سونی تا به الان بیش از ۴۶.۶ میلیون پلی استیشن ۵ فروخته است

این غول ژاپنی در سه ماهه دوم سال مالی خود که در ۸ مهر به پایان رسید، ۴.۹ میلیون دستگاه پلی استیشن ۵ فروخته است.

به گزارش اخبار تایمز؛ سونی در سه ماهه گذشته فروش بسیار خوبی در بخش پلی استیشن ۵ داشته است. این غول ژاپنی در سه ماهه دوم سال مالی خود که در ۳۰ سپتامبر به پایان رسید، ۴.۹ میلیون واحد PS5 فروخت و تعداد کل کنسول های نسل نهم فروخته شده را به ۴۶.۶ میلیون واحد رساند. در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، تعداد دستگاه های فروخته شده ۱.۶ میلیون دستگاه افزایش یافته است.

سونی برای مدت طولانی به دلیل مشکلات زنجیره تامین که صنعت فناوری را در طول سالیان متمادی آزار داده است، نتوانسته تقاضای بازار را برآورده کند. با این حال، مشکلات زنجیره تامین این شرکت در نهایت در سال گذشته حل شد و در جولای ۲۰۲۳ اعلام کرد که از زمان عرضه این مدل در نوامبر ۲۰۲۰، بیش از ۴۰ میلیون کنسول پلی استیشن ۵ فروخته است.

همانطور که وب سایت Engget اشاره می کند، سونی قصد دارد ۲۵ میلیون واحد PS5 در سال مالی خود بفروشد و برای رسیدن به هدف خود باید ۱۶.۸ میلیون واحد دیگر بفروشد. با توجه به اینکه مجموع فروش دستگاه در سال مالی ۲۰۲۲ تنها ۱۹.۱ میلیون دستگاه است، هدف سونی احتمالاً عدد بزرگی به نظر می رسد، اما هیروکی توتوکی، رئیس سونی کاملاً مطمئن است که به آن خواهد رسید.

غول ژاپنی احتمالاً انتظار دارد با عرضه مدل جدید پلی استیشن ۵ در تعطیلات کریسمس فروش خود را افزایش دهد.

فروش بازی‌های پلی استیشن ۵

علاوه بر فروش سخت افزار، سونی همچنین اعلام کرد که در سه ماهه دوم ۶۷.۶ میلیون بازی فروخته است، البته تنها ۴.۷ میلیون بازی متعلق به استودیو سونی است. با این حال، بازی Marvel’s Spider-Man 2 انحصاری پلی استیشن ۵ تا کنون عملکرد بسیار خوبی داشته است و تنها در ۱۱ روز اول انتشار، ۵ میلیون نسخه فروش داشته است. همچنین، بازی های اصلی سونی احتمالاً در سه ماهه آینده عملکرد بهتری خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml