوز نیز گواه کاهش قیمت مصالح ساختمانی در ماه های اخیر است. به عنوان مثال میلگرد سایز ۱۲ که در خرداد ماه امسال هر قطعه ۴ میلیون و ۴۰۳ هزار و ۶۷۰ تومان قیمت داشت، در ۷ مرداد ماه با افت قیمت به عدد ۳ میلیون و ۲۱۱ هزار تومان در هر قطعه مواجه شده است.
روند قیمت در بازار میلگرد نیز به همین منوال است. میلگرد آجدار سایز ۱۲ که در خرداد ماه ۲۴ هزار و ۴۳۶ تومان قیمت داشت، در ۷ مرداد ۱۴۰۲ به ۲۲ هزار و ۶۰۰ تومان رسید، همچنین پروفیل ساختمانی اصفهان که در خرداد ماه ۳۲ هزار و ۱۱۱ تومان قیمت داشت، اکنون کیلویی ۳۰ هزار و ۲۷۴ تومان است. برآورد می شود.

چرا قیمت مصالح ساختمانی کاهش یافته است؟

همانطور که گفته شد، بازیگر اصلی فعلی بازار معاملات مسکن و ساختمان، رکود است. برخی همین رکود در ساخت و ساز و کمبود متقاضی را دلیل آرامش کنونی بازار مصالح ساختمانی و کاهش نسبی قیمت آن می دانند.
برخی دیگر از کارشناسان نیز می گویند تداوم شرایط موجود در ماه های پایانی پاییز موجب رکود تورمی در بازار خواهد شد. وضعیتی که پیش از این در بازار املاک و مصالح ساختمانی وجود داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml