شکستن سقف طلا فراتر از آن نیست/پایه های کریپتو در انتظار سیگنال اتریوم هستند

اکوایران: هفته گذشته بازارهای جهانی هفته شلوغی را پشت سر گذاشتند، اونس طلا همچنان سقف سریالی خود را شکست، شاخص دلار به بالاترین حد خود در ۶ هفته گذشته رسید، معامله گران صعودی در بازار نفت از خرس ها پیشی گرفتند و معامله گران ارزهای دیجیتال در بحبوحه رکود بودند. بهمن اخبار مهم

روز جمعه، گزارش ایالات متحده در مورد نرخ تورم مصرف خصوصی منتشر شد. بر اساس گزارش قبلی، معامله گران انتظار داشتند تورم اعلام شده بالاتر از تورم پیش بینی شده باشد، بنابراین شاخص دلار بر اساس کمترین رکورد شاخص ین ژاپن در ۳۴ سال گذشته بوده و انتظارات معامله گران از شاخص PCA به حد نصاب رسیده است. بالاترین سطح در شش هفته گذشته در محدوده ۱۰۴.۷. شاخص ین ژاپن هفته گذشته کاهش یافت و به پایین ترین سطح خود در ۳۴ سال گذشته رسید.

وزارت بازرگانی ایالات متحده روز جمعه گزارش داد که شاخص قیمت مصرف شخصی، بدون احتساب مواد غذایی و انرژی، در دوره دوازده ماهه ۲.۸ درصد افزایش یافته است و این رشد در مقایسه با ماه قبل ۰.۳ درصد بوده است. و یک ماه با داو جونز مطابقت داشته است. پیش بینی و تخمین جونز

در حالی که معامله گران تصور می کردند نرخ تورم اعلام شده بالاتر از حد انتظار است، از این گزارش عقب نشینی کردند و شاخص دلار از سقف خود عقب نشینی کرد. شاخص دلار در پایان معاملات روز جمعه در محدوده ۱۰۴.۴۸ بسته شد. بازارها انتظار دارند که فدرال رزرو پس از اعلام گزارش خود در ماه می فعلا اقدام جدیدی انجام ندهد و کاهش نرخ بهره را از ۱۱ ژوئن آغاز خواهد کرد. و جلسه دوازدهم

طلا رکورد جدیدی ثبت کرد

گزارش شاخص PCE وزارت بازرگانی نتوانست سرعت اونس طلا را کاهش دهد و از سوی دیگر، اونس جهانی طلا تحت تأثیر انتظارات کاهش سیاست‌های انقباضی بانک‌های مرکزی جهان با سهولت بیشتری حرکت می‌کند. از یک سو، تشدید تنش های ژئوپلیتیکی در جهان باعث افزایش تقاضا برای فلز زرد به عنوان یک دارایی مطمئن شده است. تنش ها در شرق اروپا و خاورمیانه سوخت مورد نیاز برای افزایش تقاضا برای طلا را فراهم کرده است، به طوری که تقاضا برای طلا توسط بانک های مرکزی جهان طی دو سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است. مردم چین در سایه رکود اقتصادی کشور اژدها و بحران در صنعت ساخت و ساز تمایل بیشتری به خرید طلا پیدا کرده اند.

تمامی موارد ذکر شده به شکستن رکورد و ثبت سقف قیمتی جدید برای اونس جهانی طلا در روز جمعه کمک کرد که در پایان معاملات روز جمعه اونس جهانی طلا بالای محدوده ۲۲۳۰ دلار بسته شد.

گزارش ها و اخبار حاکی از افزایش تلاش ها و اقدامات اسرائیل برای انجام عملیات در رفح است. برخی تحلیلگران این خبر را اخبار ژئوپلیتیکی در شکستن سقف طلا موثر دانستند.

اجماع فزاینده در مورد نفت

حملات اوکراین بیش از ده درصد ظرفیت پالایشگاه های روسیه را مختل کرده است، از سوی دیگر، روسیه به پالایشگاه ها دستور داد تولید خود را تا ۵۰۰ هزار بشکه کاهش دهند تا به سطح توافق شده اوپک پلاس در محدوده ۹ میلیون بشکه برسند.

نشست اوپک پلاس این هفته برگزار می شود، در نشست مارس اوپک پلاس تصمیم گرفت توافق خود را برای کاهش داوطلبانه تولید برای سه ماهه دوم حفظ کند، بازار انتظار دارد نشست اوپک پلاس این کاهش را در نشست هفته آینده حفظ کند، از سوی دیگر با توجه به شکست اسرائیل. تاجران برای پیروی از طرح آتش بس، افزایش اقدامات و فعالیت های نظامی اسرائیل در رفح، انتظار ندارند حوثی ها از حملات خود در دریای سرخ عقب نشینی کنند. همه این مسائل به همراه کاهش شاخص دلار به رشد قیمت جهانی نفت در روز جمعه کمک کرد به طوری که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در پایان معاملات روز جمعه در محدوده ۸۳.۱۲ دلار قرار گرفت.

هفته ای پر از اخبار برای ارزهای دیجیتال

مهمترین اتفاق و خبری که در هفته گذشته در حوزه ارزهای دیجیتال رخ داد و در رسانه ها بازتاب یافت، حکم دادگاه فدرال علیه سام بنکمن فرید، بنیانگذار FTX بود که به ۲۵ سال زندان محکوم شد. بسیار کمتر از ۴۰ و ۵۰ سالی که دادستان های فدرال برای او می خواستند، اما این میزان زندان بیشتر از پنج سال و شش و نیم سالی بود که وکلایش پیشنهاد کرده بودند. اگرچه دادگاه این مجازات را برای وی به جرم کلاهبرداری در نظر گرفته است، اما معتقد است این مشکلات به دلیل بحران نقدینگی و سوء مدیریت رخ داده است.

علاوه بر کاهش حجم معاملات بیت کوین، اجازه تراکنش های ETF بیت کوین یکی از دلایل اصلی افزایش بیت کوین است. هفته گذشته، لری فینک، مدیرعامل بلک‌راک بیت‌کوین ETF، در مورد اشتیاق معامله‌گران برای تجارت ETF بیت‌کوین صحبت کرد و توضیح داد که ETF IBTI از زمان راه‌اندازی در ژانویه، ۱۷ میلیارد دلار دارایی جذب کرده است و سریع‌ترین رشد ETF در تاریخ ETF است. و او نسبت به ماندگاری طولانی مدت بیت کوین ابراز خوش بینی کرد. در زمان نوشتن، بیت کوین در محدوده هفتاد هزار دلاری قرار دارد.

اما آنچه که بیشترین تأثیر را بر آینده تجارت ارزهای دیجیتال خواهد داشت، تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در مورد اتریوم است. Sec (کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده) از برخی شرکت های فعال در اتریوم درخواست توضیحات بیشتر کرده است و حتی شایعه شده است که این کمیسیون تصمیم گرفته است که اتریوم را به عنوان یک اوراق بهادار معرفی کند، تصمیمات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در مورد اتریوم است. مهمترین. این عاملی است که آینده و چشم انداز معاملات ارز دیجیتال را تحت تاثیر قرار می دهد.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml