حبس دلار در یک حوزه خاص.

با توجه به محصور شدن دلار در یک محدوده مشخص، معامله گران معتقدند هرجا قیمت دلار برود، روند جدیدی در همان سمت شکل می گیرد. مقاومت دلار روی ۶۴ هزار و ۲۰۰ تومان قرار دارد.

اکو ایران، بازار بلاتکلیف شد و قیمت ارز و سکه در محدوده خاصی متضرر شد. قیمت دلار هرات در معاملات روز یکشنبه پس از دو کانال افت از کانال ۶۵ هزار تومانی بین ۶۴ تا ۶۳ هزار تومان بود.

قیمت دلار هرات از ۶۳ هزار و ۸۵۰ تومان آغاز شد و با افزایش درهم به سمت کانال ۶۴ هزار تومانی پیش رفت اما نتوانست از این خط مقاومتی عبور کند. در ادامه، با کاهش درهم، قیمت دلار هرات این کانال را از دست داد و حتی به زیر خط حمایتی ۶۳ هزار و ۸۰۰ تومانی سقوط کرد. اما این پایان کار نبود و در عملیات بعدازظهر قیمت دلار دوباره وارد کانال ۶۴ هزار تومان شد و این بار نتوانست این کانال را تثبیت کند و به پشت خط ۶۳ هزار و ۷۲۰ تومان رسید. البته گروهی از معامله گران از بسته شدن قیمت دلار پشت خط در تالار معاملات ۶۴ هزار تومان خبر دادند.

قیمت درهم امارات که روز شنبه به دلیل ریزش دلار پشت خط مانده بود، روز را با شکاف منفی ۱۵۰ تومانی به ۱۷ هزار و ۵۵۰ تومان آغاز کرد و در ابتدا تا ۱۷ هزار و ۶۵۰ تومان افزایش یافت. در نیمه دوم معاملات روز یکشنبه قیمت درهم با کاهش ۱۷ هزار و ۴۸۰ تومانی بسته شد. دلار تخمینی از ۶۴ هزار و ۱۵۰ درهم محاسبه شده است. با توجه به این قیمت، تفاوت دلار هرات با درهم کاهش یافته است، اما قیمت بلیت در تهران همچنان بالاتر از این دو نرخ در معامله است.

قیمت تتر که تا ۶۴ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافته بود، نیمه دوم یکشنبه با افزایش مواجه شد و وارد کانال ۶۵ هزار تومان شد. اگر قیمت تتر مرز ۶۴ هزار و ۴۰۰ تومان را از دست بدهد، ممکن است با نزول بیشتر این کانال را از دست بدهد. از طرفی اگر تتر بالای خط مقاومت ۶۵۳۰۰ تومان تثبیت شود ممکن است با افزایش وارد کانال ۶۶۰۰۰ تومان شود.

با توجه به محصور شدن دلار در یک محدوده مشخص، معامله گران معتقدند هرجا قیمت دلار برود، روند جدیدی در همان سمت شکل می گیرد. مقاومت دلار روی ۶۴ هزار و ۲۰۰ تومان است اگر بالای این حد تثبیت شود، می تواند به مقاومت بعدی یعنی ۶۴ هزار و ۶۰۰ تومان برسد. اما اگر حمایت و حداقل قیمت دلار در کانال ۶۳ هزار تومانی از دست برود، ممکن است قیمت از کانال دیگری بازگردد.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml