۸۸۰ میلیون سپرده وام ازدواج عروس و داماد + نحوه دریافت

مدیرعامل بانک دی گفت: شرایط دریافت وام ازدواج برای افراد عادی با ایثارگران متفاوت است به طوری که ایثارگران طبق قانون دو برابر امکان دریافت تسهیلات در این حوزه را خواهند داشت.

وام ازدواج برای مردم مهم است. | وام ازدواج افزایش یافت وام ازدواج سود خوبی دارد. وام ازدواج شرایط خاصی دارد. مزایای وام ازدواج از اقساط بلندمدت.

به گزارش اخبار تایمز؛ وام ازدواج فرزندان شهدا و سربازان از طریق سامانه ve.cbi.ir و مبلغ آن دو برابر افراد عادی است که بسته به سن خود می توانند تا سقف ۴۴۰ میلیون تومان دریافت کنند. نحوه بازپرداخت وام ازدواج فرزندان رزمندگان به صورت بازپرداخت ۱۰ ساله می باشد.

علیرضا قیطاسی مدیرعامل بانک دی به تشریح فعالیت ها و خدمات این بانک به جامعه ایثارگر پرداخت و افزود: از آنجایی که جامعه هدف بنیاد شهید حقوق خود را از بانک دی دریافت می کنند و تامین مالی این عزیزان از این طریق تسهیل می شود. بانک دی بین بانک دی و اداره کل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید تفاهم نامه ای به منظور اعطای تسهیلات منعقد شد.

بر این اساس در ابتدای هر سال سهمیه تسهیلات تعیین و به بنیاد شهید اعلام می شود که توزیع استانی این سهمیه توسط بنیاد شهید انجام می شود.

مدیرعامل بانک دی در ادامه گفت: شرایط مناسبی برای ارائه این تسهیلات در نظر گرفته شده است تا متقاضیان به راحتی به این تسهیلات دسترسی داشته باشند.

وی بیان کرد: از سال گذشته تفاهم نامه هایی در بانک دی با بنیاد شهید منعقد شد و از سوی دیگر دستورالعملی برای خدمات رسانی به ایثارگران تهیه شد.

بر این اساس مقرر شد برای ایثارگران و جامعه هدف بنیاد که درخواست تسهیلات خرد را در سامانه «ایثار من» ثبت می کنند، ابتدا درخواست ها به تایید بنیاد شهید و سپس معرفی نامه برسد. به صورت سیستمی به بانک دی ارسال می شود و پرونده توسط شعب این بانک تکمیل می شود.

880 میلیون سپرده وام ازدواج عروس و داماد + نحوه دریافت

مدیرعامل بانک دی همچنین گفت: ایثارگران در صورتی که از حقوق بگیران بانک دی باشند و یا از سایر نهادها و وزارتخانه ها حقوق دریافت کنند در صورت ارائه گواهی کسر حقوق از سازمان خود می توانند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

وی تاکید کرد: برای ضامن شرایط اعتبار سنجی دریافت تسهیلات خرد که قبلا اعلام شده اعمال می شود.

مدیرعامل بانک دی گفت: لازم به ذکر است این بانک علاوه بر بنیاد شهید با مراکز دیگری نیز طرف قرارداد است. از آنجایی که بیش از ۶۵۰ هزار سهامدار این بانک ایثارگر هستند و بیش از ۴۰۰ هزار نفر از حقوق بگیران جامعه هدف بنیاد شهید هستند، تفاهم نامه ویژه ای بین بانک دی و بنیاد شهید منعقد شده است تا کلیه افرادی که در پس از ثبت نام در این بانک ثبت نام کرده اند. سامانه «ایثار من» که توسط بنیاد شهید معرفی و تایید شده است می تواند با تشکیل پرونده و دریافت مزایا.

جامعه معزز ایثارگری دو برابر افراد عادی امکان دریافت تسهیلات ازدواج دارند

مدیرعامل بانک دی درباره میزان تسهیلات فرزندآوری و ازدواج جامعه ممتاز ایثارگران توضیحاتی ارائه کرد.

علیرضا قیطاسی مدیرعامل بانک خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات وام ازدواج و فرزندآوری برای افرادی که درخواست خود را از طریق سامانه بانک مرکزی ثبت کرده اند قابل پرداخت است.

به گفته قیتاسی، شرایط دریافت وام ازدواج برای افراد عادی با ایثارگران متفاوت است به طوری که ایثارگران طبق قانون دو برابر امکان دریافت تسهیلات در این زمینه را خواهند داشت.

در صورتی که سن زوجه کمتر از ۲۳ سال و زوج کمتر از ۲۵ سال باشد، طبق قانون بودجه ۱۴۰۲ سقف بالاتری از تسهیلات دریافت می کنند و در کلیه شعب بانک دی برای افرادی که از طریق سامانه اقدام کرده اند این تسهیلات را دریافت می کنند. در صورت معرفی ضامن انجام خواهد شد.

قیطاسی با بیان اینکه روند اعطای تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بانک دی رضایت بخش است، افزود: بانک دی تمامی سهمیه تسهیلات ازدواج باقیمانده از سال گذشته را در چهار ماهه اول سال مصرف کرده و تمامی سهمیه خود را در خصوص ارائه این تسهیلات در هر شعبه ما حداکثر یکی دو نفر در نوبت هستند و افرادی که در مردادماه درخواست تسهیلات داده اند نیز سهمیه خود را دریافت کرده اند.

ارائه تسهیلات روز بانک برای اعزام شهدا به زیارت عتبات عالیات

مدیرعامل بانک دی از ارائه تسهیلات قرض الحسنه برای اعزام زائران به عتبات عالیات خبر داد.

علیرضا قیطاسی با اشاره به ارائه خدمات یادبود از سوی بانک دی به جامعه ایثارگران، گفت: از سال گذشته بر اساس رهنمودها و تاکیدات معاونت محترم ریاست جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران جهت امکان اعزام به محل تاسیس شد. از عزیزان شهیدی که حق تشرف به مزارها را نداشته اند. در این راستا سازمان گردشگری کوثر برای هموار کردن این مسیر نیازمند تنظیم تفاهم نامه هایی با سازمان های مختلف از جمله بانک ها، سازمان های هواپیمایی، سازمان های گردشگری و غیره است.

قیطاسی افزود: در این مورد تفاهم نامه ای با بانک دی تنظیم شد تا تامین مالی لازم برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به آن دسته از عزیزانی که از سوی سازمان گردشگری کوثر برای سفر معرفی می شوند، انجام شود. این کار از سال گذشته آغاز شده و تا کنون به معرفی شدگان تسهیلات پرداخت شده است.

تسهیل دسترسی مشتریان و جامعه محترم ایثارگری به خدمات بانکی

مدیرعامل بانک دی از اقدامات این بانک برای تسهیل دسترسی جامعه ممتاز ایثارگران به خدمات بانکی خبر داد.

مدیرعامل بانک دی با تاکید بر اینکه شبکه بانک دی در سراسر کشور به صورت یکسان عمل می کند، اظهار داشت: افتتاح حساب و خدمات آنلاین به مشتریان این بانک اعم از جامعه هدف و سایر مشتریان ارائه می شود و امکان ارائه آن وجود دارد. خدمات به همه مشتریان در استان ها در دسترس است.

به گفته وی، جدا از ۹۱ شعبه ای که بانک دی در سراسر کشور دارد، میز خدمت در مراکز بنیاد شهید در ۲۰۵ نقطه در سراسر کشور افتتاح شده است.

مدیرعامل بانک دی در ادامه افزود: به منظور ارائه خدمات بیشتر به مشتریان، تفاهم نامه ای نیز با پست بانک ایران منعقد کرده ایم که از ابتدای مردادماه اجرایی شده است.

بر این اساس امکان ارائه خدمات بانک دی در تمامی شعب و باجه های پست بانک در سراسر کشور که بیش از ۶۰۰۰ نقطه تماس می باشد، وجود دارد.

وی در پایان گفت: بانک دی نزدیک به ۸۰۰۰ دستگاه خودپرداز دارای مالکیت و شریک در سراسر کشور برای ارائه خدمات به منظور گسترش نقاط تماس خدمات خود با جامعه هدف دارد. با تمام این حرف ها، اگر عزیز ایثارگری در هر نقطه از کشور برای دریافت تسهیلات با مشکل مواجه شد، می تواند با مراجعه به سامانه رسیدگی به شکایات، شکایت خود را ثبت کند و مطمئن باشد که ظرف ۲۴ ساعت از طریق کارشناسان ما به شکایت او رسیدگی خواهد شد.

یکی از انواع وام های اعطایی به خانواده های ایثارگر، وام ازدواج است. این وام می تواند برای ازدواج شهدا و جانبازان و یا فرزندان آنها باشد. بر اساس مصوبه رسمی دولت، برای جبران ایثارگری شهدا، وام ازدواج اعطایی شده به آنها دو برابر وام ازدواج افراد عادی خواهد بود. یکی از شرایط دریافت وام ازدواج فرزندان شهدا در سال ۱۴۰۲ داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران است. ناگفته نماند مشخصات متقاضی باید در یکی از مراکز بنیاد شهید و امور ایثارگران ثبت شود.

شرایط دریافت وام ازدواج فرزندان ایثارگران ۱۴۰۲

فرزندان شهدا هر چند دو برابر وام ازدواج می گیرند اما باید در نظر داشت که باید مانند زوج های عادی در سامانه وام ازدواج ثبت نام کنند. همچنین این وام فقط به اولین ازدواج فرزندان شهدا تعلق می گیرد و از تاریخ ازدواج به مدت دو سال فرصت استفاده از این وام وجود دارد. همچنین تاریخ ازدواج باید بعد از اول فرودین ۱۳۹۷ باشد.نکته دیگر در مورد پرداخت وام به خانواده شهدا و جانبازان این است که صرف نظر از درصد جانبازی یا مدت اسارت، این وام به آنها و فرزندانشان پرداخت می شود.

880 میلیون سپرده وام ازدواج عروس و داماد + نحوه دریافت

مدارک لازم برای دریافت وام ازدواج فرزندان ایثارگران

یکی از اولین اقدامات برای دریافت تسهیلات، تحویل مدارک لازم است تا در صورت تطابق شرایط متقاضی با شرایط وام مورد نظر، فرآیند پرداخت آغاز شود. به طور کلی مدارکی که برای دریافت وام های مختلف درخواست می شود شامل مدارک هویتی و اطلاعات شخصی می باشد. در برخی از وام ها، اسناد خاصی توسط موسسه پرداخت کننده درخواست می شود. مدارک لازم جهت دریافت وام ازدواج فرزندان شهدا عبارتند از:

اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی زوج متقاضی و ضامنین آن ها

اصل و کپی سند ازدواج

کد پستی و آدرس محل سکونت زوج متقاضی

کد رهگیری دریافت شده از سایت ثبت نام وام ازدواج

مدارک لازم برای دریافت وام ازدواج فرزندان ایثارگران

در بخش قبلی ذکر شد که فرزندان ایثارگران نیز مانند سایر زوجین باید برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در سایت اعطای وام ازدواج ثبت نام کرده و کد رهگیری دریافت کنند. این کد رهگیری به عنوان یکی از مدارک و اطلاعات لازم برای دریافت وام ازدواج فرزندان ایثارگران در نظر گرفته می شود.

میزان وام ازدواج فرزندان ایثارگران ۱۴۰۲

بر اساس مصوبات مربوطه، میزان پرداخت وام ازدواج فرزندان شهدا شرط سنی دارد. یعنی بر اساس سن زوجین مبلغ مشخصی از وام به آنها تعلق می گیرد. همچنین نکته ای که برای دریافت وام ازدواج شهدا باید به آن توجه داشت این است که این وام فقط به خانواده شاهد، جانباز و اسرا تعلق می گیرد و فرزندان رزمندگان مشمول پرداخت این نمی شوند. وام. در جدول زیر میزان وام ازدواج فرزندان شاهد در سال ۱۴۰۲ ارائه شده است.

مبلغ شرط سنی ردیف

۳۶۰ میلیون تومان آقایان بالای ۲۵ سال ۱

۳۶۰ میلیون تومان بانوان بالای ۲۳ سال ۲

۴۴۰ میلیون تومان آقایان زیر ۲۵ سال ۳

۴۴۰ میلیون تومان بانوان زیر ۲۳ سال ۴

شرط سنی لحاظ شده جهت تشویق جوانان به ازدواج در جامعه است و در کنار سایر شروط برای پرداخت وام ازدواج فرزندان ایثارگران دارای اهمیت است. قابل توجه است مبلغ ذکر شده در جدول بالا مختص وام ازدواج فرزندان ایثارگران بوده و برای زوج های دیگر نصف این مبلغ در نظر گرفته شده است.

نحوه ثبت نام وام ازدواج فرزندان ایثارگران

نحوه ثبت نام وام ازدواج فرزندان ایثارگران مانند ثبت نام سایر زوج ها از طریق سامانه وام ازدواج به آدرس ve.cbi.ir است بنابراین ثبت نام اولیه وام ازدواج به صورت اینترنتی انجام می شود و سپس بعد از بررسی ثبت نام، زمانی برای مراجعه حضوری به شعب بانک و تحویل مدارک مشخص می شود. در قسمت پایین نحوه ثبت نام در سامانه وام ازدواج نمایش داده شده است.

ابتدا باید آدرس اینترنتی ve.cbi.ir را در مرورگر جستجو کرده و وارد اولین لینک نمایش داده شد و در صفحه اول سایت بر روی گزینه ثبت نام جدید کلیک کرد.

در صفحه باز شده باید اطلاعات لازم را در قسمت های مشخص شده وارد کرده و با انتخاب گزینه ادامه، باقی مراحل لازم را تکمیل کرد. در مراحل بعد گزینه ای تحت عنوان وضعیت ایثارگری وجود دارد که فرزندان ایثارگران باید نسبت به انتخاب این گزینه اقدام نمایند.

پس از انجام این مراحل یک کد رهگیری ده رقمی به شماره همراه ثبت شده متقاضی ارسال می شود که فرزندان ایثارگران می توانند با ورود مجدد به سامانه ثبت نام وام ازدواج و از طریق بخش مشاهده وضعیت، روند بررسی درخواست وام خود را مشاهده کرده و در صورت تغییر وضعیت به مراجعه حضوری برای تکمیل سایر مراحل به صورت حضوری اقدام نمایند.

مبلغ قسط وام ازدواج فرزندان ایثارگران

یکی از موارد مهم در بحث دریافت وام، بازپرداخت آن و قسط بندی وام است. باید ذکر کرد که وام ازدواج فرزندان ایثارگران بازپرداختی ۱۰ ساله یا به عبارتی ۱۲۰ ماهه دارد و تاریخ اولین قسط آن، یک ماه پس از دریافت مبلغ وام از سوی متقاضی است. بنابراین مبلغ قسط وام ازدواج فرزندان ایثارگران معادل است با مبلغ وام تقسیم بر عدد ۱۲۰.

همچنین برای کسب اطمینان از بازپرداخت اقساط وام ازدواج، معرفی ضامن معتبر یکی از شرایط اعطای تسهیلات است. هر یک از زوجین برای دریافت وام ازدواج باید یک ضامن معتبر به بانک معرفی کنند اما در صورتی که هر دو زوجین از یک بانک تسهیلات دریافت کنند و حقوق دریافتی ضامن کفاف پرداخت اقساط وام هر دو آن ها را بدهد، معرفی یک ضامن هم کافی است.

در صورتی هم که زوجین کارمند دولت باشند و حقوق ایشان برای پرداخت اقساط وام کافی باشد، با ارائه نامه کسر از حقوق و فیش حقوقی می توانند بدون معرفی ضامن از دریافت وام ازدواج بهره مند شوند. نکته مهم دیگر هم دانستن آن ضروری است مربوط به سود وام ازدواج فرزندان ایثارگران است که معادل ۴ درصد می باشد.

وام ازدواج فرزندان ایثارگران با کارت ایثار ارتش

یکی از نهادهایی که در دوران جنگ تحمیلی وظیفه ثبت نام و اعزام سربازان به جبهه را بر عهده داشت، ارتش جمهوری اسلامی ایران بود. پس از پایان جنگ، این نهاد به جانبازان و ایثارگران کارتی به نام کارت ایثار ارتش داد تا با ارائه تسهیلات و مزایای بخشی از خدمات آنان را جبران کند. فرزندان شهدا با داشتن کارت سربازی می توانند از وام ازدواج مضاعف بهره مند شوند.

شرایط و میزان وام ازدواج فرزندان شهدا در قسمت های قبلی مقاله توضیح داده شد. لازم به ذکر است در صورت داشتن کارت ایثارگری هر دو زوج می توانند از تسهیلات ازدواج مضاعف بهره مند شوند و در صورت داشتن کارت سربازی تنها یکی از زوجین، وام مضاعف فقط به همان فرد تعلق می گیرد. نحوه دریافت وام ازدواج فرزندان شهدا با کارت ایثارگری به جز مابه التفاوت مبلغ، همانند دریافت وام ازدواج برای سایر افراد می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml