بیوگرافی و عکس های بازیگران شهر هرت + نقدهای سرکوب کننده

صفر تا صد فیلم شهر هرت ، بازیگران و نقد آن را در ادامه می خوانید.

شهر هرت فیلمی کمدی اجتماعی به کارگردانی کریم امینی، نویسندگی مهدی محمدنژادیان و پدرام کریمی و تهیه‌کنندگی محمدحسین فرحبخش محصول سال ۱۴۰۱ است.

خلاصه دستان فیلم شهر هرت

داستان یک خواهر و برادر به نام‌های “پرویز” و “پرستو” را روایت می‌کند که خرج خود را از راه سرکیسه کردن خانواده‌های پولدار در می‌آورند. پرویز با کرایه کردن یک ماشین نعش‌کش به خانه مرده‌های پولدار می‌رود و با دادن آدرس آن‌ها به خواهرش پرستو شرایط کلاهبرداری را مهیا می‌کند. پرستو به‌عنوان همسر دوم متوفی و با یک صیغه‌نامه جعلی وارد مراسم می‌شود و با معرفی کردن خود به عنوان همسر مبلغی حق‌السکوت دریافت می‌کند.

پرستو که ۴۴ ساله است و نامزدش در زندان به سر می‌برد تلاش می‌کند او را آزاد کند. اما در یکی از کلاهبرداری‌های مشترک‌شان با پرویز اسیر باند خطرناک و مافیاییِ “سالار” می‌شوند که به تازگی مقدار زیادی دلار اختلاس کرده و با جا زدن خود به عنوان مرده قصد فرار از ایران را دارد. پرستو متوجه این اقدام سالار می‌شود و تلاش می‌کند از این اطلاعات جدید برای تَلَکه کردن بیشتر او استفاده کند. غافل از این‌که سرنوشت شرایط دیگری را برای او و پرویز رقم زده است…

نقد فیلم شهر هرت

فیلم کمدی شهر هرت در کنار برخی نقاط مثبت ، انتقاد هایی را نیز همراه خود دارد ، این فیلم برای فروش بیشتر از دست به انتخاب بازیگرانی همچون؛ پژمان جمشیدی و شبنم مقدمی زده‌ است اما همچنان نتوانست در رقابت فروش با فیلم های کمدی ای مانند اخراجی ها ۲ ، فسیل و … قرار بگیرد.

محتوای فیلم در فضای اغراق آمیز و غیرقابل درک چرخ می زند همچنین بیانگر ناعدالتی های بسیار اجتماعی است، نکته مثبت این فیلم انتخاب نام آن است، زیرا درست مثل یک شهر هرت واقعی، دزدان خرده پا دستگیر شده و سارقین حرفه‌ای آزادانه در شهر می‌چرخند و سناریو فیلم را پیش می برند! با یک نگاه به روند کلی هدف های تجاری تهیه کننده و نیز عوامل را در میابیم، با استفاده از ناهنجاری‌های اجتماعی، اشاره به شوخی‌های جنسی و استفاده از کلمات رکیکی سعی در خنداندن مخاطب دارد که نشان دهنده سطح هدف عامه پسند در ساخت سکانس های طنزآمیز است.

فیلم شهر هرت مصداق بارزی از کمدی عامه پسند سینما است که با خلاقیت تخیلی ای تلفیق شده است ، بابک کریمی با یک پیشینه بین‌المللی، شبنم مقدمی با سابقه حضور در فیلم‌های درام و پیچیده و کسب جوایز متعدد سینمایی و پژمان جمشیدی به عنوان سلبریتی ای که خود حضورش باعث فروش بیشتر  بلیط ها می شود ، نقش اصلی بازیگران فیلم شهر هرت را تشکیل می‌دهند. این سه بازیگر چه به لحاظ کارنامه هنری و چه به لحاظ جنس و شکل بازی تفاوت‌های فراوانی با یکدیگر دارند. اما  کریم امینی ، کارگردان شهر هرت در این فیلم نسبتا موفق به نتیجه خوبی از هماهنگی این ۳ بازیگر به هم گرفته است و در سطح هدف فیلم از لحاظ کمدی توانسته به درستی عمل کند.

المان های استاندار یک فیلم خوب شروع قوی ، میانه متدوام و پایان بندی خوب است ، فیلم شهر هرت با توجه به شروع مناسب نتوانست میانه خوبی را برای توجه مخاطب ایجاد کند ، جمله ی حوصله سر بر می توان برای دقایقی از این فیلم به کار رود از طرفی نیز با توجه به روند پیشروی فیلم پایان بندی قابل پیش بینی ای پیش روی مخاطب بود ، این نشان می دهد در پایان بندی نیز نتوانست به صورت استاندار عمل کند ، اما از یک فیلم تجاری نیز نمی توان سطح توقع بالایی داشت!

مهلا رنجبران

بازیگران فیلم شهر هرت

در این بخش ضمن بررسی بیوگرافی بازیگران اصلی این فیلم، سایر هنرپیشگان آن را نیز معرفی می‌کنیم.

پژمان جمشیدی

پژمان جمشیدی - هنرپیشه های فیلم شهر هرت
بیوگرافی و عکس های بازیگران شهر هرت + نقدهای سرکوب کننده

  • سن: ۴۵ سال
  • محل تولد: تهران

پژمان جمشیدی بازیکن سابق فوتبال و بازیگر محبوب و فعال ایرانی است که در ۲۰ شهریور ۱۳۵۶ به دنیا آمد. این هنرپیشه ابتدا فوتبالیست بود و در پست‌های هافبک و مدافع راست فعالیت می‌کرد و علیرغم فضای رقابتی دنیای فوتبال در آن زمان یک گل ملی نیز به ثمر رساند. او سپس از سال ۱۳۹۰ وارد جهان بازیگری شد‌ پژمان جمشیدی نخست در یک قسمت از سریال ساختمان پزشکان و سپس در سال ۱۳۹۲ در کنار زوج هنری خود سام درخشانی به عنوان نقش اول سریال پژمان حضور پیدا کرد. حضور در پژمان زمینه‌ساز بازی او در سینما شد و پس از آن، جمشیدی به ایفای نقش‌های کمدی پرداخت. اما او با علف‌زار ثابت کرد نه تنها در نقش‌های کمدی، بلکه در ایفای یک نقش جدی نیز استعداد دارد.

از آثار معروف این بازیگر باید به ۵۰ کیلو آلبالو، خوب، بد، جلف، تگزاس، دینامیت، جهان با من برقص و بخارست اشاره کنیم. البته نباید از سریال محبوب او یعنی زیرخاکی نیز غافل شویم. او در فیلم شهر هرت نقش اصلی مرد را ایفا می‌کند.

شبنم مقدمی

شبنم مقدمی - بازیگران فیلم شهر هرت
بیوگرافی و عکس های بازیگران شهر هرت + نقدهای سرکوب کننده

  • سن: ۵۱ سال
  • محل تولد: تهران

شبنم مقدمی متولد ۳ فروردین ۱۳۵۱ است. او بازیگری را از سال ۱۳۷۶ و فیلمی سینمایی به نام زخمی شروع کرد و پس از آن در همان سال در مجموعه تلویزیونی گل‌های آفتابگردان حضور داشت. این هنرپیشه در سال بعد یعنی ۱۳۷۷ وارد رادیو نیز شد و در برنامه‌هایی همچون خانه کاغذی، هفت شنبه، خط خطیم و هفت ترانه حضور داشت. در این بین خانم مقدمی مدتی کم کارتر شد از همیشه شد اما با سریال هفت سنگ بازگشت موفقی در زمینه طنز داشت. سریال هیولا سکوی پرتاب بعدی زندگی او بود و باری دیگر مهارت خانم مقدمی را ثابت کرد به طوری که امروز او نیز یکی از پول‌سازترین بازیگران زن سینما است و در تیپ‌سازی مهارت بالایی دارد.

فیلم‌های زاپاس، ابد و یک روز، خجالت نکش، درساژ، شبی که ماه کامل شد و سریال‌های خاتون، شبکه مخفی زنان، بی‌گناه و سرگیجه از آثار معروف خانم مقدمی هستند. او در فیلم سینمایی شهر هرت ایفاگر نقش اصلی زن است.

بابک کریمی

بابک کریمی - خلاصه فیلم ایرانی شهر هرت
بیوگرافی و عکس های بازیگران شهر هرت + نقدهای سرکوب کننده

  • سن:  ۶۳ سال
  • محل تولد: پراگ، جمهوری چک

بابک کریمی از بازیگران ایرانی متولد خارج از کشور در ۲ فروردین سال ۱۳۳۹ به دنیا آمد. او فرزند نصرت کریمی بازیگر پیشکسوت ایرانی است که در ایتالیا تحصیل کرد و علاوه بر بازیگر کارگردان، فیلم‌بردار و تدوینگر نیز محسوب می‌شود. او نخست در سال ۱۳۸۴ در فیلم بلیت‌ها زنده یاد عباس کیارستمی حضور پیدا کرد و سپس در فیلم فروشنده اصغر فرهادی نیز ایفای نقش داشت. بابک کریمی برای ایفای نقش در سینما شهرقصه نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فجر شد. از دیگر آثار او باید به گذشته، فروشنده، مجبوریم، مرد بازنده و بخارست اشاره کنیم. او در فیلم شهر هرت کریم امینی نقشی کلیدی دارد و در اثر پیشین او یعنی فسیل نیز حضور داشت.

اکبر رحمتی

اکبر رحمتی - ژانر فیلم شهر هرت
بیوگرافی و عکس های بازیگران شهر هرت + نقدهای سرکوب کننده

  • سن: ۷۳ سال
  • محل تولد: تهران

اکبر رحمتی از هنرمندان قدیمی ایرانی است که فعالیتش را از سال ۱۳۴۶ و تئاتر آغاز کرد. او از سال ۱۳۵۱ در تلویزیون حضور داشت و پس از انقلاب نیز در این رسانه فعالیت کرد. رسول پسر ابوالقاسم اولین فیلم سینمایی این بازیگر بود. از دیگر آثار اکبر رحمتی باید به سریال‌های کلاه پهلوی، آقازاده، فیلم‌های شهر زیبا و شیفت شب اشاره کنیم.

شهین تسلیمی

شهین تسلیمی - مدت زمان فیلم شهر هرت
بیوگرافی و عکس های بازیگران شهر هرت + نقدهای سرکوب کننده

  • سن: ۶۷ سال
  • محل تولد: خشکرود

شهین تسلیمی بازیگر زن سینما و تلویزیون ایران متولد ۱۹ شهریور ۱۳۳۴ است. او پیش از انقلاب و در جوانی تئاتر بازی می‌کرده و در رادیو نیز تست داده بود اما با وجود فضای قدیم و مخالفت‌ها از این کار صرف نظر می‌کند. او سپس در سال ۱۳۸۵ توسط خانم الیزابت امینی برای ایفای نقش در سریال باغ مظفر پیشنهاد می‌شود. خانم تسلیمی نقش مامان بی‌اعصاب اما مهربان سینما و تلویزیون را به خوبی ایفا کرده و از آثار معروف او می‌توان به سریال‌های وضعیت سفید و دردسرهای عظیم اشاره کرد.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml