آخرین فرصت برای استخراج قانونی ارز دیجیتال / وظایف محول شده به ماینرها؟

وزارت امنیت در بخشنامه ای امکان دریافت شناسه رهگیری دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در سامانه جامع تراکنش ها را فراهم کرد.

به گزارش اخبار تایمز: روز گذشته وزارت امنیت در بخشنامه ای اعلام کرد که امکان دریافت شناسه رهگیری دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در سامانه جامع تراکنش وجود دارد و دارندگان این دستگاه ها تا ۲۴ دی ماه سال جاری فرصت دارند نسبت به این موضوع اقدام کنند.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در جلسه ۲۱ آذرماه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر لزوم انجام اقدامات قانونی از سوی دارندگان دستگاه های ماینینگ ارز دیجیتال، کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی دارای جواز تاسیس و پروانه بهره برداری برای ماینر استخراج ارز دیجیتال باید با سیستم مشورت کند. جام تجارت پس از تعریف انبار و دریافت شناسه کالا در بازه زمانی یکم تا پانزدهم دی ماه سال جاری که امکان اخذ شناسه رهگیری منحصر به فرد در سامانه وجود دارد، نسبت به دریافت چنین شناسه ای برای تمامی دستگاه های خود از جمله موارد در حال استفاده و بلااستفاده لازم است اقدام و دستور بعمل آید که موضوع به نحو احسن به اطلاع علاقمندان استان مربوطه برسد.

این مهلت آخرین فرصت برای دریافت شناسه رهگیری منحصر به فرد است.

امروزه دنیای ارزهای دیجیتال به عنوان فناوری روز در بین مردم شناخته می شود. اما همیشه شایعات زیادی در مورد استخراج بیت کوین وجود دارد، به خصوص در مورد قانونی بودن یا نبودن آن. در روزهای اخیر با توجه به افزایش جدید ارزش این ارز دیجیتال، شایعاتی مبنی بر خرید و فروش و همچنین استخراج آن به گوش می رسد.

آیا واردات دستگاه های ماینینگ قانونی است؟

برای استخراج بیت کوین به دستگاه هایی به نام ASIC نیاز دارید و این دستگاه ها وارد می شوند. گمرک ایران تا سال ۱۳۷۷ واردات این دستگاه ها به کشور را ممنوع کرد اما پس از آن ممنوعیت واردات این دستگاه ها برداشته شد و مردم باید مجوز لازم را از وزارت صنعت برای واردات این دستگاه ها دریافت کنند. بر اساس اعلام انجمن بلاک چین، حتی دستگاه های توقیف شده به دلیل قاچاق نیز با خوداظهاری و پرداخت جریمه قابل ترخیص هستند.
طبق قوانین ارزهای دیجیتال در ایران، ماینرها و دستگاه های استخراج ارز دیجیتال مصرف برق بسیار بالایی دارند که همین امر باعث ممنوعیت استفاده از این دستگاه ها شد، اما آیین نامه اجرایی استخراج محصولات پردازش رمزنگاری در سال ۱۳۹۶ توسط معاون اول رئیس جمهور در آن زمان. . اعلام و استخراج ارزهای دیجیتال قانونی اعلام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml