فروش تایرهای دوچرخه ای که هرگز پنچر نمی شوند

تایرهای دوچرخه الهام گرفته از ناسا که هرگز پنچر نمی شوند به فروش می رسند.
به گزارش اخبار تایمز؛ دو سال پیش خبری مبنی بر اختراع تایرهای دوچرخه بدون هوا توسط شرکت «Smart Tire» مستقر در اوهایو منتشر شد. خبر جدید این است که تایرهای متل را هم اکنون می توان از طریق وب سایت کیک استارتر خریداری کرد.
این تایرها که هرگز پنچر نمی‌شوند، با مشارکت ناسا ساخته شده‌اند. ناسا قبلاً از همین فناوری برای لاستیک های مریخ نوردهای خود استفاده کرده بود زیرا تعمیر لاستیک های پنچر شده در سطح ماه یا مریخ بسیار دشوار است. لاستیک ها به معنای واقعی کلمه بدون هوا نیستند، آنها توخالی هستند. بنابراین، هوا در آنها وجود دارد، اما هوا تحت فشار نیست و لاستیک مجبور نیست شکل خود را حفظ کند.
در مرکز هر لاستیک یک فنر وجود دارد که تمام طول تایر را می‌چرخاند. این فنر از آلیاژ نیکل – تیتانیوم به نام “NiTinol” ساخته شده است که مانند تیتانیوم استحکام دارد و مانند لاستیک خاصیت ارتجاعی دارد.
نکته مهم این است که وقتی نیتینول تحت فشار قرار می گیرد، ابتدا تغییر شکل می دهد اما سپس به شکل اولیه خود باز می گردد. این ویژگی به لاستیک Mattel اجازه می دهد تا به آرامی فشرده شود و به عقب برگردد و سواری نرمی را درست مانند لاستیک های پنوماتیک ارائه دهد.

فروش تایرهای دوچرخه ای که هرگز پنچر نمی شوند

فنر در یک ماده پلی الاستیک محصور شده است که دیواره های شفاف تایر و آج قابل تعویض را تشکیل می دهد. به گفته سازنده، این مجموعه تنها حاوی نیمی از لاستیک یک تایر معمولی است. علاوه بر این، اگرچه ممکن است آج تقریباً هر ۸۰۴۷ تا ۱۲۸۷۵ کیلومتر نیاز به تعویض داشته باشد، گزارش‌ها حاکی از آن است که لاستیک اصلی احتمالاً عمر دوچرخه را حفظ خواهد کرد.
گفته می‌شود که اگرچه نسخه اول تایر دارای سفتی ثابت است، اما مدل‌های آینده ممکن است به کاربران اجازه دهند تا با پمپاژ هوای بیشتر، سفتی را افزایش دهند. بنابراین، آنها نیمه پنوماتیک خواهند بود اما هنوز کاملاً صاف نیستند.
تایرهای آلومینیومی یا فیبر کربنی Mattel به ترتیب با قیمت ۱۳۰۰ و ۲۳۰۰ دلار در دسترس هستند. خریداران باید توجه داشته باشند که تحویل تا ژوئن آینده نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml