ربات های مخرب ۷۳ درصد از ترافیک اینترنت را تشکیل می دهند

ربات های مخرب در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۳ رشد فوق العاده ای داشته اند. حوزه فعالیت این ربات ها متنوع است و اکوسیستم اینترنت را ناامن می کند.

به گزارش اخبار تایمز؛ بر اساس تجزیه و تحلیل فضای اینترنت در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۳، حدود ۷۳ درصد از ترافیک اینترنت مربوط به ربات هایی است که فعالیت های مخربی داشته اند. سهم بالای این ربات ها باعث هدر رفتن قابل توجه منابع ارزشمند می شود. فعالیت این ربات ها بیشتر در زمینه تصاحب حساب های کاربری، اسکرپ وب، ایجاد اکانت های جعلی، مدیریت اکانت ها و سوء استفاده های درون برنامه ای است.

بر اساس گزارش Arkose Labs، در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳، ربات‌های مخرب بر پنج دسته اصلی تسلط داشتند، از جمله تصاحب حساب، حذف وب، ایجاد حساب جعلی، مدیریت حساب، و سوء استفاده‌های درون برنامه‌ای. در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳، این ربات ها چنین عملکردهای مخربی داشتند، اما در سه ماهه سوم، فعالیت این ربات ها بیشتر در بخش درون برنامه ای متمرکز شد.

فعالیت بات‌های مخرب در ۵ دسته اصلی

افزایش بات‌های مخرب در سال ۲۰۲۳

از میان دسته های فعالیت های مخرب، کلاهبرداری پیامکی در سه ماهه سوم امسال نسبت به سه ماهه قبل ۲۱۴۱ درصد افزایش داشته است. همچنین حملات به مراکز تماس پشتیبانی مشتری ۱۶۰ درصد افزایش یافته است. خراش دادن، که بیشترین افزایش را از سه ماهه اول تا دوم سال ۲۰۲۳ با ۴۳۲ درصد داشته است، پتانسیل افزایش بیشتر را دارد.

روند رو به افزایش حملات ربات های مخرب نشان می دهد که مجرمان سایبری این روش عملیات را بسیار سودآور می دانند. انتظار می رود ادغام هوش مصنوعی در این فرآیند وضعیت را تشدید کند و نگرانی هایی را در مورد اثربخشی مکانیسم های دفاعی فعلی ایجاد کرده است. چند ماه پیش، گزارش شد که BingChat مایکروسافت بدافزاری را ارائه می دهد که کاربران را به وب سایت های مخرب هدایت می کند.

اگرچه گسترش ربات های مخرب باعث نگرانی است، ربات های مفیدی نیز وجود دارند که به اکوسیستم آنلاین کمک می کنند. بسیاری از این ربات ها عملکردهای مفیدی مانند نمایه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو، انجام وظایف اولیه خدمات مشتری و مدیریت رسانه های اجتماعی را ارائه می دهند.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml