هکرهای کره شمالی در شش سال گذشته ۳ میلیارد دلار ارز دیجیتال سرقت کرده اند

مقدار ارزهای رمزنگاری شده توسط این هکرها معادل تقریباً نیمی از کل هزینه نظامی کره شمالی در سال است.

به گزارش اخبار تایمز؛ بر اساس گزارش شرکت امنیت سایبری Recorded Future، هکرهای مستقر در کره شمالی از سال ۲۰۱۷ حدود ۳ میلیارد دلار ارز دیجیتال سرقت کرده اند. به گفته آنها، بیش از نیمی از این سرقت ها تنها در سال گذشته انجام شده است.

Recorded Future در گزارش جدید خود توضیح می دهد که میزان ارزهای رمزنگاری شده به سرقت رفته معادل تقریباً نیمی از کل هزینه های نظامی کره شمالی در سال است:

«هکرهای کره شمالی فقط در سال ۲۰۲۲ به سرقت حدود ۱.۷ میلیارد دلار ارز دیجیتال متهم شده‌اند؛ مبلغی که تقریباً با ۵ درصد از اقتصاد کره شمالی یا ۵۴ درصد از بودجه نظامی آن برابری می‌کند.»

علاوه بر این، میزان این سرمایه سرقت شده به طور قابل توجهی بیشتر از کل درآمد صادرات سالانه این کشور است:

همچنین نزدیک به ۱۰ برابر بیشتر از ارزش صادرات کره شمالی در سال ۲۰۲۱ است که به ۱۸۲ میلیون دلار رسیده است.

نکته قابل توجه دیگری که در این گزارش ذکر شده این است که هکرهای کره شمالی قبل از تمرکز بر سایر کشورهای جهان ابتدا کره جنوبی را هدف قرار داده اند.

اپراتورهای سایبری کره شمالی تمرکز خود را از امور مالی سنتی به این فناوری مالی دیجیتال جدید تغییر داده‌اند و هدفشان این است که بازار ارز دیجیتال کره جنوبی را قبل از گسترش قابل توجه جهانی در گوشه و کنار بگذارند.

حمایت دولت کره شمالی از هکرها

همچنین به حمایت دولت کره شمالی از هکرها نیز اشاره شده که منجر به گسترش قابل‌توجه عملیات‌های آن‌ها شده است.

در دیگر اخبار مربوطه اخیر، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات‌متحده تحریم‌هایی را علیه میکسر کریپتو Sinbad اعمال کرد و مدعی شد که این پلتفرم پول‌شویی را برای گروه هکری مستقر در کره شمالی Lazarus ساده کرده است. سازمان ملل نیز در گزارشی گفته‌ بود که حملات سایبری در سال ۲۰۲۲ پیچیده‌تر از سال‌های گذشته بوده و ردیابی وجوه سرقت‌شده را دشوارتر از همیشه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml