آمار امیدوارکننده پرسپولیس قبل از رویارویی با رونالدو

برتری تاریخی پرسپولیس مقابل نصر در آسیا قبل از ۲۸ شهریور هواداران این تیم را امیدوار کرده است.

به گزارش خبرگزاری اخبار تایمز؛ تنها ۹ روز تا اولین بازی پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ باقی مانده است. این رقابت به چند دلیل بسیار مهم و حساس شده است. یکی از دلایل بازگشت پرسپولیس به این رقابت ها پس از دو فصل غیبت، دوم حضور ستارگانی مانند رونالدو و مانه در تیم حریف، سوم تقابل همیشه حساس تیم های ایرانی و عربستانی و چهارمی. آخرین دیدار پرسپولیس و نصر در مرحله نیمه نهایی فصل ۲۰۲۰ این رقابت ها است. که با برتری پرسپولیس و فینالیست شدن همراه بود و البته گلایه طولانی باشگاه عربستانی که به جایی نرسید.

با وجود این حساسیت ها شاید برگزاری این دیدار بدون تماشاگر تا حد زیادی از هیجان آن بکاهد اما پرسپولیس – نصر حتی در ورزشگاه بدون تماشاگر هم یک بازی خاص و بزرگ در سطح فوتبال قاره ای خواهد بود.

از زمانی که پرسپولیس با نصر همگروه شد و طبق برنامه همه فهمیدند که تیم یحیی باید اولین بازی خود را مقابل رونالدو و دوستانش انجام دهد، صحبت های زیادی در مورد کیفیت حریف عربستانی مطرح شد و همه به چند میلیونی اشاره کردند. ستاره های تعیین کننده دلار نصر که می توانند برگه برنده آنها باشند. اما پرسپولیس جدا از برد بزرگ در نیمه نهایی فصل ۲۰۲۱، برتری ذهنی دیگری نیز نسبت به حریف عربستانی خود دارد که می تواند انگیزه ای برای گل محمدی و بازیکنانش ایجاد کند.

شاید بازیکنان فوتبال باور نکنند اما افتخارات و مقام های پرسپولیس در رقابت های قاره ای از جمله جام باشگاه های آسیا، جام برندگان جام باشگاه های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا بیشتر و بهتر از حریف عربستانی است و این می تواند برتری ذهنی قرمزها حداقل قبل از شروع بازی دو تیم. .
در اواخر دهه ۹۰، پرسپولیس چهار دوره متوالی به نیمه نهایی جام باشگاه های آسیا رسید و سه بار سوم شد و یک بار چهارم شد. در اوایل دهه ۹۰ پرسپولیس دو بار به فینال جام برندگان جام باشگاه های آسیا رسید و یک بار قهرمان و یک بار نایب قهرمان شد.

قرمزها شرایط خوبی در لیگ قهرمانان دارند و بهترین تیم ایرانی در این رقابت ها هستند. پرسپولیس در ۱۰ دوره حضور در لیگ قهرمانان آسیا تنها ۳ بار در مرحله گروهی حذف شد و سه بار به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد، یک بار در مرحله یک چهارم نهایی حضور داشت، یک بار به نیمه نهایی رسید و در فینال این رقابت ها حضور داشت. دو بار مسابقه انجام داده و در یک جام آماری برابر و در دو جام دیگر آمار و موقعیت های بهتری نسبت به نصر دارد.

آمار امیدوارکننده پرسپولیس قبل از رویارویی با رونالدو

النصر عربستان درست بین قهرمانی و نایب قهرمانی پرسپولیس در جام برندگان جام آسیا در فصل ۹۱-۹۲ به فینال این رقابت ها راه یافت اما در دو مرحله رفت و برگشت با نتیجه ۶ بر ۱ مغلوب حریف ژاپنی شد. بازی کرد و قهرمان نشد. این تیم اما در فصل ۱۹۹۷-۱۹۹۸ همین رقابت ها در تک بازی فینال سوون سامسونگ کره جنوبی را با یک گل شکست داد و قهرمان شد. در همان سال در سوپرجام آسیا، النصر در دو بازی با نتیجه ۱-۱ و ۰-۰ مقابل پوهانگ استیلرز کره جنوبی، قهرمان جام باشگاه های آسیا به تساوی رسید اما این جام را به دست آورد. به خاطر گلی که در خانه حریف زده شد.

النصر نایب قهرمان جام باشگاه های آسیا نیز هست. این تیم در فصل ۹۵ با تیم های سایپا، العربی قطر و کپتداغ ترکمنستان در مرحله گروهی قرار گرفت و بدون گل برابر سایپا قرار گرفت اما با ۷ امتیاز بیشتر از سایپا به مرحله بعد صعود کرد. النصر در مرحله بعد با یک گل در وقت اضافه بانک کشاورزی تایلند را شکست داد و راهی فینال شد. آنها به مصاف ایلهوا چونما از کره جنوبی رفتند که در فینال سایپا را شکست داده بود و با یک گل شکست خورد.

النصر هرگز در لیگ قهرمانان آسیا به فینال راه پیدا نکرده است و با این تک فینال جام باشگاه های آسیا پنجمین تیم عربستانی از نظر افتخارات آسیایی است. الهلال که پرافتخارترین تیم آسیاست، اما الاتحاد، الاهلی و الشباب نیز از نظر صعود به فینال آسیا بهتر از النصر عمل کرده اند.

آخرین بار پرسپولیس با همین تیم و یحیی گل محمدی مانع از فینالیست شدن نصر در آسیا شد و این موضوع به اضافه سابقه و آمار بهتر پرسپولیس در مسابقات آسیایی نسبت به نصر می تواند قرمزها را در شرایط روحی بهتری نسبت به این بزرگ قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml