محدودیت ارتقاء حافظه لپ تاپ اپل دور زده شد/ مجهز کردن مک بوک پرو M3 به ۸ ترابایت SSD

اگرچه اپل به شما اجازه تغییر پیکربندی لپ تاپ های این شرکت را نمی دهد، اما یکی از کاربران توانسته حافظه داخلی مک بوک پرو M3 را ۸ برابر افزایش دهد.
به گزارش اخبار تایمز؛ یک کاربر توانسته است ظرفیت ذخیره سازی مک بوک پرو M3 Max خود را با استفاده از تراشه های فلش مموری به هشت ترابایت ارتقا دهد. اپل پس از خرید، ارتقای حافظه و رم مک های خود را برای کاربران تقریبا غیرممکن کرده بود. بنابراین هر پیکربندی که در زمان خرید دریافت کنید، غیر قابل ارتقا خواهد بود. با این حال به نظر می رسد راه هایی برای افزایش فضای ذخیره سازی این دستگاه ها وجود دارد.
با توجه به پست کاربر lipilipsi در X، به نظر می رسد که حافظه مک بوک ها را می توان با روش هایی تا هشت برابر ظرفیت اصلی ارتقا داد. این کاربر توانست حافظه ذخیره سازی مک بوک پرو ام ۳ مکس خود را از یک به هشت ترابایت افزایش دهد. در حالی که اکثر کاربران ظرفیت های اصلی اپل را بالا می دانند، برخی از خاطرات مک بوک ها چندان راضی نیستند.

اپل هزینه گزافی برای ارتقای فضای ذخیره‌سازی لپ‌تاپ‌ها از ۵۱۲ گیگابایت به ۱ ترابایت دریافت می‌کند؛ بنابراین برخی کاربران حرفه‌ای راه‌حلی برای افزایش این حافظه ابداع کرده‌اند. البته برای کاربران معمولی مک‌بوک پرو، این ارتقای دستی کمی دشوار است، زیرا به ابزارهای لحیم‌کاری و تسلط بر سخت‌افزار و نرم‌افزار مک‌بوک پرو نیاز است.

ارتقای پیکربندی مک‌بوک پرو

همان‌طور که در تصویر بالا مشخص است، چند نقطه لحیم‌کاری را می‌بینیم که تراشه‌های ذخیره‌سازی NAND در آن قرار گرفته‌اند. مقدار دقیق فضای ذخیره‌سازی هر تراشه حافظه در این تصویر ذکر نشده است، اما با فرض اینکه ظرفیت اصلی این مک‌بوک پرو ۱ ترابایت باشد، احتمالاً چهار تراشه حافظه ۲ ترابایتی در هر فلش NAND به‌کار رفته است.

البته، قرار دادن فضای ذخیره سازی بیشتر در سخت افزار مک بوک پرو به این معنی نیست که دستگاه می تواند فوراً از آن استفاده کند. زیرا macOS روی پیکربندی اصلی ۱ ترابایت حافظه داخلی تنظیم شده است. در نتیجه قبل از اینکه سیستم عامل ارتقاء حافظه را تشخیص دهد، به تنظیمات نرم افزاری نیاز خواهد بود و این کاربر به دلایل نامعلومی به مرحله دستکاری نرم افزار اشاره نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml