شرط ورود دلار به کانال ۶۲ هزار تومانی / سناریوی کاهش قیمت دلار چیست؟

سناریوی کاهش قیمت دلار هرات به ۶۲ هزار تومان از نگاه تحلیلگران تی، نوسانی تدریجی و رفت و برگشتی خواهد بود. البته شرط ورود قیمت دلار هرات به کانال ۶۲ هزار تومان تثبیت قیمت درهم به زیر ۱۷ هزار و ۴۰۰ تومان است.

به گزارش اخبار تایمز، اولین نشانه کاهش در بازار ارز و ارز توسط سهم اونس طلای جهان منتشر شد. قیمت هر اونس طلا در سراسر جهان از روز دوشنبه در حال کاهش بوده و در این دو روز نزدیک به ۷۰ دلار از دست داده است. روز سه شنبه پس از نفوذ قیمت هر اونس طلا به زیر محدوده حمایتی ۲۳۳۰ دلار، قیمت طلا و سکه کاهش یافت.

پس از ذوب شدن بازار طلا و ارز، قیمت دلار با توقف کاهش یافت و کف حمایتی ۶۳ هزار و ۸۰۰ توکن پشت خط را از دست داد. در مجموع روز سه شنبه قیمت طلای مذاب و قیمت دلار هرات حمایت مهمی را از دست دادند و قیمت ارز تا کانال ۴۲ میلیون تومان افزایش یافت. به گفته معامله گران، دو عامل تزریق بازارسازان و افت قیمت اونس در معاملات روز سه شنبه باعث کاهش قیمت ها در بازار ارز و سکه شد.

قیمت دلار در هرات روز سه شنبه ۶۴ هزار و ۱۰۰ تومان آغاز شد; این امر با روند نزولی درهم همراه شد و این کانال را از دست داد. هر چند در معاملات روزانه قیمت دلار هرات بالای سطح حمایتی ۶۳ هزار و ۸۰۰ تومان بسته شد اما فردا قیمت دلار پشت خط پشتیبان خود را از دست داد و به ۶۳ هزار و ۴۰۰ تومان سقوط کرد. قیمت دلار در هرات پشت خط ۶۳ هزار و ۵۷۰ تومان به فعالیت خود پایان داد.

درهم امارات با قیمت ۱۷ هزار و ۶۰۰ تومان شروع و با قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان بسته شد. برآورد قیمت دلار از درهم ۶۴ هزار و ۲۲۵ تومان تقریباً برابر با دلار تهران است. تفاوت قیمت تخمینی دلار درهم با دلار هرات حدود ۶۰۰ تومان است که نشان می دهد قیمت درهم از کاهش قیمت دلار در معاملات ثانویه عقب مانده است.

پیش بینی قیمت دلار، امروز ۵ اردیبهشت

قیمت تتر نیز کانال ۶۵ هزار تومانی را از دست داد و تا سقف حمایتی ۶۴ هزار و ۶۰۰ تومانی سقوط کرد. اگر تتر این حد را از دست بدهد، می تواند با کاهش بیشتر وارد کانال ۶۳ هزار تومانی شود.

به گفته تحلیلگران فنی، با از دست دادن خط حمایتی ۶۳ هزار و ۸۰۰ تومانی در قیمت دلار هرات، ممکن است قیمت دلار به سمت پایین ۶۲ هزار تومان سقوط کند. اولین مرز حمایتی بازار ۶۳ هزار و ۳۰۰ تومان و مرز مقاومتی مهم بازار ۶۳ هزار و ۸۰۰ تومان است. تا زمانی که قیمت دلار هرات کمتر از این حد مهم باشد، بازار فروشندگان در سطوح بالاتر خواهد بود. از نگاه تحلیلگران، سناریوی کاهش قیمت دلار هرات به ۶۲ هزار تومان به صورت پلکانی و رفت و برگشت انجام می شود تا هم خریدار و هم فروشنده متضرر شوند. البته شرط ورود قیمت دلار هرات به کانال ۶۲ هزار تومان تثبیت قیمت درهم به زیر ۱۷ هزار و ۴۰۰ تومان است.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml