آمار سردار رادان از تلفات جاده ای نوروز و مقابله با تروریست ها

به گزارش اقتصاد۱۰۰، سردار احمدرضا رادان در حاشیه قرارگاه تآمین نظم و امنیت نوروز ۱۴۰۳ در فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص انجام مأموریت های نوروزی پلیس در کشور گفت: خوشبختانه همکاران ما از مرز تا به شهر و از شهر تا به روستا و از روستا تا جاده ها مشغول انجام مأموریت هستند و تاکنون بالغ بر ۲۴۹ میلیون تردد بین استانی از اول طرح نوروزی انجام شده که نشان از میل بالای مردم به سفر دارد.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به این که متأسفانه در طول این مدت ۴۱۷ نفر از هموطنان ما به دلیل عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی جان خود را از دست داده اند و شیرینی سفر، نوروز و ماه رمضان را به کام خود و خانواده هایشان تلخ و تلخ تر کردند، تصریح کرد: این رقم بسیار بسیار زیاد است و بخش قابل توجهی از این تلفات می توانست با رعایت قوانین و مقررات اتفاق نیفتد که متأسفانه انجام نشد.

رادان خواب آلودگی، بی توجهی به جلو، سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ را از دلایل عمده این میزان تلفات در جاده ها عنوان کرد و از هموطنان خواست از امروز که موج دوم سفرها شروع شده و تقریبا همه جاده های کشور اعم از جاده های شمالی، مرکزی و غربی مملو از مسافر و تردد و حرکت است، با رعایت قوانین و توجه و هوشیاری بیشتر، شیرینی سفر را در جاده هم ببینند و از جاده هم لذت ببرند.

وی اشاره ای هم به تلاش و زحمات مرزبانان دلیر کشور داشت و گفت: خوشبختانه با شجاعت و هوشیاری مرزبانان غیور ما شب گذشته تلاش کسانی که قصد داشتند به مرز نفوذ کنند ناکام ماند و به شدت با آنها برخورد شد.

فرمانده انتظامی کل کشور با بیان این که الحمدالله در حوزه مقابله و پیشگیری از سرقت هم کارهای خوبی در حال انجام است و در حال حاضر شاهد کاهش وقوع سرقت و افزایش کشف هستیم، اظهار امیدواری کرد که با کامل شدن اجرای طرح پابندهای الکترونیکی در سال ۱۴۰۳ این حلقه مهم را تکمیل کنیم.

وی درخصوص مسیرهایی که بیشترین تصادفات را داشته اند نیز اظهارکرد: بیشتر تلفات ما در جاده امام رضا، جاده های شمالی، جاده های مسیر مرکز به سمت شمال غرب و شمال شرق بوده است و استان اصفهان نیز با توجه به این که از معدود استان هایی است که هم مسافر پذیر هست و مسافران زیادی از این استان به سایر نقاط کشور سفر می کنند و از طرفی با توجه به طولانی بودن مسیر اتوبان ها و جاده ای این استان، متاسفانه در حوزه راه های اصفهان نیز شاهد افزایش تصادف و تلفات جاده ای بوده ایم که بخشی از این ۴۱۷ فوتی در جاده ها مربوط به استان اصفهان است.

فرمانده کل انتظامی کشور درباره مأموریت های فرماندهی انتظامی کشور گفت: در سال جدید شش اولویت را در دستور کار خود قرار داده ایم. موضوع معیشت کارکنان یکی از اولویت های مهم ما به شمار می آید و ان شاءالله بتوانیم با تکمیل منازل سازمانی بخش عمده ای از دغدغه های آن ها را برطرف کنیم.

به گزارش خبرگزاری پلیس، رادان از دیگر اولویت های پلیس در سال جدید را برخورد با سارقان دانست و خاطر نشان کرد: برخورد قاطع و قانونی با اراذل و اوباش و دستگیری اتباع غیر مجاز نیز از ماموریت ها و برنامه های پلیس در تداوم دیگر ماموریت های این فرماندهی در سال جدید خواهد بود.





منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml