قیمت پردازنده Ryzen 9 7900X3D تنها دو ماه پس از عرضه ۱۰ درصد کاهش یافت

می دانیم که بازار سخت افزار و کامپیوتر روزهای جالبی را پشت سر نمی گذارد و خرده فروشان برای بهبود فروش این قطعات باید قیمت قطعات سخت افزاری رده بالا را کاهش دهند.

به گزارش اخبار تایمز؛ پردازنده های رده بالای AMD مانند پردازنده های Ryzen 9 Zen 4 از همان ابتدا قیمت بالایی داشتند و به همین دلیل کاهش قیمت زودتر برای آنها اعمال خواهد شد. اخیرا قیمت پردازنده Ryzen 9 7900X3D حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است.

تنها مدت کوتاهی پس از عرضه پردازنده‌های Ryzen 7000، AMD قیمت‌های آن‌ها را اصلاح کرد و قیمت این پردازنده‌ها تنها در عرض ۵ هفته حدود ۱۵ درصد کاهش یافت. پردازنده های جدید Ryzen 7000X3D که در ماه فوریه عرضه شدند، هنوز افت قیمت قابل توجهی نداشته اند، اما قیمت این پردازنده ها به وضوح بالا است و نیاز به تعدیل دارد.

همانطور که قبلاً گزارش دادیم، پردازنده ۱۶ هسته‌ای Ryzen 9 7950X3D در حال حاضر با قیمت ۶۲۹.۹۹ دلار در دسترس است که ۱۰ درصد تخفیف در MSRP آن دارد. اخیرا همین میزان کاهش قیمت برای پردازنده ۱۲ هسته ای Ryzen 9 7900X3D اعمال شده است و می توانید این پردازنده را با قیمت ۵۲۹.۹۹ دلار از فروشگاه Newegg خریداری کنید.

Newegg در حال حاضر کمترین قیمت را برای هر پردازنده در میان خرده فروشان ایالات متحده ارائه می دهد. جالب اینجاست که قیمت‌های جدید برای هیچ خرده‌فروش دیگری و همچنین فروشگاه رسمی AMD اعمال نشده است و فقط Newegg قیمت‌های جدید را اعلام کرده است. علاوه بر این، پردازنده ۸ هسته ای Ryzen 7 7800X3D تاکنون هیچ کاهش قیمتی را تجربه نکرده است. البته این پردازنده دیرتر از رقبای خود عرضه شد و طبیعی است که AMD برای کاهش قیمت آن کمی صبر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml