یکه‌تازی الهلال در آسیا

یکه‌تازی الهلال در آسیا

ژاپن از لحاظ افتخاراتی که تیم‌هایش در لیگ قهرمانان آسیا کسب کرده‌اند، از عربستان سبقت گرفت.

یکه‌تازی الهلال در آسیا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ چهل‌ویکمین دوره معتبرترین تورنمنت فوتبال باشگاهی آسیا (از سال ۲۰۰۲ با نام لیگ قهرمانان آسیا) امروز (شنبه) با قهرمانی تیم اوراوا رد دایموندز ژاپن به پایان رسید.

الهلال عربستان که برای نهمین بار به فینال رقابت‌ها راه یافته بود، از کسب پنجمین قهرمانی خود در این مسابقات بازماند. الهلال در سال‌های ۱۹۹۱،‌ ۲۰۰۰، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ جام قهرمانی بازی‌ها را بالای سر برد و همچنان پُرافتخارترین تیم آسیا محسوب می‌شود. اوراوا ردز هم که تجربه قهرمانی قاره کهن را در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۷ در کارنامه داشت، به سومین قهرمانی خود در بازی‌ها دست یافت تا در کنار پوهانگ استیلرز، دومین تیم پُرافتخار جام باشد.

تیم استقلال ایران در کنار سئونگنام، سوون سامسونگ، اولسان هیوندای و چونبوک هیوندای موتورز کره جنوبی، الاتحاد عربستان، مکابی تل‌آویو رژیم صهیونیستی، تای فارمرز بانک تایلند و گوانگژوی چین، توانسته‌اند دو مرتبه جام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را فتح کنند. پاس با یک قهرمانی، پرسپولیس با دو نایب قهرمانی و سپاهان و ذوب‌آهن با یک نایب قهرمانی، سایر تیم‌های کشورمان هستند که طعم صعود به فینال لیگ قهرمانان را چشیده‌اند.

رده‌بندی پُرافتخارترین کشورهای لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

۱- کره جنوبی: ۱۲ قهرمانی و هفت نایب قهرمانی
۲- ژاپن: هفت قهرمانی و چهار نایب قهرمانی
۳- عربستان: شش قهرمانی و ۹ نایب قهرمانی
۴- ایران: سه قهرمانی و شش نایب قهرمانی
۵- چین: سه قهرمانی و دو نایب قهرمانی
۶- رژیم اشغالگر قدس: سه قهرمانی و یک نایب قهرمانی.

۲۵۸۲۵۸

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml