قیمت گوسفند ۱۶۰ درصد افزایش یافت/ جزییات

قیمت هر کیلو گوسفند و بره زنده و گاو پرورشی در تابستان امسال نسبت به فصل مشابه پارسال به ترتیب ۱۶۰.۵ و ۱۴۴.۳ درصد افزایش داشته است.
به گزارش اخبار تایمز؛ در بخش غلات نیز در فصل تابستان ۱۴۰۲ میانگین قیمت گندم ۱۴۳۷۰۸ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۵.۷ درصد افزایش داشته است. همچنین متوسط قیمت جو ۹۸ هزار و ۷۴۶ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴.۵ درصد کاهش داشته است.
در بخش حبوبات نیز در فصل تابستان ۱۴۰۲ میانگین قیمت نخود با ۹.۲ درصد افزایش به ۳۸۸۱۵ ریال و متوسط قیمت عدس با ۳.۵ درصد کاهش به ۴۴۹۳۵۰ ریال رسید.
در بخش محصولات جالیزی در ۳ ماهه دوم سال ۱۳۹۱ متوسط قیمت هندوانه ۳۹۳۰۰ ریال و متوسط قیمت خربزه ۷۴۰۸۱ ریال بوده که نسبت به فصل تابستان به ترتیب ۶۴.۴ و ۱۰۲.۹ درصد افزایش داشته است. پارسال. همچنین متوسط قیمت خیار ۱۷۷۸۳۸ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه پارسال ۱۰۲.۰ درصد افزایش داشته است.
در بخش تره بار نیز در ۳ ماهه دوم سال ۱۳۹۱ متوسط قیمت سیب زمینی ۹۵۸۰۶ ریال و گوجه فرنگی ۴۳۶۵۶ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ۶.۷ و ۱۳.۵ درصد کاهش داشته است. همچنین میانگین قیمت پیاز با ۲۶.۶ درصد افزایش نسبت به تابستان سال قبل به ۶۵ هزار و ۶۲۹ ریال رسیده است.
در بخش میوه هسته دار نیز در ۳ ماهه دوم سال ۹۱ میانگین قیمت زردآلو ۲۷۵ هزار و ۱۸۲، هلو ۱۷۸ هزار و ۹۰۷ ریال و گیلاس ۲۸۴ هزار و ۲۴۹ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ۲۹.۰، ۱۹.۶ و ۵۰.۵ درصد افزایش داشته است. همچنین میانگین قیمت گیلاس با ۰.۶ درصد افزایش به ۵۶۸۱۲۱ ریال رسیده است.
در قسمت میوه های دانه دار نیز در تابستان ۱۴۰۲ متوسط قیمت سیب ۱۸۳۴۹۲ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۵۱.۸ درصد افزایش داشته است. همچنین میانگین قیمت انگور ۱۶۹ هزار و ۹۳۹ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه پارسال ۳۵.۶ درصد افزایش داشته است.
در بخش دام سنتی نیز در ۳ ماهه دوم سال ۱۳۹۱ میانگین قیمت هر کیلوگرم گوسفند و بره زنده ۱۹۳۸۳۲۷ ریال و متوسط قیمت یک کیلوگرم دام زنده ۱۸۷۶۶۳۳ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل سال قبل به ترتیب ۱۶۰.۵ و ۱۴۴.۳ درصد بوده است.
در بخش فرآورده های دامی سنتی در تابستان ۱۴۰۲ متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گوسفند ۴۱۶۴۱۲ ریال و متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گاو ۱۴۸۲۵۸ ریال بوده که به ترتیب ۷۳.۷ و ۲۵.۰ درصد افزایش نشان می دهد.
در هزینه خدمات ماشین آلات در ۳ ماهه دوم سال ۱۴۰۲ هزینه شخم زمین کشاورزی آبی ۱۵۷۵۶۸۴۳ ریال در هکتار و هزینه شخم دیم ۱۰۶۱۷۴۸۸ ریال در هکتار بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ۷۳.۵ و ۶۲ بود. ۹ درصد افزایش داشته است.
در بخش دستمزد کارگری در تابستان ۱۴۰۲ متوسط دستمزد روزانه یک کارگر میوه چینی مرد ۳ میلیون و ۹۳۴ هزار و ۹۶ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴۲.۹ درصد افزایش داشته است و متوسط دستمزد روزانه یک میوه چینی زن. کارگر ۲,۶۴۳,۳۰۱ ریال بوده که نسبت به فصل تابستان سال قبل ۵۰.۲ درصد افزایش داشته است. در این فصل متوسط دستمزد روزانه وجین زن مرد ۴۰۵۹۲۷۰ ریال و متوسط دستمزد کارگر زن ۳۰۴۰۱۶۲ ریال است که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ۴۷.۳ و ۴۴.۲ درصد افزایش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml