چگونه از چمن مصنوعی نگهداری کنیم؟

دلیلی اصلی استفاده از چمن مصنوعی مقاومت بالایی است که در برابر شرایط آب و هوایی مختلف دارد. این چمن‌ها در شرایط مختلف هیچ تغییری نمی‌کنند و آب و هوای متفاوت تاثیری بر ظاهر آن نمی‌گذارد. به همین خاطر، مصرف‌کننده بیشتر از این نوع چمن برای مصارف خود استفاده می‌کند.

اما چگونه بهتر از این محصول مراقبت کنید تا مدت بیشتر سالم بماند؟ نکات و ترفند‌هایی برای نگهداری از چمن مصنوعی در زمستان وجود دارد که در این مقاله به بررسی آنها می‌پردازیم و در نهایت با قیمت چمن مصنوعی آشنا می‌شویم.

چمن مصنوعی چیست؟

چمن مصنوعی در واقع مشابه چمن طبیعی است که برای پوشش سطوح مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول را در مکان‌هایی مورد استفاده قرار می‌دهند که رشد چمن طبیعی امکان‌پذیر نیست.

این محصول در استودیوم‌های ورزشی، زمین‌های تنیس، تزئین مهد‌ کود‌ک‌ها و تراس‌خانه‌ها به‌جای چمن طبیعی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی افراد نیز در مکان‌های دیگر مانند فروشگاه‌ها و مکان‌هایی که می‌خواهند نمای زیباترو دلپذیرتری داشته باشد، از آن استفاده می‌کنند. این محصول نمونه‌های مختلفی دارد که به شرح زیر هستند:

فنس چمنی

حصار چمنی نوعی نرده است که با استفاده از چمن مصنوعی تولید می‌شود و به عنوان بهترین روش برای تزئین، حصارکشی باغ‌ها و حفظ حریم خصوصی در نظر گرفته شده است. فنسی چمنی در اندازه‌های مختلف و رنگ‌های گوناگون قابل تولید است.

این محصول از باغ شما در برابر عوامل خارجی محافظت می‌کند. علاوه‌بر این طراحی و زیبایی آن جلوه خاصی به محیط می‌دهد.

دیوار سبز مصنوعی

دیوار سبز مصنوعی باعث زیباتر شدن محیط اطراف خانه و محل کار یا مکان‌های دیگر استفاده می‌شود. این محصول که با پنل‌های به هم چسبیده گیاهان در رنگ‌های متنوع طراحی می‌شود، به دلیل کیفیت بالا و نگهداری آسان، انتخاب بسیاری از افراد است.

چمن مصنوعی با نخ نایلون

این مواد در دمای بالا ذوب شده و در تولید انواع چمن مصنوعی به کار گرفته می‌شوند. الیاف نایلونی بسیار محکم و سرسخت هستند. این الیاف برای مکان‌های پر رفت و آمد مثل زمین فوتبال به کار می‌روند زیرا در زیر پا  کوبیده یا شکسته نخواهند شد.

چمن مصنوعی با پلی‌پروپیلن

محصول تهیه‌شده با نخ پلی‌پروپیلن از ارزانترین چمن‌های موجود در بازار است. این نخ در مقایسه با نایلون دارای بافت ظریف‌تری بوده و به همین خاطر، ظاهر آنها از نزدیک بسیار شبیه چمن طبیعی می‌باشد. در فضای خالی حیاط، زیر درختان و لای سنگ‌های حیاط می‌توانید از این نوع چمن استفاده کنید زیرا هم بسیار انعطاف‌پذیر و هم مقرون به‌صرفه است.

چمن مصنوعی با نخ پلی‌اتیلن

پلی اتیلن محبوب صاحبان منازل شخصی است. انواع چمن مصنوعی پلی‌اتیلن رنگ زیبا و لطافت فوق‌العاده‌ای دارند. همچنین از لحاظ ظاهری کاملا شبیه چمن طبیعی‌اند.

چگونه از چمن مصنوعی نگهداری کنیم؟

نحوه‌ نگهداری از چمن مصنوعی در زمستان

نگهداری از چمن مصنوعی در طول سال کار سخت و طاقت‌فرسایی نیست. تنها هر از گاهی باید آن را تمیز کنید. اما ممکن است در فصل زمستان به دلیل تغییرات آب و هوایی و داشتن رطوبت و آب اضافی الیاف چمن یخ بزنند. در این صورت احتیاج به مراقبت بیشتری دارید. در ادامه نحوه نگهداری این محصول را در شرایط مختلف بازگو می‌کنیم.

زمان یخ زدن چمن مصنوعی

موقعی که چمن مصنوعی در اثر سرما زدگی یخ می‌زند نکته‌ایی که باید بر آن آگاه باشید این است که به هیچ عنوان روی چمن یخ زده راه نروید. چراکه به علت یخ زدگی، شکنندگی آن موقع راه رفتن بیشتر می‌شود و ممکن است در زیر پا بشکند.

نکته‌ قابل توجه‌ دیگر این است که برای یخ‌زدایی سریع‌تر، به هیچ عنوان از ضدیخ استفاده نکنید زیرا مواد شیمیایی داخل ضد‌یخ باعث ازبین رفتن چمن مصنوعی می‌شوند. می‌توانید به مقدار مناسب از نمک استفاده کنید. البته نمک زیادی ممکن است باعث مشکلاتی در زهکشی نیز شود.

زمان باریدن برف

برف به تنهایی باعث آسیب به چمن مصنوعی نمی‌شود بلکه راه رفتن بر چمن وقتی برف روی آن نشسته است، آسیب وارد می‌کند. چراکه برف می‌تواند فشرده شود و فضایی در چمن مصنوعی شما ایجاد کند که موقع راه رفتن باعث پارگی بافت‌ آن شود. این مورد مخصوصا در مورد چمن مصنوعی ورزشی اهمیت زیادی دارد؛ چرا که خیلی از ورزش ها در فصل زمستان برگزار می‌شوند.

شما می‌توانید برای رفع این موضوع با یک بیل پلاستیکی برف‌ها را کنار بزنید اما زمان انجام این کار مواظب الیاف‌های چمن مصنوعی باشید. بهتر است صبر کنید تا برف‌ها آب شوند یا اگر امکان‌پذیر است، برای رفت و آمد، برف را در یک مسیر پارو کنید تا بتوانید از آن قسمت عبور کنید.

طوفان شدید

چگونه از چمن مصنوعی نگهداری کنیم؟

طوفان یا باد شدید باعث می‌شود که برگ درختان یا تکه‌های آشغال بر چمن مصنوعی بریزد. در این مواقع هر چند وقت یکبار، با جارو کردن برگ‌ها را جمع آوری کنید زیرا با جمع شدن برگ‌ها در سطح چمن مصنوعی موقع بارندگی، زهکشی چمن به مشکل برمی‌خورد و آب به درستی تخلیه نمی‌شود.

همچنین این امر باعث ایجاد رشد علف‌های هرز در بین چمن‌های مصنوعی می‌گردد. جارو، برس یا حتی یک دستگاه دمنده برای حل این مشکل بسیار کارساز است. نکته‌ قابل توجه این است که از چنگک آهنی برای تمیز کردن چمن مصنوعی استفاده نکنید زیرا این کار باعث آسیب به الیاف چمن مصنوعی می‌گردد.

هنگام بارندگی یا سیل

چمن مصنوعی در صورتی می‌تواند در برابر باران و سیل مقاومت کند که در زمان نصب، زهکشی آن به صورت درست و اصولی انجام گیرد. در غیر این صورت، چمن پر از آب شده و بعد از مدتی رطوبت زیاد باعث کپک زدن چمن می‌شود.

قیمت چمن مصنوعی

ابتدا ممکن است خرید و نصب چمن مصنوعی، هزینه‌بر به نظر برسد اما در طولانی مدت به دلیل دوام بالا و همچنین نداشتن هزینه‌های نگهداری و آبیاری، برای شما آشکار خواهد شد که چمن مصنوعی بسیار مقرون به صرفه‌تر از نوع طبیعی است.

قیمت‌ چمن مصنوعی به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی همچون نوع برند تولیدکننده، الیاف و جنس نخ استفاده‌شده، میزان کیفیت چمن، استفاده از لایه پدینگ و سایر موارد بر هزینه نهایی این محصول تاثیر می‌گذارند.

به دلیل اینکه انواع مختلفی از چمن مصنوعی وجود دارد و قیمت این چمن‌ها بر حسب متراژ زمین یا مکانی که استفاده می‌شود نیز تعیین خواهد شد. هرچه متراژ  بالاتری داشته باشید، هزینه چمن کردن آن نیز بالاتر می‌رود. نرخ قیمت‌ها طبق روز مشخص می‌شود بنابراین ممکن است هزینه محصول، بطور روزانه تغییر کند. در مجموعه خانه چمن با تنوع بالایی از انواع چمن‌های مصنوعی روبه‌رو می‌شوید که کیفیت بالا و قیمت مناسبی دارند.

خرید چمن مصنوعی

امروزه در بازار، چمن مصنوعی با کیفیت‌های مختلف و تنوع در اندازه و سایز عرضه می‌شود. هر محصول بسته به نوع کاربرد خود، ساخت منحصربه‌فردی دارد. همچنین باید در زمان خرید به فاکتورهایی مانند نوع کاربرد، متراژ محوطه مربوط، نوع الیاف به‌کار رفته و مواردی از این قبیل توجه کرد.

برای مثال هرچه ضخامت الیاف کمتر و در عین حال تراکم بافت چمن بیشتر باشد، چمن مصنوعی نرم‌تر و لطیف‌تر بوده و برای استفاده در محیط بازی کودکان مناسب است. برای همین در زمان خرید به ویژگی‌های چمن مصنوعی توجه‌ خاصی داشته باشید تا بتوانید آن را متناسب با فضای مد نظرتان تهیه کنید.

فروشگاه عرضه‌کننده نیز در خرید بسیار مهم است. خانه چمن یک مجموعه پیشرو در این زمینه است که با مشاوره قبل از خرید، تمام اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید با آگاهی کامل نسبت به خرید چمن مصنوعی اقدام کنید.

سخن پایانی

زیبایی و کیفیت محصول همیشه حرف اول را می‌زند. برای خرید چمن مصنوعی بهتر است همیشه به دنبال بهترین‌ها بگردیم تا هم زیبایی مکان را دوچندان کند و هم کیفیت کالا باعث ماندگاری طولانی مدت درحین مصرف شود.

شرکت خانه چمن یکی از زیر مجموعه‌های شرکت سبز پیشگامان پدیده است. این مجموعه فعالیت تجاری خود را در سال ۱۳۹۶ در حوزه‌ واردات و پخش چمن مصنوعی شروع کرده است.

شما می‌توانید ۷ روز هفته به طور شبانه‌روزی سفارش خود را در سایت خانه‌ چمن ثبت کنید. تیم خانه چمن از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۷ و در روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۳ آماده پاسخگویی به تماس مشتریان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml