جناب دبیر! شما قهرمان ورزشی و رئیس فدراسیون کشتی هستید. دست از توجیه و فرافکنی بردارید!

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در میانه یک جلسه کاری توضیحات جدیدی درباره حاشیه نمازش ارائه کرد.

به گزارش اخبار تایمز؛ علیرضا دبیر اخیرا در مصاحبه ای بار دیگر به فیلم منتشر شده از نماز خواندنش در یک جلسه کاری پرداخت و گفت: سوال من از شما این است که آیا فیلم را منتشر کردم؟ خیلی ها فیلم های خودشان را منتشر می کنند، اما آیا من این فیلم را منتشر کردم؟ خدا نکنه کسی که فیلم رو منتشر کرده! برای چی فیلم گرفت؟ به گوشه ای رفتم و در انتهای سالن نشستم و کسی مرا ندید.

سجاد انوشیروانی دستم را گرفته نمی فهمی نماز می خوانم. من یک سوال دیگر می پرسم؛ در ماه رمضان که اذان می گویند، جلسه ای را قطع می کنند یا خیر؟ آنها باید قطع می کردند و آن جلسه تمام می شد. وقتی در ماه رمضان ۴۰-۴۵ دقیقه بلند می کنند این درست است؟ اما سوال اینجاست که آیا فیلم را منتشر کردم؟ من ته سالن بودم. آیا می دانید چند نفر در جلسه بودند؟ این را هم بگویم که از جلسه ای که بیش از یک ساعت و نیم طول می کشد، چیزی به دست نمی آید. این را از روی تجربه به شما می گویم.

رئیس فدراسیون کشتی در پاسخ به شبهه نفاق و نمایشگری تاکید کرد: نفاق مساوی شرک است; خداوند در قرآن بدترین چیز را شرک می داند. اگر ریا کنم شرک است. بگذارید یک چیز جالب به شما بگویم؛ میدونی من آنلاین نیستم این موضوع گذشت و من سه چهار روزی نمی دانستم.

یک روز رفتم بیرون دیدم پیرمردی می گوید این چه نمازی است؟ با خودم گفتم خدا یعنی چی! یکی می گفت تو برکت نمازت و یکی می گفت دمت داغ است. گفتم خدایا چه می گویند! خدا میدونه واقعا نمیدونستم… یکی از دوستام میگفت فضای مجازی بهم ریخته. بعد دیدم اون بنده خدایی که این فیلم رو گرفته منتشر کرد… من همون روز بهش گفته بودم راضی نیستم! باعث شدی بزنم و بخورم و از تو راضی نیستم. مرا به خاطر نماز خواندن کتک زدند. آنها مرا به خاطر جنایت کتک نزدند. به خاطر نماز خواندن کتک خوردم. انشاءالله پروردگار دعا به من کمک می کند چون در این موضوع مقصر نبودم.

پیش از همه این صحبت‌های علیرضا دبیر را در ویدیوی زیر ببینید:

 

با توضیحات جدید علیرضا دبیر توجه به چند نکته ضروری به نظر می رسد. قبل از هر چیز، این حق هر روزنامه نگار و رسانه ای است که در مورد یک حادثه و شرایط پیرامون آن سوال بپرسد. پرداختن به موضوع و مورد توجه یا حتی سرزنش شدن افراد عجیب نیست اما اصرار رئیس فدراسیون کشتی برای توضیحات متعدد و متفاوت دقت و حساسیت بیننده را بیش از پیش برمی انگیزد. منشی می توانست در پاسخ بگوید که من در آن زمان و هر اتفاقی که افتاد، منظور خاصی از آن تصمیم نداشتم، اما روایت جدید و اصرار مکرر ایشان بر این که من به خاطر دعای خدا کتک خوردم، شبیه دفاع از یک فریضه الهی است.

اما منظور ما از روایت متفاوت و جدید چیست؟ منشی پیش از این در پاسخ به اینکه قبله را چگونه دانسته، تاکید کرده بود که نماز مستحبی قبله را نمی‌خواهم، اما اکنون در آخرین سخنان خود ماه رمضان را وسط کشیده و گفته است که جلسه باید قطع می‌شد. در وقت نماز و من مقصر نیستم که وسط جلسه نماز می خوانم. . رئیس فدراسیون کشتی در جایی دیگر تاکید می کند که در گوشه ای از جلسه بوده و هیچکس او را ندیده است. منشی تاکید می کند که حتی کنیزش هم متوجه نماز خواندن او نشده است. این در حالی است که ویدئوی منتشر شده نشان می داد که نگاه سجاد انوشیروانی بارها با تعجب او را تعقیب می کند، در حالی که او در «ته سالن» و در گوشه ای نامرئی از دوربین های دیدار رسمی با وزیر ورزش پنهان شده بود.

شک بعدی این است که علیرضا دبیر می گوید من تا ۳-۴ روز بعد خبری از ماجرا نداشتم و از واکنش های مردم در خیابان تعجب کردم. حالا که خودش هم در گفت و گوی بالا و هم قبل از آن بارها تاکید کرده که در همان جلسه به فردی که فیلم را گرفته هشدار داده بود که از اکران آن راضی نیست. جدا از اینکه منتشر کننده ناشناس ویدئو کار درستی انجام داده یا نه، ادعای اخیر آقای رئیس مبنی بر اینکه روحش نمی داند با روایت های قبلی او همخوانی ندارد!

اما انتقاد اصلی از آقای دبیر آنجاست که ایشان تاکید می کنند من ریا نبودم چون خودم ناشر فیلم نبودم! باید به آقای دبیر یادآوری کنیم که شما یکی از محبوب ترین و پرافتخارترین قهرمانان ورزشی ایران هستید که در حال حاضر رئیس فدراسیون و عضو سابق شورای شهر تهران هستید. آیا در مورد دانشجوی کتابداری صحبت می کنیم که رفتارش مورد توجه رسانه ها و افرادی قرار نمی گیرد که خود را جدا از انتشار اخبار و تصاویر مرتبط می دانند؟

از آنجایی که بارها به رسانه ها و منتقدان خود که قصد تخریب شما را دارند اعتراض کرده اید، این بار به صراحت تاکید می کنیم که جایگاه شخصی شما به عنوان یک ورزشکار محبوب و موقعیت قانونی شما به عنوان یک مدیر و مسئول بسیار مهم است و نمی توانید انسان و زمینی باشید. با در نظر گرفتن خدا و پیامبر، نسبت به تصویر و تصویری که از شلوار جیب دار یا دعای مشکوک منعکس می شود بی تفاوت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml