آغاز پرداخت ۶ ماه حقوق معوقه مستمری بگیران از روز یکشنبه

پرداخت مستمری بگیران تامین اجتماعی شهریورماه ابلاغ شد.
به گزارش اخبار تایمز؛ حقوق بازنشستگان در ایران بر اساس قوانین و مقرراتی تعیین می شود که تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله طبقه بازنشستگان، نوع شغل و مدت خدمت است. در ایران بازنشستگان به دو دسته عام و خاص تقسیم می شوند. به طور کلی حقوق بازنشستگان شامل حقوق پایه، بیمه اجتماعی، بیمه تکمیلی، تعطیلات و مرخصی سالانه، یارانه و سایر مزایا می باشد. همچنین در صورت نیاز سازمان تامین اجتماعی می تواند تغییراتی را در حقوق بازنشستگان اعمال کند.
یکی از عوامل مهم در تعیین حقوق بازنشستگان، سابقه کاری آنهاست. سنوات خدمت یک فرد در سازمان یا شرکتی که در آن کار کرده است به عنوان یک شاخص مهم برای محاسبه حقوق بازنشستگی استفاده می شود. در ایران برای محاسبه حقوق بازنشستگان از فرمول استانداردی استفاده می شود که نرخ حقوق ماهانه و سابقه کار را در نظر می گیرد.
پرداخت مستمری و مستمری تامین اجتماعی از روز دوشنبه بیستم شهریورماه آغاز شده است.
طبق جدول اعلام شده از سوی سازمان تامین اجتماعی، پرداخت مستمری بگیران این سازمان بر اساس حروف الفبا خواهد بود و روند پرداخت حقوق و مستمری مستمری بگیران تامین اجتماعی تا ۳۰ شهریورماه ادامه دارد.
جدول تاریخ واریز مستمری شهریورماه سال ۱۴۰۲
نام حرف تاریخ پراخت
آ – ا ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
حروف ب تا ش شعب تا ۲۰۰۰ نفر ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
حروف ص تا ی شعب تا ۲۰۰۰ نفر ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
ب ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
پ ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
ت ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
ث ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
چ ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
ج ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
ژ ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
ص ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
ض ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ز ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ف ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ح ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ق ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
س ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
ر ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
بانک ملی ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
بانک ملت ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
بانک تجارت ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
پست بانک ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
بانک سپه ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
بانک کشاورزی ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
بانک صادرات ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
ط ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
ظ ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
خ ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
گ ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
ل ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
و ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
ه ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
غ ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
ی ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
ذ ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
ک ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
د ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
ش ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
ع ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
ن ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
م ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
بنیاد شهید ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
همکاران بازنشسته ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
مخالفت دولت با افزایش حقوق بازنشستگان
رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده که دولت قصد افزایش حقوق کارکنان دولت در نیمه سال را ندارد و به نظر می رسد دلیل این تصمیم عواملی از جمله جلوگیری از کسری بودجه باشد.
طی چند سال اخیر شاهد بودیم که دولت در اواسط سال لایحه ای را برای افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان به شورای اسلامی ارائه کرد که این اقدام با انتقاداتی از جمله تحمیل هزینه های بیشتر به بودجه و همچنین تحمیل هزینه های بیشتر به بودجه مواجه شد. امکان افزایش نارضایتی و همچنین تبعیض با افزایش حقوق کارگران. روبرو بود
بر اساس این موارد داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه چندی پیش در جمع مردم درباره موضوع افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان در نیمه دوم سال جاری به دلیل عدم کاهش تورم و فشارهای اقتصادی گفته بود: در نیمه دوم افزایش حقوق جدید نداریم، افزایش حقوق سالی یک بار در نظر گرفته شده است، افزایش حقوق سال جاری ابتدای سال در نظر گرفته شده است.
به نظر می رسد با گذشت چندین سال از افزایش حقوق میانسالی کارکنان دولت، سازمان برنامه و بودجه دیگر قصد چنین رویکردی را ندارد. همچنین لازم به ذکر است که دولت بر کنترل کسری بودجه به عنوان یکی از عوامل ایجاد تورم تاکید کرده و به نظر می رسد این تصمیم در همین راستا اتخاذ شده است.
رئیس کانون مستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران گفت: ۷۰ درصد مستمری بگیران تامین اجتماعی تنها با ماهی ۷ میلیون تومان در قید حیات هستند و با یک سیلی سرخ چهره خود را حفظ می کنند!
نصرالله دریابیگی (رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران) در مراسم تجلیل از کانون های بازنشستگان رامسر، تنکابن، عباس آباد و نوشهر ضمن قدردانی از زحمات کانون های بازنشستگی استان گفت: ۷۰ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی تنها با ۷ نفر در قید حیات هستند. ماهانه میلیون تومان و صورتشان را با سیلی قرمز نگه می دارند!
رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران با انتقاد از وضعیت معیشتی بازنشستگان گفت: زندگی امروز جانبازان شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.
نایب رئیس شورای عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور تصریح کرد: بازنشستگان شریف ایران کارگران مرز و بوم دیروزی هستند که در سخت ترین شرایط در دفاع مقدس و در عین حال سنگر تولید فداکاری کردند و بالا آوردند. پرچم عزت و عزت جمهوری اسلامی در برابر تحریم های ظالمانه ۳۰ ساله. آورده اند و حالا سزاوار نیست در تامین حداقل نیازهایشان بمانند!
این مسئول کانون بازنشستگان و کانون عالی تامین اجتماعی مازندران از اجرا نشدن قانون الزام به درمان رایگان، نحوه توزیع مستمری بگیران تامین اجتماعی و دخالت های مکرر دولت در امور داخلی سازمان تامین اجتماعی از جمله تلاش انتقاد کرد. واگذاری بانک رفاه و همچنین فرار از تعهدات بیمه ای آتی. حافظ به مشکلات بازنشستگان غرب استان پرداخت و گفت: از وزارت تعاون و کار و مدیران سازمان تامین اجتماعی انتظار داریم با اجرای عدالت در ارائه خدمات به بازنشستگان آرامش را به این خانواده ۴.۵ میلیونی برگردانند.
دریابیگی گفت: از مسئولان محترم نظام و دولت محترم تقاضا دارم به این سوال مستمری بگیران پاسخ دهند که کدام مدیر و مسئولی می تواند یک خانواده ۴ نفره را با ۷ میلیون تومان در ماه اداره کند در حالی که بخشی از مستمری بگیران تامین اجتماعی با ماهی یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی به اصطلاح زندگی می کنند؟!
وی گفت: مسئولان محترم وزارت تعاون و کار و شخص وزیر همواره دغدغه عدالت و رفاه کارگران و بازنشستگان را دارند. اکنون زمان عمل به کلمات است. ترمیم دستمزد را در دستور کار شورای عالی کار قرار دهند تا مرهمی بر زخم این جامعه شریف و نجیب و دهها میلیون کارگر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml