حال و هوای دلار و ارز پس از تعدیل تنش ها

بازار سهام سبز شد، دلار و ارز قرمز شد/ درهم ۱۸ هزار کانال از دست رفت/ تتر به انتهای کانال ۶۵ سقوط کرد/ دو عامل نوسانی که بازار را ترک کرد و پیش بینی روند دلار چیست و ارزها؟

بازارها از روز شنبه بدون استرس شروع به کار کردند. معامله گران می گویند سبز بودن بازار سهام و منفی بودن سایر بازارها گواه این امر است. گروهی از معامله گران معتقدند با کاهش تنش های منطقه ای، بازار ارز و ارز به سمت اصلاح و استراحت پیش رفت.

قیمت دلار، ارز و درهم روز شنبه یک کانال کاهش یافت. بازار سهام در روزی که بازار طلا و ارز در حال افت بود، رشد کرد. همچنین روز شنبه صندوق‌های طلا همه قرمز بود و حباب برخی صندوق‌ها منفی شد، در صندوق‌های با درآمد ثابت همچنان شاهد خروج پول واقعی بودیم و روز شنبه این میزان به بیش از یک همات رسید.

در پایان هفته گذشته قیمت دلار و ارز تحت تاثیر دو عامل دچار نوسان شد؛ اولاً بازار به تحرکات اسرائیل توجه داشت و عامل دوم ناشی از سیل در دبی بود. گفته می شد این اقدام اسرائیل به دلیل افزایش تنش ها بر بازار اثرگذار بود، اما فراتر از این عامل، چیزی که مورد توجه قرار نگرفت، سیل دوبی بود.

هفته گذشته سیل شدیدی در دبی رخ داد که تقریباً مشاغل را تعطیل کرد، صرافی ها نیز از دسترس خارج شدند و بندر جبل علی از دسترس خارج شد، در بازار شنیده شد که این حادثه بر نقل و انتقال ارز و حمل و نقل تاثیر گذاشته است. پس از آن اوج در پایان هفته، قیمت ها تعدیل شد.

در مجموع به نظر می رسد با از بین رفتن اثر این دو عامل که باعث نوسانات بازار شده بود، قیمت دلار و ارز با کاهش هفته آغاز شد.

قیمت دلار هرات از ۶۵ هزار و ۲۰۰ تومان آغاز شد و در ابتدا تا ۶۵ هزار و ۶۰۰ تومان افزایش یافت. اما با بازگشایی شکاف منفی قیمت درهم، قیمت دلار هرات ۶۵ هزار تومان کاهش یافت و به ۶۴ هزار و ۲۰۰ تومان رسید. به طور طبیعی قیمت دلار در معاملات کف هرات ۶۴ هزار تومان از دست داد و در مرز حمایتی ۶۳ هزار و ۸۰۰ تومان معامله می شد.

قیمت تتر نیز با کاهش تقریبا ۱۵۰۰ تومانی از ۶۶۵۰۰ تومان به کف کانال ۶۵۰۰۰ تومان رسید.

قیمت درهم از روز شنبه با اختلاف منفی ۲۵۰ تومانی نسبت به آخرین تغییر هفته گذشته آغاز شد که کانال ۱۸ هزار تومان کاهش یافت. نرخ حواله درهم به ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان کاهش یافت.

قیمت ارز ۴۴ میلیون کاهش یافت و به ۴۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. حباب ارز نیز به ۱۵ درصد کاهش یافت، یعنی شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ارز حبابی است.

قیمت طلای ذوب شده روز شنبه در تلاش برای از دست دادن کف ۱۶ میلیون کاهش یافت. البته در نرخ های پایین سنگ، حباب طلای ذوب شده منفی شد.

روز شنبه زمزمه هایی مبنی بر اصلاح نوع نیما همچنان در بازار مطرح بود. در یکی از این مطالب گفته شد که قیمت نیما نزدیک به ۴۹ هزار تومان خواهد بود. به گفته تحلیلگران، اگر این اتفاق بیفتد، دست بازارساز در تزریق باز خواهد شد. اخبار مربوط به مذاکرات برجام به بازار رسید که معامله گران فعلاً آن را جدی نگرفتند.

به گفته تحلیلگران، با کاهش تنش در منطقه، بازار ارز و ارز همچنان می تواند به سمت اصلاحات حرکت کند. البته گروهی از کارشناسان فنی معتقدند که افت شدیدی در نمودار وجود ندارد و صرفا یک اصلاح است. از نظر فنی، قیمت دلار نزدیک به انتهای کانال صعودی است و در صورت از دست دادن این کف، نرخ نزول افزایش خواهد یافت. پشتوانه مهم دلار هرات حدود ۶۳۸۰۰ هزار تومان و پشتوانه طلای مذاب حدود ۱۵۸۰۰۰۰۰ تومان است.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml