آمار وحشتناک ۱۰۰۰۰۰ نفری از سوء استفاده جنسی در بیمارستان ها

گاردین نوشت: کارشناسان هشدار داده اند که سالانه بیش از ۱۰۰۰۰۰ مورد خشونت جنسی و بدرفتاری در بیمارستان های NHS ثبت و بررسی نمی شود.

به گزارش اخبار تایمز به نقل از فارس، مجله پزشکی بریتانیا گزارش پژوهشی مشترکی با روزنامه گاردین منتشر کرد که حاوی نکات تکان دهنده ای بود.

ارقام منتشر شده در این تحقیق فقط مربوط به افرادی است که به گفته این مجله شجاعت گزارش آزار جنسی را داشته اند. چارچوب زمانی این تحقیق از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ در بیمارستان های خدمات بهداشت ملی بریتانیا (NHS) بود. موارد آزار و اذیت جنسی شامل تجاوز جنسی، انواع تجاوزات و بیان جنسی است. کارکنان بیمارستان در این گزارش شامل پزشکان، پرستاران، نیروهای خدماتی و غیره نیز می شوند.

آمار وحشتناک 100000 نفری از سوء استفاده جنسی در بیمارستان ها

بر اساس این تحقیق، ۹۰۲ پرسنل بیمارستان توسط همکاران خود مورد آزار جنسی قرار گرفته اند. ۲۰۹۲۸ پرسنل بیمارستان مورد آزار جنسی بیماران قرار گرفتند. همچنین ۳۱۳ نفر از کارکنان بیمارستان اظهار داشتند که مورد آزار و اذیت جنسی مراجعه کنندگان قرار گرفته اند. یعنی ۹۵ درصد موارد آزار جنسی پرسنل بیمارستان از بیماران بوده است!

از سوی دیگر، ۳۲۱۸ بیمار مورد آزار جنسی پرسنل بیمارستان قرار گرفتند. ۷۴۶۴ بیمار توسط سایر بیماران مورد آزار جنسی قرار گرفتند. همچنین ۱۵۵۲ نفر از کارکنان بیمارستان مورد آزار جنسی مراجعه کنندگان قرار گرفتند! به عبارت دیگر، بیمارانی که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند، ۷۸ درصد کارکنان بیمارستان مرتکب آزار جنسی شده اند.

 

آمار وحشتناک 100000 نفری از سوء استفاده جنسی در بیمارستان ها
۳۵۶۰۶ نفر آزار جنسی در بیمارستان‌های انگلیس گزارش دادند!
منبع: تحقیق مشترک گاردین (the Guardian) و ژورنال پزشکی بریتانیا (the bmj)
تاریخ: ۲ خرداد ۱۴۰۲

در مجموع ۱۱۸۸۰ مورد تجاوز جنسی در بیمارستان های NHS بین سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ به ۳۷ نیروی پلیس گزارش شده است. از این آمار، ۵۱۶۴ مورد تجاوز و حداقل ۳۰۸۴ مورد تجاوز جنسی بوده است. سایر موارد سوء استفاده نیز شامل خودارضایی بود.

تحقیقات مجله پزشکی بریتانیا (BMJ) و گاردین نشان می دهد که بین سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲، پلیس بیش از ۱۸۰ مورد تجاوز به کودکان زیر ۱۶ سال را در سایت های NHS ثبت کرده است. چهار کودک زیر ۱۶ سال مورد تجاوز گروهی قرار گرفتند!

بر اساس این تحقیق، ۱۲۷ گزارش از جرایم شامل کودک آزاری، تجاوز جنسی به کودک، تماس جنسی با کودک، تحریک رابطه جنسی با کودک و اجبار کودک به تماشای عمل جنسی گزارش شده است.

 

آمار وحشتناک 100000 نفری از سوء استفاده جنسی در بیمارستان ها
گزارش ۱۱۸۸۰ مورد آزار جنسی به پلیس شامل ۱۸۰ مورد تجاوز به کودکان زیر ۱۶ سال!
منبع: تحقیق مشترک گاردین (the Guardian) و ژورنال پزشکی بریتانیا (the bmj)
تاریخ گزارش: ۲ خرداد ۱۴۰۲

 

با این حال، کارشناسان می گویند که تعداد تجاوزات جنسی به شدت دست کم گرفته شده است، زیرا کارمندان اغلب از ارائه شکایت دلسرد می شوند.

روزالیند سرل، استاد روانشناسی سازمانی در دانشکده بازرگانی آدام اسمیت، دانشگاه گلاسکو، می گوید که یافته های این تحقیق قابل توجه است، بیمارستان مکانی است که مردم باید در آن ایمن باشند، اما این داده ها نشان می دهد که هم کارکنان و هم بیماران سوء استفاده های احتمالی را انجام می دهند. امن نیستند

از سوی دیگر، کادر پزشکی بریتانیا تمایلی به گزارش تجاوز جنسی ندارند. آمار بیش از ۶۶ درصد از پزشکان زن قربانی بر این باورند که در صورت گزارش حمله، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. این موضوع علاوه بر مسائل دیگری مانند شرم، خجالت یا ضربه پس از تجاوز جنسی است.

سایمون فیلمینگ، یکی از نویسندگان کتاب «تجاوز جنسی در اتاق عمل: حقیقتی دردناک» می‌گوید که او شخصاً صدها پزشک زن را می‌شناسد که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند، هزاران پزشک زن که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند.

او همچنین گفت که تعداد قابل توجهی از پزشکان زن را می شناسد که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند. با این حال، روایتی از این افراد وجود ندارد. «فلمینگ» مدعی است که بیماران اغلب از کارکنان بیمارستان سوء استفاده می کنند و برخی از این موارد عادی شده است!

پس از انجام یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۱، انجمن پزشکی بریتانیا (BMA) اعلام کرد که ۶۱ درصد از پزشکان زن در انگلیس به دلیل جنسیت خود از کار در یک تخصص خاص منصرف شده اند و ۳۹ درصد تصمیم گرفتند دیگر در آن تخصص کار نکنند.

کیتی، یک پزشک جوان در جنوب شرقی انگلستان، به گاردین گفت که بیماران از دوران دانشجویی درباره او اظهار نظر جنسی می کردند. کتی بخشی از این حمله را روایت می‌کند و می‌گوید به دلیل آزار و اذیت‌های جنسی روزانه، به دنبال تغییر مسیر شغلی خود به سمت مامایی و زنان است تا مجبور به درمان مردان نشود.

فلور کورتیس، ۴۳ ساله، دستیار پزشکی، سه بار در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ توسط یک پزشک جوان در بیمارستان پرنسس رویال در تلفورد مورد تجاوز جنسی قرار گرفت. پس از این سوء استفاده ها، کورتیس دچار حمله پانیک شد و مجبور شد در سال ۲۰۲۰ کار خود را ترک کند.

گاردین نوشت: کارشناسان هشدار داده اند که سالانه بیش از ۱۰۰۰۰۰ مورد خشونت و بدرفتاری جنسی در بیمارستان های NHS انگلستان ثبت و بررسی نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml