آخرین اخبار تجمیع کارت بانکی / زمان ادغام کارت بانکی و کارت ملی

رئیس سازمان ثبت احوال از ادغام کارت بانک ملی ایران به کارت ملی به عنوان اولین اقدام ظرف سه ماه آینده خبر داد.

به گزارش اخبار تایمز، هاشم کارگر رئیس سازمان ثبت احوال ضمن تشریح روند ادغام کارت های بانکی و خدماتی در کارت ملی هوشمند اظهار داشت: یکی از اهداف مهمی که برای تولید کارت هوشمند ملی در نظر گرفته شد جایگزینی کارت ملی است. با بسیاری از کارت های بانکی و کارت های خدمات. در کشور بود که به دلیل عدم پوشش مناسب، اجرای ویژگی های این کارت جدی گرفته نشده بود.

وی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم یکی از برنامه های اصلی سازمان ثبت احوال کشور اجرای توانایی ها و توانمندی های پیش بینی شده در این کارت در کشور است. بنابراین، با جلساتی که با بانک ملی ایران برگزار شد، بر اساس تفاهم نامه، گام های اصلی برای تحقق این امر برداشته می شود، به طوری که تعداد کارت هایی که مردم دارند و تعداد آنها زیاد و گاه آزاردهنده است.

وی ادامه داد: برای این تجمیع موسسات مختلف نیاز به زیرساخت های مختلفی دارند اما با بانک ملی ایران به تفاهم رسیدیم، طی سه ماه طبق کارگروهی که تشکیل شده، نیازهای مربوط به این اقدام را تامین خواهیم کرد. این باید ظرف سه ماه انجام شود.

آخرین اخبار تجمیع کارت بانکی / زمان ادغام کارت بانکی و کارت ملی

رئیس سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد: زمانی که این تجمیع کارت بانکی نزد بانک ملی ایران انجام شود، کارت برای سایر بانک ها نیز با سهولت بیشتری پیش می رود. در طرح ما سایر کارت های خدماتی که از سوی موسسات خدماتی به مردم داده می شود و مردم از خدمات آنها بهره مند می شوند نیز در کارت ملی ادغام می شود.

وی با اشاره به اینکه برای تجمیع کارت های خدماتی ایجاد زیرساخت های خارجی ضروری است، افزود: زیرساخت ها تنها مربوط به سازمان ثبت احوال کشور نیست و باید زیرساخت هایی در دستگاه های خدمات رسان ایجاد شود. از این رو قصد داریم برای موفقیت این پروژه قدم به قدم پیش برویم. این موضوع در برنامه هفتم توسعه نیز دیده شده و در کمیسیون تلفیق تصویب شده است و با تصویب در مجلس باید در زمان اجرای برنامه این تجمیع را نهایی کنیم.

آخرین اخبار تجمیع کارت بانکی / زمان ادغام کارت بانکی و کارت ملی

کارگر تاکید کرد: این موضوع هزینه خاصی برای مردم ایجاد نمی کند اما با تلفیق کارت های بانکی و خدماتی در کارت ملی به عنوان یکی از اهداف این اقدام، هزینه های مردم کاهش می یابد. در حال حاضر شهروندان برای دریافت کارت های مختلف هزینه های متفاوتی را پرداخت می کنند اما با ترکیب آن ها در کارت ملی تنها با یک کارت نیاز آنها برطرف می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml