۹.۷ میلیون تنوع کالا در یک فروشگاه

دیجی کالا دیگر فقط یک فروشگاه آنلاین نیست. این مجموعه با بیش از ۴۱ میلیون بازدید ماهانه منحصر به فرد و ۳.۵ میلیون جستجوی منحصر به فرد روزانه به مرجعی برای خرید آنلاین در سراسر ایران تبدیل شده است.

به گزارش اخبار تایمز، بررسی گزارش عملکرد سالانه این فروشگاه نشان می دهد که در سال گذشته ۴۲ میلیون نظر توسط کاربران در این پلتفرم ثبت شده است و در کنار این نظرات، ۱.۳ میلیون تصویر و ۳۶۲۰۰ ویدیو بارگذاری شده است و البته ۴.۹ میلیون پرسش و پاسخ نیز وجود دارد. روی این پلتفرم رها شده است. همچنین تنوع محصولات در این بازار بزرگ با رشدی حدود ۳۰ درصدی به ۹.۷ میلیون نوع محصول رسیده است. همه این اعداد و ارقام گویای واقعیتی غیرقابل انکار در فضای تجارت الکترونیک کشور است: دیجی کالا مرجعی برای انتخاب، مقایسه و خرید است که در حال حاضر رقیبی ندارد.

بازاری به وسعت ایران

بر اساس این گزارش بازدید ماهانه منحصر به فرد دیجی کالا از ۳۹.۵ میلیون در سال ۱۴۰۰ با رشد ۵ درصدی به ۴۱.۵ میلیون نفر رسید و تعداد فروشندگان این پلتفرم با ۲۳.۶ درصد افزایش از ۲۴۹ هزار فروشنده به ۳۰۸ هزار فروشنده رسید. . دیجی کالا از سال ۹۵ امکان دسترسی به پلتفرم Market Place خود را برای تولیدکنندگان و کسب و کارهای کوچک فراهم کرده است تا با فروش محصولات خود از طریق این پلتفرم، بازاری به وسعت ایران داشته باشند. ۶۶.۲۵ درصد از ارزش کالاهای فروخته شده در دیجی کالا در سال ۱۴۰۱ به فروشندگان بازار واگذار شده است.

بررسی گزارش سالانه این فروشگاه بزرگ نشان می دهد که میانگین فروش هر فروشنده فعال در سال ۱۴۰۱ روی این پلتفرم ۳۰۶ میلیون تومان بوده است. لازم به ذکر است یک فروشنده با فروش ۲۲۴ میلیارد تومانی بیشترین رکود فروش را در دیجی کالا در سال گذشته به ثبت رسانده است.

۹.۷ میلیون تنوع کالا در یک فروشگاه

در مسیر توسعه زیرساخت‌ها

بررسی آمارهای منتشر شده در این گزارش حاکی از آن است که ظرفیت ذخیره سازی کالاهای دیجیتال در روندی نسبتا خطی به ۷ میلیون و ۶۰۰ تا ۷ میلیون و ۲۰۰ کالا رسیده است.

البته دیجی کالا نیز مانند بسیاری از کسب و کارهای آنلاین دیگر از حوادث شش ماهه دوم سال گذشته در امان نبوده و تعداد افراد شاغل در این گروه از ۸۷۰۰ نفر به ۸۱۹۹ نفر رسیده است. ایجاد شغل برای کالاهای دیجیتال در سال مورد بحث با افت ۵.۷ روند نزولی داشته است.

همچنین ظرفیت پردازش روزانه محصولات این فروشگاه بزرگ از ۹۶۰ هزار محصول در سال ۱۴۰۰ به ۹۰۴ هزار محصول در سال ۱۴۰۱ رسیده است که به نظر می رسد به دلیل کنترل ویروس کرونا در کشور باشد.

۹.۷ میلیون تنوع کالا در یک فروشگاه

تنوع در ارسال

یکی از چالش های دیجی کالا در سال های گذشته به ویژه در سال های ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹ طولانی شدن زمان ارسال کالا به مشتریان بوده است. دیجی کالا برای حل این مشکل در سال گذشته راه حل های مختلفی را ارائه و توسعه داد. یکی از این راهکارها امکان استفاده از گزینه ارسال فوری با هزینه بیشتر بود. به این ترتیب امکان ارسال فوری که ویژه کاربران دیجی پلاس بود برای تمامی کاربران تهرانی امکان پذیر شد. کالا با تحویل فوری در صورت سفارش قبل از ساعت ۱۸ همان روز و در صورت سفارش پس از این ساعت در اولین ساعت تحویل روز بعد به مشتری تحویل داده می شود.

پودو یکی دیگر از پاسخ های دیجی کالا برای سازماندهی زمان تحویل بود. این فروشگاه اینترنتی برای رفاه حال مشتریان خود که نمی توانند منتظر تحویل سفارش درب منزل خود بمانند و یا برای زمان مشخصی از قبل برنامه ریزی کنند، امکان تحویل حضوری بسته را فراهم کرده و این ویژگی را پودو نامیده است. مشتریان می توانند شخصاً با مراجعه به مراکز تحویل سفارش خود را تحویل بگیرند. البته امکان تحویل حضوری نه تنها در مراکز تحویل، بلکه در “کمدهای” واقع در سراسر کشور نیز وجود داشت. کمدها کمدهای شهری هوشمندی هستند که در کشورهای دیگر با نام “قفسه بسته” شناخته می شوند. کمدهای هوشمند بخشی از مبلمان شهری هستند که به عنوان نقاطی برای چیدن یا قرار دادن کالا در نزدیکی مشتری نصب می شوند. در این فرآیند این مشتریان نیستند که منتظر رسیدن بسته ها هستند، بلکه این بسته ها در نقاط مختلف شهر منتظر صاحبان خود هستند.

۹.۷ میلیون تنوع کالا در یک فروشگاه

در سال ۱۴۰۱ تعداد مراکز تحویل حضوری در سراسر کشور گسترش یافت و با افزایش تعداد کمدها، مشتریان دیجی کالا بیش از ۴۸۰۰۰ سفارش را به موقع دریافت کردند.

لازم به ذکر است بر اساس آمار منتشر شده از گزارش سالانه دیجی کالا ۹۳.۹ درصد از سفارشات در کل کشور به موقع به دست مشتریان رسیده است. همچنین ۲.۱ درصد از سفارش ها با تاخیر در همان روز و ۴ درصد با تاخیر یک روزه یا بیشتر به دست مشتریان رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml