گوگل از Universal Translator پرده برداشت؛ هوش مصنوعی ترجمه و دوبله را متحول می‌کند

گوگل از Universal Translator پرده برداشت؛ هوش مصنوعی ترجمه و دوبله را متحول می‌کند

اقتصاد ۱۰۰ – یکی از محصولات جذاب کنفرانس I/O 2023 گوگل سرویسی به نام Universal Translator است که هوش مصنوعی را به فرایند ترجمه و دوبله می‌آورد.

به گزارش گروه دانش و فناوری، یکی از سرویس‌های جدید گوگل در کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۲۳ که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند، Universal Translator است. این نرم‌افزار می‌تواند ویدیوها را دوبله کند و حتی حرکت اصلی لب افراد را مطابق زبان مقصد تغییر دهد.

گوگل در رویداد I/O 2023 که امشب در ماونتین‌ویو برگزار می‌شود، از محصولات مختلفی رونمایی کرد. یکی از این محصولات Universal Translator نام دارد که ظاهراً می‌تواند در بحث ترجمه پیشرفت‌های مهمی را حاصل کند.

دمویی که گوگل از این قابلیت در مراسم خود نشان داد، دوبله ویدیوی مبدأ از زبان انگلیسی به زبان اسپانیایی را به تصویر کشید. این دمو اگرچه بی‌نقص نبود، اما از توانمندی‌های خارق‌العاده این سرویس هوش مصنوعی جدید خبر می‌دهد.

گوگل می‌داند که چنین قابلیتی با وجود پتانسیل‌های بالای خود می‌تواند برای خلق ویدیوهای جعلی با دیپ‌فیک هم استفاده شود. بنابراین اهالی ماونتین‌ویو این سرویس را فقط برای کاربران مجاز در دسترس قرار می‌دهند.

به‌علاوه، این شرکت از واترمارکینگ استفاده خواهد کرد تا ریسک سوءاستفاده از فناوری و ساخت ویدیوهای جعلی را به حداقل برساند. گوگل در مراسم امشب تأکید زیادی روی مسئولیت‌پذیری و توسعه مسئولانه قابلیت‌های هوش مصنوعی داشت؛ بنابراین اتخاذ این تدابیر ایمنی توسط آن‌ها چندان عجیب به‌نظر نمی‌رسد.

انتهای پیام


چه زمانی طلا بخرم؟

چه زمانی طلا بخرم؟

تکنیک‌های دریافت سود روی طلا (+ پیش بینی قیمت طلا) رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

ثبت نام رایگان در وبینار آموزشی
ظرفیت محدود



منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml