۶ میلیارد دلار آزاد شده هیچ دردی را دوا نمی کند

۶ میلیارد دلار هیچ گره مهمی از کشور را که به گفته وزیر نفت تنها به ۲۴۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز نیاز دارد باز نمی کند. ۶ میلیارد دلار هیچ یک از این دردها را درمان نمی کند.

روزنامه هم میهن معتقد است ۶ میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران که قرار است آزاد شود مشکل مهمی را حل نمی کند.

به گزارش اخبار تایمز و به نقل از هم میهن، از آنجایی که شاهد تحولات جدی در ماجرای عربستان سعودی و بهبود روابط با آنها نبودیم، تنها بحران روابط دوجانبه اندکی کاهش یافت و ابزار سیاسی ایران در لبنان، سوریه، یمن، خلیج فارس. و عراق کند شد. اینها ابزارهایی بود که طبیعتاً در مذاکرات پس از برجام برای سیاست منطقه‌ای ایران برای دستیابی به درک کامل و جامعی از منطقه و برجام استفاده شد. آنچه «برجام ۲» نامیده می شد و مخالفان برجام آن را به شدت محکوم می کردند، اکنون به بهای گزافی از دست رفته است.

 ۶ میلیارد دلار هیچ گره مهمی از کشور را باز نمی کند که به گفته وزیر نفت تنها به ۲۴۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز نیاز دارد. ۶ میلیارد دلار هیچ یک از این دردها را درمان نمی کند. آنچه ده ها برابر این ۶ میلیارد دلار اهمیت دارد کاهش ریسک سرمایه گذاری برای حضور سرمایه گذاران در ایران است که اکنون در انتهای جدول هستیم. بنابراین امیدواریم که آقایان به این امر نرسند، زیرا مشکل ایران را حل نمی کند. همچنین آن را پیچیده تر می کند.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml