آخرین موج دلار کجاست؟

اکوایران: از دیدگاه برخی تحلیلگران، با ورود قیمت دلار به کانال جدید، بازارساز با تزریق درهم هیجان بازار را کاهش می دهد. آنها می گویند که قیمت دلار در حال تکمیل آخرین موج افزایش است و پس از آن شروع به پایین آمدن خواهد کرد.

به گزارش اخبار تایمز، پیشتاز بازار ارز روز شنبه همچنان قیمت حواله به درهم باقی ماند. قیمت دلار در روز شنبه با قیمت درهم امارات همگام شد. قیمت درهم از ۱۵۳۷۰ تومان شروع شد و در ابتدا تا حمایت ۱۵۳۰۰ تومان سقوط کرد. قیمت حواله همچنان در این مرز باقی ماند و با نوسان به ۱۵ هزار و ۴۲۰ تومان رسید.

قیمت دلار هرات با ۵۵ هزار و ۷۵۰ تومان باز شد و با توجه به روند نزولی قیمت درهم، در ابتدا تا ۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافت. اما با افزایش قیمت درهم، دلار هرات روز شنبه پشت خط نوسان کرد و به مرز کانال ۵۶ هزار تومان رسید.

قیمت تتر طی دو روز گذشته بارها برای ورود به کانال ۵۶ هزار تومانی تلاش کرد اما موفق به ورود به این کانال نشد. پشت خط، قیمت دلار هرات در کنار قیمت اتریوم دوباره افزایش یافت. به گفته معامله گران فنی، در صورت عبور قیمت تتر از این مرز، احتمال نوسان تا اواسط کانال ۵۶ هزار تومان وجود دارد.

با این حال، بازار ارز تمایل به افزایش پس از پایین نشان داد. اما اکثر تحلیلگران بازار معتقدند که این بازار روح قوی برای صعود ندارد. به گفته آنها، محدوده مقاومتی مهم دلار هرات بین ۵۶ هزار و ۲۰۰ تا ۵۶ هزار و ۴۰۰ تومان است که بالاتر از آن به دلیل کمبود حیات، بازار نمی تواند به ثبات برسد. البته از نگاه این گروه، وقتی قیمت دلار وارد این کانال بازارساز می شود، از شور و نشاط بازار می کاهد. آنها می گویند که قیمت دلار در حال تکمیل آخرین موج افزایش است و پس از آن شروع به پایین آمدن خواهد کرد. حمایت اول دلاری ۵۵ هزار و ۸۰۰ تومان و پشتوانه بعدی به ترتیب ۵۵ هزار و ۳۰۰ تومان خواهد بود. گروهی از معامله گران بر خلاف گروه نزولی معتقدند قیمت دلار کاهش چندانی نخواهد داشت و در کانال های فعلی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

متغیر مهم دیگر رویدادهای سیاسی در منطقه است. هرگونه پالس مثبت در فضای آتش بس به نفع کاهش قیمت دلار خواهد بود.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml