آغاز فروش فوق العاده کرمان موتور با شرایطی اقساطی / با ماهی ۶ میلیون و بدون ضامن جک S۵، جک J۴ و KMC J۷ بخرید و ببرید!

شرکت خودروسازی کرمان موتور فروش اقساطی جک J4 را با شرایط ویژه آغاز کرده است.

بررسی مشخصات فنی جک S3

جک اس ۳ یکی از کراس اوورهای کوچک بازار کشورمان است که در ابتدای عرضه به دلیل طراحی خاص و کمی زشت با استقبال خوبی مواجه نشد اما رفته رفته مردمی که از خودروهای داخلی خسته شده بودند و توان خرید بیشتر نداشتند. ماشین های گران قیمت، جک را جذب کردند. S3 شدند. سواری نرم، استهلاک فنی نه چندان بالا، امکانات بهتر نسبت به خودروهای داخلی و همچنین عملکرد بهتر نسبت به برخی خودروهای چینی هم رده، باعث شد محبوبیت جک S3 به عنوان یک کراس اوور ارزان قیمت چینی در بازار ایران به تدریج افزایش یابد.

در ادامه این خبر از اخبار تایمز به بررسی مشخصات فنی جک S3 و نقاط ضعف و قوت این خودرو پرداخته ایم.

آغاز فروش فوق العاده کرمان موتور با شرایطی اقساطی / با ماهی 6 میلیون و بدون ضامن جک S۵، جک J۴ و KMC J۷ بخرید و ببرید!

مزایا و معایب

 سواری نرم و لذت‌بخش

+ امکانات بهتر از خودروهای داخلی

+ بازار خرید و فروش متعادل

+ خدمات پس از فروش گسترده

+ استهلاک کمتر موتور تنفس طبیعی

– توان موتور پایین‌تر از رقبای توربوشارژ

– ظاهر ناهماهنگ و نه‌چندان دلچسب

مشخصات فنی جک S3

لیست مشخصات فنی جک S3 شامل موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک CVT است. این موتور سیستم توربوشارژر ندارد و به همین دلیل قدرتی به اندازه دیگر خودروهای چینی موجود در بازار ندارد.

حداکثر قدرت موتور جک S3 معادل ۱۰۷ اسب بخار است که در ۶۰۰۰ دور در دقیقه به دست می آید. حداکثر گشتاور این موتور به ۱۵۵ نیوتن متر می رسد که از ۳۵۰۰ دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می گیرد. بنابراین جک S3 را نمی توان به عنوان خودرویی چابک با سواری هیجان انگیز و جوان پسند در بازار کشورمان معرفی کرد.

این یک کراس اوور کوچک خانوادگی است و می تواند چنین نیازهایی را به خوبی برطرف کند، اما به هیچ وجه قادر به شتاب گیری بالا نیست، به خصوص در مقایسه با خودروهای جدید چینی موجود در بازار.

اما نبود سیستم توربوشارژر در جک S3 قسمت فنی این خودرو را به گزینه بهتری برای خانواده های ایرانی تبدیل می کند. زیرا موتورهای توربوشارژر حساسیت بیشتری به کیفیت بنزین داخلی دارند و ممکن است به مرور زمان به دلیل ضربه های ظریف با مشکلاتی مانند خرابی رینگ و پیستون و آسیب جدی موتور مواجه شوند. استفاده از اکتان بوستر اورجینال می تواند تا حدودی این مشکل را حل کند که البته هزینه نگهداری خودرو را افزایش می دهد. بنابراین جک اس ۳ نسبت به رقبای قدرتمند توربوشارژ در وضعیت بهتری قرار دارد.

گیربکس های CVT نیز از نظر شتاب و چابکی چندان چابک نیستند و تنها به دلیل عملکرد روان گزینه مناسبی برای مصارف خانوادگی محسوب می شوند.

شتاب اولیه این خودروی مونتاژی چینی چندان جذاب نیست اما در شتاب گیری های ثانویه و سرعت های بالای ۴۰ کیلومتر در ساعت وضعیت کمی بهتر است. جک اس ۳ به خصوص در حالت اسپرت، چابکی بهتری از خود نشان می دهد و از این نظر می تواند تا حدودی با خودروهای پرفروش داخلی مانند دنا پلاس ساده رقابت کند و در جاده همگام با آن ها باشد.

مصرف سوخت جک S3 به صورت رسمی از سوی کرمان موتور اعلام نشده است، اما تخمین زده می شود که این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۷.۵ لیتر بنزین می سوزاند که برای یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی کمی بالا به نظر می رسد. حداکثر سرعت این خودرو حدود ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت و وزن جک S3 نیز ۱۲۵۰ کیلوگرم است.

سواری نرم و راحت یکی از ویژگی های مثبت رانندگی با جک S3 است، اما شتاب و قدرت ترمز نه چندان بالا در بین نقاط ضعف آن کمتر از حد انتظار است.

مشخصات کلی جک S3

نوع موتور خودرو     خطی بنزینی

حجم موتور     ۱.۶ لیتر

سیلندر / سوپاپ     ۴ / ۱۶

تنفس موتور     تنفس طبیعی

قدرت     ۱۰۷ اسب بخار

گشتاور     ۱۵۵ نیوتن.متر

گیربکس     CVT با ۶ دنده مصنوعی

محور محرک     دیفرانسیل جلو

شتاب     ۱۴ ثانیه

سرعت     ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت     ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی     یورو ۵

فرمان     برقی

بدنه     کراس اوور کوچک

نوع رینگ     آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ها

طول     ۴۳۲۵ میلیمتر

عرض     ۱۷۶۵ میلیمتر

ارتفاع     ۱۶۶۰ میلیمتر

فاصله محورها     ۲۵۶۰ میلیمتر

وزن خالص     ۱۲۵۰ کیلوگرم

تعداد سرنشین     ۵ نفر

ظرفیت صندوق عقب     ۶۰۰ لیتر

حجم مخزن سوخت     ۴۵ لیتر

قطر رینگ     ۱۶ اینچ

آپشن ها و امکانات

کروز کنترل     دارد

کروز کنترل هوشمند     ندارد

کنترل ایستایی در سربالایی     دارد

کنترل سرعت در سرازیری     ندارد

کنترل کشش     ندارد

کنترل پایداری     دارد

اتو پارک     ندارد

سنسور جلو     ندارد

سنسور عقب     دارد

رادار نقطه کور     ندارد

رادار تغییر لاین     ندارد

رادار تصادف جلو     ندارد

رادار تصادف عقب     ندارد

ترمز ضدقفل     دارد

توزیع نیروی ترمز     دارد

ترمز کمکی     دارد

ترمز اضطراری     ندارد

ترمز پارک برقی     ندارد

اتوهلد     ندارد

پدال شیفتر     ندارد

اتولایت     دارد

چراغ روز     دارد

دکمه‌های کنترلی فرمان     دارد

گرم‌کن فرمان     ندارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی     دارد

ناوبری     دارد

نمایشگر هدآپ     ندارد

دوربین عقب     دارد

دوربین ۳۶۰ درجه     ندارد

کیسه هوا     دارد

ورود بدون کلید     ندارد

استارت بدون کلید     ندارد

تهویه اتوماتیک     دارد

صندلی برقی راننده     ندارد

صندلی برقی سرنشین جلو     ندارد

گرم‌کن صندلی جلو     ندارد

سردکن صندلی جلو     ندارد

ماساژور صندلی جلو     ندارد

آینه بغل برقی     دارد

گرم‌کن آینه بغل     دارد

پانوراما     ندارد

سانروف     دارد

طراحی ظاهری

طراحی جک S3

یکی از مهمترین نقاط ضعف جک اس ۳ که از ابتدا قابل مشاهده است، ناهماهنگی طراحی خارجی آن است. البته پس از گذشت سال ها از حضور پررنگ این خودرو در بازار کشور، عده کمی از ظاهر جک اس ۳ ایراد می گیرند چرا که همه ما به آن عادت کرده ایم و به دلیل طراحی ضعیف خودروهای داخلی که مهم ترین رقبا هستند. از S3 در بازار، ما نمی توانیم ظاهر نه چندان زیبا جک S3 بسیار مورد تاکید قرار گرفت.

اما در هر صورت ظاهر جک اس ۳ به خصوص در قسمت طراحی چهره هماهنگی چندانی با استایل بدنه ندارد. علاوه بر این، بدنه خودرو با کمی حجم بیشتر و طراحی بهتر نمای عقب می توانست جذابیت بیشتری داشته باشد.

ناگفته نماند که این خودرو در بازار چین فیس لیفت شده است اما در ایران همچنان همان نسخه اولیه موجود است که باعث شده ضعف های طراحی آن به نظر ما مهمتر جلوه کند. بنابراین در مجموع جک S3 طراحی جذابی ندارد، اما در مقایسه با خودروهای داخلی قدیمی، می تواند برای مشتریانی که قبلاً این خودروی داخلی را رانندگی می کردند و اکنون قصد خرید یک کراس اوور مونتاژ شده چینی را دارند، زیباتر به نظر برسد.

کابین جک S3

اگرچه طراحی داخلی جک اس ۳ نسبت به نمای بیرونی آن وضعیت بهتری دارد، اما این سبک از طراحی تنها در ابتدای ورود S3 به بازار جذاب بود و اکنون با توجه به تغییر زبان طراحی داخلی خودروها، می تواند دیگر خیلی جذاب نباشند این سبک طراحی داخلی از محصولات کره ای در سال ۲۰۱۴ و قبل از آن الگوبرداری شده است و از این رو با توجه به پیشرفت فوق العاده خودروسازان چینی در طراحی کابین نمی تواند به اندازه کافی برای مشتریان سال ۲۰۲۳ جذاب باشد.

متریال به کار رفته در کابین، پلاستیک خشک است که البته از یک خودروی اقتصادی چینی نمی توان انتظار داشت.

به گفته برخی مالکان و سرنشینان، فضای ردیف عقب چندان تنگ نیست، اما با توجه به فاصله بین دو محور ۲۵۶۰ میلی متری، باید گفت که نمی توان انتظار زیادی از فضای موجود در صندلی های ردیف عقب به خصوص برای افراد قد بلند و بلند قد داشت. .

حجم صندوق عقب جک اس ۳ برابر با ۶۰۰ لیتر است که برای این سگمنت عریض و جادار بوده و فضای بسیار مناسبی را برای مسافران و چمدان های آنها فراهم می کند.

قیمت جک S3 در بازار ایران

متاسفانه این روزها قیمت جک اس ۳ در ایران از محدوده خودروهای اقتصادی خارج شده و به میلیاردها رسیده است. البته خودروهای دیگر نیز در بازار آزاد گران شده اند و حالا این قیمت ها در بازار ایران دور از انتظار و عجیب نیست. به هر حال شورای رقابت قیمت جک اس ۳ در سال ۱۴۰۲ را ۶۳۲ میلیون تومان اعلام کرد. کراس اوور کوچک چینی در بازار آزاد خرداد ۱۴۰۲ با مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان معامله می شود.

جک S3 یک کراس اوور کوچک با استهلاک کم و توان فنی کافی برای مصارف شهری و خانوادگی است. این خودرو عملکرد جوان پسندی ندارد، اما استهلاک فنی آن برای خانواده های متوسط مناسب است و عملکرد نرم سیستم تعلیق و گیربکس نیز خشنود سرنشینان خواهد بود. در حال حاضر ام وی ام ایکس ۲۲ پرو نزدیک ترین رقیب جک اس ۳ در ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml