پای گوشت قزاقستانی به بازار ایران باز شد!

ایران و قزاقستان برای صادرات گوشت قزاقستان در بسته بندی وکیوم به ایران توافق کردند.

به گزارش اخبار تایمز؛ بر اساس توافق مقامات ایران و قزاقستان، صادرات گوشت گاو از این کشور به ایران در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

پیش از این تولیدکنندگان فقط می توانستند گوشت گاو را با ماندگاری ۳ روز به ایران عرضه کنند.

تفاهم نامه مربوطه در ۳ دسامبر ۲۰۲۳ در تهران امضا شد. این سند مسیرهای صادراتی جدیدی را برای تامین گوشت منجمد دامداران داخلی باز می‌کند. تا پیش از این، تولیدکنندگان قزاق فقط می‌توانستند گوشت گاو سرد شده را به ایران عرضه کنند که ماندگاری آن تا ۳ روز است.

در این قرارداد، الزامات واردات دامپزشکی و بهداشتی گوشت گاو بدون استخوان منجمد از قزاقستان بررسی شد. به این ترتیب طرف ایرانی الزامات دامپزشکی و بهداشتی برای واردات گوشت گاو بدون استخوان منجمد از قزاقستان را برآورده خواهد کرد.

به درخواست طرف قزاقستان مبنی بر افزایش ماندگاری گوشت گاو تازه در بسته بندی وکیوم از ۳ به ۱۶ روز، طرف ایرانی باید مدارک علمی مربوط به ماندگاری را از طرف قزاقستان درخواست کند و سازمان دامپزشکی کشور نیز این موارد را بررسی خواهد کرد. مدارک ارائه شده در کمیته فنی واردات و صادرات.

در آغاز نوامبر ۲۰۲۳، تحلیلگران تخمین زدند که قیمت گوشت و محصولات گوشتی در قزاقستان تقریباً ۹ درصد در طول سال افزایش یافته است. در عین حال مصرف گوشت در کشور رو به افزایش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml