آشنایی با کاربرد سنگ دهبید در بخش های مختلف ساختمان

کاربرد سنگ دهبید در بخش های مختلف ساختمان

سنگ دهبید یکی از سنگ های ساختمانی پر کاربرد در بخش داخلی ساختمان است که دارای کیفیت و ویژگی های منحصر به فرد می باشد. سنگ دهبید از جمله سنگ های مرمریت محسوب می شود که نوعی سنگ صادراتی نیز است. این نوع سنگ دارای شکل ظاهری فوق العاده زیباست که خطوط و رنگ های تیره و روشن آن هر فردی را به خودش جذب می کند.

ویژگی های سنگ دهبید سبب شده است تا از آن امروزه در بخش های مختلف ساختمان استفاده کنند. سنگ دهبید جزء سنگ های پر فروش در بازار به شمار می روند که به دلیل پس زمینه رنگی روشن آن ها کاربرد زیادی در ساختمان سازی و معماری امروزی دارند.

درجه بندی سنگ دهبید در کاربرد آن ها

زمانی که شما قصد خرید سنگ دهبید را می کنید، با سه نوع مدل درجه بندی رو به رو می شوید که روی کاربرد این سنگ ها تاثیر زیادی می گذارد که عبارتند از:

  • سنگ دهبید روشن
  • سنگ دهبید تیره
  • سنگ دهبید پلنگی

سنگ دهبید کرم

سنگ دهبید با درجه بندی روشن بیشتر به عنوان کف ساختمان ها به کار می رود. این سنگ با رنگ روشنی که دارد سبب می شود تا فضا بزرگ تر از آن چه که هست نشان داده شود و روشنایی را به خوبی بازتاب می دهد. سنگ دهبید درجه روشن معمولا در ابعاد اسلب برش خورده تا در کف ساختمان ها به کار برود، البته لازم به ذکر است که قابلیت برش در ابعاد کم تر را هم دارد. این سنگ از نظر کیفیت و زیبایی با سنگ مرمریت لته که نوعی سنگ خارجی برای کشور ترکیه است مقایسه می شود.

سنگ پلنگی دارای طرح خاص است از این رو طراحان و معماران در پروژه های خاص از آن استفاده می کنند. این سنگ می تواند به عنوان دیوار پشت تی وی و در کف آسانسور ها هم به کار برود. سنگ های درجه پلنگی باعث لوکس و زیباتر نشان دادن فضاهای خاص می شوند. اما از آن جایی که سلیقه های خاص آن را می پسندند با توجه به نوع پروژه و سلیقه کارفرما انتخاب می شوند.

سنگ دهبید تیره هم مانند سنگ های درجه روشن محبوبیت دارد. این سنگ ها دارای زیبایی هستند که ساختمان را لوکس و لاکچری نشان می دهند به همین دلیل درجاهایی مانند هتل ها و مراکز خرید لوکس از این نوع استفاده می کنند.

ویژگی های سنگ دهبید

ویژگی های سنگ دهبید سبب شده است تا امروزه از آن ها به وفور استفاده شود و روی قیمت سنگ دهبید نسبت به سایر سنگ ها تاثیر بگذارد، این سنگ ها عبارتند از:

  • رنگ و زیبایی خاص
  • دوام و مقاومت بالا
  • ساب پذیری خوب
  • وجود رگه های طبیعی
  • جذب آب به مقدار کم به دلیل چگالی بالا

موارد استفاده از سنگ دهبید در بخش های مختلف ساختمان

سنگ های دهبید را با توجه به ویژگی هایی که دارند می توان در بخش های مختلف ساختمان به خصوص قسمت های داخلی آن به کار برد. یکی از مهم ترین کاربرد های سنگ دهبید به عنوان کف ساختمان می باشد که در مراکز زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

  1. کف ساختمان ها و برج های مسکونی
  2. لابی هتل ها
  3. کف ساختمان های تجاری و اداری

سنگ مرمریت دهبید به دلیل خاصیت آهکی که دارد در جاهایی مانند سرویس بهداشتی و حمام معمولا به کار نمی رود، بیشترین کاربرد آن در ساختمان مربوط به کف و دیواره های داخلی سالن پذیرایی است. همین طور این سنگ ها در مقابل شرایط آب و هوایی بیرونی تاثیر پذیر هستند، بنابراین برای قضاهای خارجی مناسب نیستند. طرح های متنوع و تنوع رنگی بالایی که سنگ دهبید دارد، سبب شده تا روی آن ها نقوش مختلفی پیاده سازی شود، بنابراین برای کف ساختمان ها بهترین گزینه محسوب می شوند.

سوالات متداول

  1. سنگ دهبید چیست؟ یکی از سنگ های مرمریت است که به دلیل قرارگیری معدن آن در نزدیکی شهر دهبید استان فارس، به این نام شهرت دارد.
  2. بارز ترین ویژگی سنگ دهبید چیست؟ زیبایی و جذابیت ظاهری و طرح های منحصر به فرد.
  1. بیشترین کاربرد سنگ مرمریت دهبید کجاست؟ بیشتری از این سنگ در نمای داخلی ساختمان ها و به عنوان کفپوش استفاده می شود و در فضای خارجی آن چنان کاربردی ندارد.
  2. چرا از سنگ دهبید در نمای بیرونی ساختمان استفاده نمی شود؟ به این دلیل که تحت تاثیر شرایط آب و هوایی و بیرونی می تواند ویژگی های خودش را از دست بدهد.
  1. قیمت خرید سنگ دهبید چقدر است؟ با توجه به یک سری عوامل مانند ویژگی ها، ابعاد، کیفیت، نوسانات بازار و … قیمت گذاری می شود.
  2. برای استفاده سنگ دهبید در ساختمان چطور باید آن ها را تهیه کرد؟ شما می توانید آن ها را از مجموعه های عرضه کننده سنگ های ساختمانی گروه تولیدی معدنی نگین ارم negineram.com تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml