اندر احوالات وضعیت طلا در پایان هفته

قیمت طلا برای امروز اعلام شد، قیمت طلای ۱۸ عیار به ۲ میلیون و ۳۱۳ هزار تومان رسید که نسبت به روز گذشته کاهش داشته است.

به گزارش اخبار تایمز، بر این اساس هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت ۲ میلیون و ۳۰۸ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز ۳ میلیون و ۷۸ هزار تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۸۹۷ دلار فروخته شد. لازم به ذکر است که قیمت امروز هر مثقال طلا به ۱۰ میلیون و ۱ هزار تومان رسیده است.

قیمت امروز طلا به شرح زیر است

قیمت امروز طلا

انس طلا ۱۸۹۷ دلار
مظنه تهران ۱۰٫۰۰۱٫۰۰۰
طلای ۱۸ عیار ۲٫۳۰۸٫۸۰۰
طلای ۲۴ عیار ۳٫۰۷۸٫۰۰۰

قیمت انواع سکه به شرح زیر است؛

قیمت انواع سکه

سکه طرح جدید ۲۷٫۹۰۰٫۰۰۰
سکه طرح قدیم ۲۵٫۰۰۰٫۰۰۰
نیم سکه ۱۴٫۹۵۰٫۰۰۰
ربع سکه ۹٫۹۵۰٫۰۰۰
سکه گرمی ۶٫۰۰۰٫۰۰۰

ویژگی هایی مانند انحلال سریع، حمل و نقل آسان (ارزش بالا در حجم کم) و ذخیره سازی راحت (پوسیده، زنگ نمی زند، یا از بین نمی رود) این فلز کمیاب را برای مدت طولانی مورد توجه افراد و دولت ها قرار داده است. طلا یک فلز چکش خوار است و به راحتی شکل می گیرد. به همین دلیل است که نفیس ترین و ظریف ترین آثار باستانی از طلا ساخته می شد. قیمت طلای ۲۴ عیار بالاتر از عیار ۲۲ و ۱۸ عیار است. اما برای نگهداری و سرمایه گذاری طلای ۲۴ بهترین گزینه نیست. طلای خالص (۹۹.۹%) به راحتی آسیب می بیند و تغییر شکل می دهد.

اندر احوالات وضعیت طلا در پایان هفته

در ایران معمولا عیار ۱۸ استفاده می شود و عیار ۲۰ و ۲۲ نیز به رسمیت شناخته می شود، اما تولید طلا با عیار کمتر از ۱۸ فقط برای صادرات مجاز بوده و عرضه آن در بازار داخلی ممنوع است. عیار سکه ها معمولاً از عیار جواهرات بالاتر است و گاهی از طلای خالص نیز در ضرب سکه استفاده می شود. در ایران انواع سکه بهار آزادی با عیار ۲۱.۶ (۹۰ درصد) ضرب می شود.

اونس چیست؟

اونس یک واحد وزن است که برای فلزات گرانبها و همچنین سایر اشیاء استفاده می شود و با نماد oz1 نشان داده می شود. اونس استاندارد در اوزان بین المللی برابر با یک شانزدهم پوند یا ۴۰۰ ارزن است که در سیستم متریک برابر با ۲۸.۳۴۹۵۲۳۳۶۰۵ گرم است. اونس در آمریکا بسیار متداول است به طوری که خرید و فروش طلا توسط افراد عادی بر اساس واحد وزنی اونس انجام می شود. واحد اونس همچنین برای فلزات گرانبها مانند طلا، نقره، پلاتین، رودیوم و پالادیوم استفاده می شود. واحد اونس مورد استفاده برای طلا در معاملات؛ معادل ۳۱.۹۲۹۶ گرم است.

اندر احوالات وضعیت طلا در پایان هفته

اصطلاح اونس طلا

اصطلاح یک اونس طلا به معنای قیمت دلاری یک قطعه طلا (گلوله یا هر شکل دیگر) با وزن یک انس و خلوص ۹۹.۹۹ درصد (۲۴ عیار) است. بنابراین، اونس طلا شامل ۲ ویژگی کلیدی است:

وزن آن باید برابر با ۳۱.۹۳۴۷۳۵ گرم = ۱ اونس باشد. این وزن برای طلا در همه دستگاه ها یکسان است.

عیار آن باید ۲۴ باشد به عبارت دیگر خلوص آن ۹۹.۹ درصد است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml