آشنایی با مزایای استفاده از CRM در کمپین‌های مارکتینگ

کمپین‌های بازاریابی یا مارکتینگ، مجموعه‌ای از اقدامات و استراتژی‌هایی هستند که توسط یک شرکت یا سازمان به منظور تبلیغ و ترویج محصولات یا خدمات خود به بازار هدف اجرا می‌شوند. موفقیت یک کمپین بازاریابی به برنامه‌ریزی دقیق، شناخت دقیق مشتریان و بازار، انتخاب روش‌های مناسب و اندازه‌گیری نتایج و بازخوردهای مداوم بستگی دارد.

سی ار ام ، یک سیستم مدیریت روابط مشتری است که به شرکت‌ها کمک می‌کند تا با مشتریان خود به بهترین شکل ارتباط برقرار کنند و از طریق تجزیه و تحلیل دقیق اطلاعات مشتریان، روابط با آنها را بهبود ببخشند. سیستم‌های CRM اطلاعات مشتریان را جمع‌آوری و ذخیره می‌کند و به اشتراک می‌گذارد تا به ارتقاء خدمات به مشتریان، بهبود فرآیندهای کسب و کار، و افزایش فروش کمک کند.

سیستم‌های CRM با جمع آوری اطلاعات ضروری در مورد سرنخ‌ها و مشتریان به تیم‌های بازاریابی اجازه می‌دهد مخاطبان خود را در کمپین‌های مختلف، مانند ایمیل و رسانه‌های اجتماعی، تقسیم بندی کرده و هدف قرار دهند.

بیشتر بخوانید» در مقاله سرنخ فروش و اهمیت آشنایی با آن به طور کلی با این مهم در بحث فروش و مارکتینگ آشنا شوید.

اما کمپین مارکتینگ CRM چیست و ویژگی‌ها و مزایای آن کدام است؟

کمپین CRM چیست؟

کمپین مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) شامل رویدادها و فعالیت‌هایی برای تقویت روابط با سرنخ‌ها یا مشتریانی است که در یک سیستم CRM مدیریت می‌کنید. کمپین‌های بازاریابی CRM معمولاً شامل ایمیل‌ها، پست‌های وبلاگ، سرویس پیام کوتاه (SMS) ، رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات محیطی و تبلیغات آنلاین است. از سوی دیگر، کمپین‌های فروش CRM شامل فعالیت‌هایی مانند تماس‌های سرد یا گرم است.

نرم‌افزار CRM اطلاعات ارزشمندی را جمع‌آوری می‌کند که می‌توانید در کمپین‌های خود برای بهبود هدف‌گذاری و تبدیل سرنخ‌های بیشتر به مشتریان استفاده کنید.

ویژگی‌های کلیدی کمپین CRM

پلتفرم‌های CRM به سازماندهی و تجزیه و تحلیل اطلاعات مشتری کمک می‌کنند. با استفاده از این داده‌ها، برندها می‌توانند محتوای مرتبط را توسعه دهند، مخاطبان را بخش‌بندی کنند و هدف قرار دهند، گردش کار را خودکار کنند، کمپین‌ها را اجرا کنند و عملکرد را گزارش کنند. ۷۴ درصد از شرکت‌ها معتقد‌ند فناوری CRM دسترسی به داده‌های مشتری را بهبود می‌بخشد.

  • اتوماسیون کمپین: می‌توانید از گردش‌های کاری خودکار برای استقرار محتوای کمپین در کانال‌های مختلف استفاده کنید. به عنوان مثال، نرم افزار CRM به شما امکان می‌دهد با خودکارسازی ارسال ایمیل‎ها، توالی آن ها را حفظ کنید.

بیشتر بخوانید» با بررسی‌های انجام شده می‌توان یکی از علت‌های اصلی پیشرفت روز افزون برند آمازون را استفاده از CRM در کمپین‌های مارکتینگش دانست. اگر تصمیم دارید با این موضوع بیشتر اشنا شوید اینجا کلیک کنید.

  • تقسیم بندی مخاطب: نرم افزار CRM همچنین به شما امکان می‌دهد مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید و آنها را با محتوای مرتبط و شخصی‌سازی‌شده هدف قرار دهید. به عنوان مثال، اگر شخصی روی لینک خاصی در ایمیل خوشامدگویی شما کلیک کرد، نشان‌دهنده سطح بالایی از علاقه است پس می‌توانید یک ایمیل هدفمند حاوی یک پیشنهاد ویژه ارسال کنید.
  • ادغام‌های پلتفرم‌های موثر: CRM با نرم افزارهای دیگر ادغام می‌شوند تا بتوانید همه چیز را از یک پلتفرم مرکزی اجرا کنید.
  • بینش‌ها: داشبوردهای CRM تمام اطلاعات کمپین لازم را در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید آنها را به طور مناسب اندازه‌گیری و تنظیم کنید.

مزایای کمپین CRM چیست؟

مزایای کمپین CRM چیست؟

  1. متمرکز سازی: CRM‌ تمام داده‌ها و ابزارهای مرتبط با مشتری را در یک سیستم متمرکز می‌کند و مدیریت و نظارت بر کمپین‌ها را آسان‌تر می‌سازد.
  2. همکاری: CRM به شما امکان می‌دهد داده‌ها را به اشتراک بگذارید و در کارهای پروژه با همکاران در طول کمپین همکاری کنید.
  3. اتوماسیون: CRMها به شما امکان می‌دهند سفرها و گردش‌های کاری کاربر را پیکربندی کنید، بنابراین خودکارسازی کمپین‌های فروش و بازاریابی و صرفه‌جویی در وقت تیمتان ممکن خواهد شد.
  4. بهینه سازی: CRM به شما امکان می‌دهد عملکرد کمپین را ردیابی، گزارش و تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید کمپین‌های آینده را بر این اساس تنظیم و بهینه کنید.

انواع کمپین‌های CRM:

کمپین‌های CRM شما با توجه به جایی که مخاطبان شما در قیف فروش و بازاریابی هستند، به سه دسته تقسیم می‌شوند:

:Top Of The Funnel (TOFU)کمپین‌های بالای قیف (آگاهی).

:Middle Of The Funnel (MOFU) کمپین‌های وسط قیف (علاقه).

:Bottom Of The Funnel (BOFU) کمپین‌های پایین قیف (تصمیم).

کمپین‌های بالای قیف

تیم‌های بازاریابی به طور سنتی کمپین‌های بازاریابی را اجرا می‌کنند. آنها خریداران بالقوه‌ای را هدف قرار می‌دهند که از کسب و کار شما بی‌اطلاع هستند و آنها را از طریق انواع مختلف محتوا درگیر می‌کنند. هدف این است که سرنخ‌های واجد شرایط را وارد قیف فروش و بازاریابی کنید تا در مرحله بعدی بتوانید آنها را به مشتریان واجد شرایط تبدیل کنید.

مثالهایی از نمونه کمپین‌های بالای قیف:

پست‌های وبلاگ: راهنماهای چگونگی استفاده، راهنمای خرید و فهرست محصولات

رسانه‌های اجتماعی: هدایت ذهنی به سمت محصول و ارائه به‌روزرسانی‌ها در مورد کسب و کار

ویدیوها: سرگرم کردن و آموزش بینندگان در مورد برند

اینفوگرافیک: حاوی تعداد زیادی آمار و نقل قول

ایمیل: برای معرفی برند یا تبلیغ یک رویداد

صفحات لندینگ: محتوای مناسب همراه با یک فرم آنلاین برای گرفتن اطلاعات تماس

کمپین‌های وسط قیف

تیم‌های بازاریابی و فروش اغلب کمپین‌های وسط قیف را به صورت مشترک اجرا می‌کنند. هدف، پرورش سرنخ‌های “گرم”، ایجاد روابط عمیق‌تر و آماده‌سازی آنها برای بستن معامله در مرحله بعدی توسط تیم فروش است.

مثالهایی از نمونه کمپین‌های وسط قیف:

مطالعات موردی: داستان‌های موفقیت مشتری در زندگی واقعی

کاتالوگ: راهنمایی و رهبری فکری در مورد چالش‌ها و راه حل‌ها

صفحات لندینگ: پرداختن به سوالات متداول سرنخ‌ها

وبینارها: موضوعات آموزشی مرتبط با مخاطبان شما

ایمیل‌ها: ایمیل‌هایی که اطلاعات بیشتری در مورد محصولات و خدمات ارائه می‌دهند.

تلفن: تماس‌هایی برای پاسخگویی به سؤالات و دریافت سرنخ برای ثبت دمو یا ارسال نمونه محصول

کمپین‌های پایین قیف

تیم‌های فروش کمپین‌های پایین قیف را مدیریت می‌کنند. در این مرحله، مدیران حساب روی بستن معامله تمرکز می‌کنند و «سرنخ‌های داغ» را به مشتریان تبدیل می‌کنند. طبق گزارش فاینانس آنلاین، CRM‌ها می‌توانند نرخ تبدیل را تا ۳۰۰ درصد افزایش دهند.

چگونه یک کمپین قوی با استفاده از CRM ایجاد کنیم؟

داشتن یک پلتفرم قدرتمند CRM برای پرورش سرنخ‌ها در قیف بازاریابی و فروش ضروری است. CRM اوج ابری به شما امکان می‌دهد سرنخ‌ها را ردیابی و مدیریت کنید و در عین حال ارتباطات را خودکار کنید تا بتوانید در وقت خود صرفه‌جویی کنید. با CRM ابری اوج برنامه‌ریزی، پیگیری، اجرا و مدیریت کمپین‌های CRM آسان‌ترین بخش هدایت کسب و کار شما خواهد بود.

ارتباط با مخاطبین خود را متمرکز پیگیری کنید.

به طور یکپارچه همه مخاطبین جدید و قدیمی خود را در یک مکان ثبت کنید. هرگونه فعالیت مرتبط با مخاطب مانند تماس‌ها، جلسات، یادداشت‌ها و ایمیل‌ها را اضافه کنید تا با کیفیت‌تر با مشتری در ارتباط باشید.

با اتوماسیون‌های بدون کد در زمان صرفه‌جویی کنید.

CRMشامل اتوماسیون‌های بی‌شماری است که به شما کمک می‌کند در زمان صرفه‌جویی کنید. به عنوان مثال، به طور خودکار سرنخ‌ها را به فروشندگان اختصاص دهید، یادآوری‌هایی را برای فعالیت‌های آتی تنظیم کنید، و هنگامی که سرنخ ارتباط می‌گیرد یا  به ایمیلی پاسخ می‌دهد سریعا مطلع شوید تا بتوانید در زمان مناسب پیگیری کنید.

کمپین CRM خود را در یک صفحه مدیریت کنید.

سیستم‌عامل نرم‌افزار CRM با برنامه‌ها دو نرم افزارهای دیگر یکپارچه می‌شود تا بتوانید کمپین CRM خود را با ابزارهایی که از قبل استفاده می‌کنید ادغام کرده و اجرا کنید.

تصویر کامل برند را در یک نگاه تجسم کنید

با داشبوردهای قابل تنظیم به سرعت به تمام داده‌های کمپین  خود دسترسی پیدا کنید و دید کلی را افزایش دهید. در مورد جایگاه کمپین‌ها چشم‌انداز به دست آورید، جزئیات تماس و درآمد مورد انتظار را مشاهده کنید، عملکرد کانال را بررسی کنید، و ببینید که در مرحله بعد به چه اقدامی نیاز دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml