فوت و فن های خرید موتور سیکلت کار کرده که باید بدانید

از محبوب­ ترین روش­ های تهیه یک وسیله نقلیه با قیمت مناسب، خرید دست دوم آن است.موتور سیکلت یکی از این وسایل نقلیه پرهزینه است که به­ جای خرید نو آن، از کارکرده آن خریداری می­‌کنند. چرا که خرید کار کرده آن از مدل نو ارزان­ تر است. بدون شک دانستن نکات مهم در خرید موتور سیکلت کار کرده به شما در خرید موتور سیکلت مورد نظرتان با قیمت پایین و کیفیت بالا کمک خواهد کرد.

سلامت فنی موتور سیکلت

یکی نکات مهم در خرید موتور سیکلت کار کرده، که به نسبت دیگر نکات از اهمیت بالاتری برخوردار است، توجه به سلامت بدنه موتور سیکلت و قطعه­ های بخش ­های مختلف آن است. این فاکتور در تعیین قیمت موتور سیکلت کار بسیار تاثیرگذار است.

اطلاع از میزان سلامت قطعات و بدنه موتور سیکلت دسته دوم، در ابتدا از طریق فروشنده صورت می­ گیرد. شما باید از فروشنده سوالاتی بپرسید. به­ عنوان مثال از او بپرسید که آیا این موتور سیکلت سابقه تصادف دارد یا خیر، همچنین باید از او بپرسید که از موتور سیکلت فروشی خود برای چه مصارفی استفاده کرده است.

پس از اینکه نگاهی اجمالی به بدنه موتور انداختید، بایستی نگاهی هم به قطعات داخلی موتور بیاندازید. قطعاتی از جمله؛ وزنه فرمان موتور، باک، اگزوز و میزان دود خروجی از آن، عاج لاستیک، پدال ترمز و دنده، فلاپ­های بغل موتور و گلگیرهای عقب و جلو است. اگر با قطعات داخلی موتور سیکلت و نحوه اطلاع از سلامت آن آشنایی ندارید می ­توانید از کارشناسی موتور سیکلت دیوم کمک بگیرید. در فرایند کارشناسی موتور سیکلت، یک کارشناس به خوبی وضعیت بدنه را بررسی کرده و هر مشکلی در خصوص رنگ و بدنه موتور وجود داشته باشد را لیست می‌کند.

بودجه خود را مشخص کنید

اگر در فکر خرید موتور سیکلت کار کرده هستید در ابتدای این تصمیم باید نگاه به جیب تان کنید. بایستی که با دقت و تمرکز کافی به بررسی نمونه­ های مختلف موتور سیکلت کار کرده و مقایسه قیمت هر مدلی که مدنظرتان است، دست به خرید آن بزنید.

عواملی که بر قیمت موتور سیکلت دست دوم تاثیر گذار است شامل سلامت قطعه­ های موتور سیکلت، بیمه موتور و نیز مبالغی است که در طی ثبت سند و کارهای انتقال صورت می­‌گیرند. تعیین بودجه قبل از انتخاب مدل موتور، از جمله نکات مهم در خرید موتور سیکلت کار کرده است.

مدل موتور سیکلت

از دیگر نکات مهم در خرید موتور سیکلت کار کرده، انتخاب مدل مدنظرتان است. دقت کنید که این انتخاب باید متناسب با فعالیت شما باشد. مثلا اگر می­‌خواهید از موتور سیکلت برای کار کردن استفاده کنید، به­ دنبال موتور سیکلت­ های پرطرفدار و پرفروش باشید. تعمیر این نوع از موتور سیکلت­ ها در مواقعی که موتور سیکلت اصطلاحا به خرج می­‌افتد و خراب می­‌شود آسان­ تر است. در این نوع موتور سیکلت­ ها، لوازم مصرفی به ­راحتی یافت می­‌شوند، در نتیجه تعمیر آنها راحت­ تر است.

اگر موتور سیکلت خود را برای مصارف کوتاه مدت می­‌خواهید از موتورهایی که فروش بالایی دارند، خریداری کنید. به این علت که هر زمان که خواستید، به راحتی موتور سیکلت خود را بفروشید. موتور سیکلت­های بنزینی یا برقی (موتورهای پاکشتی یا اسکوتر) برای مصارف کوتاه، مورد استفاده قرار می‌گیرند. مدل­ های خاص مشتریان خاص خود را دارند. این موضوع باعث می­‌شود روند به فروش رسیدن موتور سیکلت کار کرده شما طولانی شود.

بررسی مدارک موتور سیکلت

حتما از فروشنده موتور سیکلت، کارت موتور، سوئیچ اصلی و یدک، برگه سبز و کارت سوخت آن را بخواهید. متاسفانه به­ دلیل بالا بودن سرقت موتور سیکلت باید مراقب باشید که موتور سرقتی خریداری نکنید. اگر بنابر بی دقتی، موتور دزدی خریداری کنید، علاوه ­بر اینکه پول خود را دور ریخته ­اید، ممکن است در آینده به عنوان سارق موتور سیکلت شناخته شوید.

برای اطمینان بیشتر، شماره شاسی درج شده روی موتور سیکلت را با شماره ثبت شده در مدارک تطبیق دهید. همچنین مطمئن شوید که تمام VINهای موتور سیکلت یکسان باشد. اگر به تمام نکات مهم در خرید موتور سیکلت کار کرده دقت کردید و همه این مراحل را با اطمینان گذراندید، به شما بابت خرید یک موتور سیکلت دست دوم تبریک می­‌گویم.

پس از اینکه به بررسی نحوه استفاده، علاقه و میزان هزینه های که قصد دارید برای خرید موتور صرف کنید پرداختید، حتما یک قرارداد محکم با ذکر تمام شرایط و اطلاعات کامل بنویسید. همچنین نحوه پرداخت و حق فسخ هر دو طرف معامله را نیز در قرارداد قید کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

مشورت و کمک گرفتن از متخصصان ما در کارشناسی موتور سیکلت دیوم یا نمایندگی ­های منطقه و استفاده از تجربه آنها باعث می‌­شود تا در هنگام خرید موتور سیکلت دست دوم، قیمت موتور­ به واقعیت نزدیک­تر و ارزش منصفانه ­ای در هنگام خرید داشته باشد. کارشناسان ما با بررسی کامل و جامع موتور سیکلت کار کرده و نیز بررسی مدارک آن، این اطمینان را به شما می­‌دهیم که خریدی منصفانه و اصولی را تجربه خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml