آموزش ورود به بازار ارز دیجیتال و کسب سود در ۷ گام ساده و آسان

در این مقاله به‌صورت کامل به این پرسش پاسخ دادیم که چگونه وارد دنیای ارز دیجیتال شویم و از این بازار به سود برسیم؟ اگر مایل به اطلاع از شیوه ورود به بازار ارز دیجیتال هستید، در این مطلب به کلیه نکات ضروری اشاره کرده‌ایم.

ارزش بازار ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳، به ۵.۱۵ میلیارد دلار رسیده است و پیش‌بینی می‌شود که ارزش این بازار تا سال ۲۰۳۰ به ۱۱.۷۱ میلیارد دلار برسد. این اعداد و ارقام، از جذابیت فراوان صنعت کریپتوکارنسی حکایت می‌کند و به‌خوبی نشان می‌دهد که روز به روز به تعداد شیفتگان و علاقه‌مندان این بازار افزوده می‌شود. سود فراوانی که بعضی معامله‌گران و سرمایه‌گذاران از این بازار کسب می‌کنند، باعث شده است که افراد بیشتری در پی آموزش ورود به بازار ارز دیجیتال باشند.

در این مقاله تصمیم داریم به‌صورت کامل به این پرسش پاسخ دهیم که چگونه وارد دنیای ارز دیجیتال شویم و از این بازار به سود برسیم؟ اگر مایل به اطلاع از شیوه ورود به بازار ارز دیجیتال هستید، در این مطلب به کلیه نکات ضروری اشاره کرده‌ایم. فقط کافی است چند دقیقه از وقتتان را به خواندن مقاله پیش رو اختصاص دهید.

چگونه وارد بازار ارز دیجیتال شویم؟

در حال حاضر شیفتگی و میزان علاقه به کسب درآمد از بازار ارز دیجیتال به شدت افزایش یافته و رشد عجیب و غریب ارزش رمز ارزها در سال‌های اخیر، بسیاری از افراد را به ورود به بازار ارز دیجیتال ترغیب کرده است. بسیاری از افراد این سوال را مطرح می‌کنند که چگونه وارد بازار ارز دیجیتال شویم؟ نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال چگونه است؟

گام اول: ابتدا با بازار کریپتو و مبانی آن آشنا شوید

اولین و ساده‌ترین پاسخی که می‌توان به این پرسش داد، آن است که ابتدا با بازار کریپتوکارنسی، مبانی و اصطلاحات این بازار و فضای حاکم بر آن آشنا شوید. در گام نخست، منابع معتبر در زمینه این بازار را به‌خوبی مطالعه کنید. تیم همیارکریپتو تلاش کرده است اطلاعات جامع و مفیدی برای آشنایی با بازار ارز دیجیتال در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

هر چقدر با فضای بازار کریپتو آشناتر باشید، ورود آگاهانه‌تر و هوشمندانه‌تری به آن خواهید داشت. بعضی افراد وقتی بیت‌کوین به ۶۰ هزار دلار رسید، برای خرید آن اقدام کردند و پس از مدتی با زیان فراوان، بیت‌کوین‌هایشان را فروختند. این زیان بزرگ به بسیاری از معامله‌گران آموخت که آگاهی از بازار، اولین شرط ورود به آن است.

وقتی در مورد بازار ارز دیجیتال تحقیق کنیم و اطلاعات خود را در مورد مبانی این بازار افزایش دهیم، با ماهیت غیرمتمرکز این بازار آشنا می‌شویم، پتانسیل‌ها و فرصت‌های موجود در آن را درک می‌کنیم و می‌فهمیم این میزان ریسک ورود به این بازار چقدر است. آشنایی با همین نکات ساده باعث می‌شود که ما بفهمیم آیا برای ورود به این بازار مناسب هستیم یا خیر.

گام دوم: انتخاب شیوه ورود به بازار ارز دیجیتال؛ سرمایه‌گذاری، معامله‌گری یا هر دو؟

سرمایه گذاری، معامله گری، یا هردو

دومین گام برای ورود به بازار ارز دیجیتال، آشنایی با روش‌های مختلف کسب درآمد از ارز دیجیتال است. یکی از روش‌هایی که بسیاری از افراد برای کسب درآمد از این بازار در پیش می‌گیرند، سرمایه‌گذاری بلندمدت ( هودل یا هولد کردن دارایی) است. صرافی معروف بایننس در تعریف هودل (HODL) می‌نویسد:

HODL is a term commonly used by cryptocurrency investors that refuse to sell their cryptocurrency regardless of the price increasing or decreasing. It is more frequently used during a bear market when people refuse to sell their coins despite the price drop

HODL was later retrofitted to be an acronym (backronym) for “Hold On for Dear Life” and refers to not selling, even during strong market volatility and poor market performance

«بر اساس این تعریف، هودل یا هولد کردن، به معنای نفروختن و نگهداری دارایی، صرف نظر از افزایش یا کاهش قیمت آن در بازار است. این واژه در هنگام نزولی شدن بازار که افراد از فروش دارایی دیجیتال خود با وجود افت ارزش آن خودداری می‌کنند، بیشتر معنا و مفهوم پیدا می‌کند.

برخی از افراد به‌صورت بلندمدت روی رمز ارزها سرمایه‌گذاری نمی‌کنند؛ بلکه مقداری ارز دیجیتال می‌خرند و پس از افزایش ارزش آن، دارایی خود را به ارز رایج (دلار یا حتی ریال) تبدیل می‌کنند و از بازار خارج می‌شوند. این افراد بیشتر در پی دریافت سود از نوسان‌های بازار هستند و هیچ نگرش بلندمدتی نسبت به بازار ندارند.

یکی دیگر از استراتژی‌های عالی برای ورود به بازار ارز دیجیتال، معامله‌گری یا تریدینگ است که به خرید و فروش ارز دیجیتال در زمان مناسب برای رسیدن به سود، اشاره دارد. خود معامله‌گری، استراتژی‌های مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به معامله‌گری اسکالپ (Scalp Trading) و سوئینگ (Swing Trading) اشاره کرد.

از این روش های ترید علاوه بر بازار ارز دیجیتال در بازار فارکس هم می‌توان استفاده کرد و کسب سود کرد. برای یادگیری جامع و از صفر تا صد معامله گری در بازار فارکس آن هم به صورت کاملا رایگان به سایت همیار کریپتو مراجعه کنید یا وارد این  لینک آموزش فارکس رایگان شوید.

گام سوم: آموزش ورود به بازار ارز دیجیتال؛ لازمه موفقیت پایدار در صنعت کریپتو

اکنون که با بازار ارز دیجیتال آشنا شدید و استراتژی خود را برای ورود به این بازار پیدا کردید، زمان آن است که در یک دوره آموزشی حرفه‌ای و معتبر برای یادگیری نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال شرکت کنید و کلیه مطالب و مهارت‌های لازم را فرابگیرید. در دنیای امروز، یادگیری، مهم‌ترین مهارتی است که انسان‌های موفق را از سایر افراد جدا می‌کند. ورود به بازار کریپتوکارنسی بدون یادگیری نکات لازم دقیقاً مثل این است که در این بازار، قمار کنید.

خوشبختانه امروزه دوره‌های آموزشی فارسی و انگلیسی گوناگونی برای یادگیری سرمایه‌گذاری و معامله‌گری در بازار کریپتو وجود دارد. با شرکت در این دوره‌ها یاد می‌گیریم بازار ارز دیجیتال را با دقت، تحلیل کنیم. تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، دو مورد از مهم‌ترین روش‌های تحلیل بازار هستند که در دوره‌های آموزشی به آن‌ها اشاره می‌شود. اگر مباحث اولیه در مورد این بازار را نمی‌دانید، بهتر است در دوره‌های آموزش ارز دیجیتال از مبتدی یا همان دوره‌های صفر تا صد شرکت کنید.

اگر خواهان موفقیت واقعی در صنعت ارز دیجیتال هستید، پیشنهاد می‌شود که پس از پایان دوره آموزشی هم، یادگیری را در برنامه روزانه خود قرار دهید؛ چون مطالعه و یادگیری مداوم، می‌تواند اطلاعات و آگاهی شما را نسبت به بازار بهبود ببخشید، تکنیک‌های مختلفی به شما یاد دهد و زمینه را برای موفقیتتان در بازار کریپتو فراهم کند.

گام چهارم: انتخاب ارز دیجیتال مناسب؛ نکته‌ای مهم برای ورود به بازار ارز دیجیتال

در این گام با در نظر گرفتن استراتژی ورود به بازار ارز دیجیتال (سرمایه‌گذاری یا معامله‌گری) و آموزش‌هایی که پشت سر گذاشته‌اید، زمان آن است که ارزهای دیجیتال متناسب با استراتژی خود را انتخاب کنید. قطعاً ارزهای دیجیتال مناسب برای کسانی که تفکر بلندمدت دارند با ارزهای دیجیتال مناسب برای آن‌ها که به معامله‌گری روزانه می‌اندیشند، یکسان نخواهد بود.

انتخاب ارز دیجیتال مناسب

اگر شیوه خرید ارز دیجیتال را بلد نیستید، آموزش ارز دیجیتال رایگان را در سایت همیار کریپتو یا سایر سایت‌های آموزشی ببینید، ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را بخرید و آن‌ها را به کیف پول خود اضافه کنید. اگر ارزهای دیجیتال را به شکلی درست و هوشمندانه انتخاب کنید، به سرعت به سود می‌رسید و لحظات دلنشینی را در بازار سپری خواهید کرد؛ ولی انتخاب ارزها بدون تحلیل، بررسی و مشورت با افراد باتجربه و خردمند، باعث اضطراب، زیان و سرخوردگی از بازار کریپتو خواهد شد.

گام پنجم: انتخاب کیف پول مناسب برای حضور در بازار کریپتو؛ لازمه حفاظت از منابع مالی

بسیاری از افراد این سوال را مطرح می‌کنند که چگونه وارد بازار ارز دیجیتال شویم که هم معاملات خود را به‌خوبی انجام دهیم و هم از دارایی‌ها و منابع مالی خودمان محافظت کنیم؟ یکی از مهم‌ترین نکاتی که امنیت دارایی‌ها و تراکنش‌های شما را حفظ می‌کند، استفاده از کیف پول مناسب، امن و مطمئن است.

در حال حاضر کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گوناگونی روانه بازار شده است که بسیاری از آن‌ها از امنیت قابل قبولی برخوردار هستند. اگر قصد نگهداری بلندمدت دارایی‌های دیجیتال را دارید، پیشنهاد می‌شود سراغ کیف پول‌های سخت‌افزاری مثل ترزور (Trezor) مدل T، لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) و لجر نانو اس (Ledger Nano S) بروید. اگر قصد دارید دارایی‌های دیجیتال خود را به صورت روزانه معامله کنید، بهتر است سراغ کیف پول‌های نرم‌افزاری مثل متامسک، تراست ولت، اتمیک ولت یا کوینومی بروید.

انتخاب کیف پول ارز دیجیتال مناسب

کیف پول‌های سخت‌افزاری، امنیت چشمگیری دارند؛ ولی سرعت تراکنش دارایی با آن‌ها، پایین است. این در حالی است که امنیت کیف پول‌های نرم‌افزاری به دلیل آنلاین بودن، به پای کیف پول‌های سخت‌افزاری نمی‌رسد، ولی سرعت قابل قبولی دارند و کار کردن با آن‌ها آسان است. اگر قصد دارید از بابت امنیت معاملات روزانه خود آسوده‌خاطر باشید، پیشنهاد می‌شود که از کیف پول‌های نرم‌افزاری امن مثل متامسک و تراست ولت استفاده کنید.

گام ششم: انتخاب هوشمندانه صرافی ارز دیجیتال و مدارک لازم برای ثبت نام ارز دیجیتال

پس از انتخاب کیف پول مناسب، باید یک صرافی مناسب برای خرید و فروش ارز دیجیتال پیدا کنید. بسیاری از صرافی‌های خارجی، امکان فعالیت را از کاربران ایرانی سلب کرده‌اند و امکان مسدود شدن دارایی شما در آن‌ها وجود دارد. به همین دلیل بسیاری از ایرانی‌ها، استفاده از صرافی‌های داخلی را ترجیح می‌دهد. معمولاً صرافی‌های داخلی به یک سری مدارک لازم برای ثبت نام ارز دیجیتال نیاز دارند تا بتوانند هویت کاربر را احراز کنند و اجازه فعالیت به او بدهند.

پس از ثبت نام و احزار هویت در صرافی‌های معتبر داخلی می‌توانید خرید و فروش ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را با کارمزد مشخص انجام دهید. اگر قصد دارید در صرافی‌های خارجی فعالیت کنید، باید سراغ صرافی‌هایی بروید که مشکلی با فعالیت کاربران ایرانی ندارند. صرافی‌های بینگ ایکس (BingX) و مکسی MEXC دو مورد از صرافی‌هایی هستند که اجازه فعالیت به کاربران ایرانی می‌دهند. آموزش صرافی بینگ ایکس  را در این مطلب از صفر تا صد یعنی از ثبت نام در صرافی تا معامله کردن در آن بیاموزید.

انتخاب صرافی ارز دیجیتال مناسب

برای خرید ارز دیجیتال از این صرافی‌ها، پیشنهاد می‌شود که ابتدا از یکی از صرافی‌های داخلی، تتر بخرید و سپس تترهای خود را به کیف پولی که در یکی از این صرافی‌ها ساخته‌اید، منتقل کنید. با این کار به راحتی می‌توانید از صرافی‌های خارجی، ارز دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کنید.

گام هفتم: دست به عمل بزنید؛ اکنون می‌توانید وارد بازار ارز دیجیتال شوید

اکنون که شیوه تحلیل بازار را آموخته‌‌اید، کیف پول، صرافی و ارز دیجیتال متناسب با نوع فعالیت خود را انتخاب کرده‌اید، زمان آن است که وارد بازار شوید و فعالیت خود را آغاز کنید. بهتر است قبل از هر چیز، آموزش گام به گام خرید ارز دیجیتال و فروش آن را از منابع معتبر (متنی یا ویدیویی) یاد بگیرید تا بتوانید به سرعت و بدون هیچ معطلی، فعالیت خود را آغاز کنید.

چرا باید وارد بازار ارز دیجیتال شوید؟

پیش از آنکه بخواهید آموزش ورود به بازار ارز دیجیتال را ببینید یا به پاسخ این پرسش برسید که چگونه وارد بازار ارز دیجیتال شویم، بهتر است چرایی ورود خود به این بازار را مشخص کنید. بعضی از افراد با چند دلیل اشتباه وارد این بازار می‌شوند و همین دلایل اشتباه، باعث زیان آن‌ها در بازار کریپتو و سرخوردگی آن‌ها می‌شود.

در این بخش از مقاله می‌خواهیم با چند مورد از چرایی‌های درست و اشتباه برای ورود افراد به بازار ارز دیجیتال آشنا شویم. اگر شما هم بر اساس این دلایل اشتباه می‌خواهید وارد صنعت کریپتوکارنسی شوید، بهتر است رویکرد خود را تغییر دهید تا با قدرت و انعطاف‌پذیری بیشتری به فعالیت در این بازار بپردازید.

دلایل اشتباه برای ورود به بازار ارز دیجیتال

  • بعضی افراد، سرمایه راکدی دارند و می‌خواهند برای رسیدن به سود، این سرمایه را وارد بازار ارز دیجیتال کنند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، بدانید که بازار کریپتو، نوسانات فراوانی دارد و حضور در آن، نیازمند دانش و مهارت است. بدون کسب دانش و مهارت لازم، حضور در این بازار اصلاً به صلاحتان نیست.
  • اگر به امید کسب سودهای نجومی می‌خواهید وارد بازار کریپتو شوید، بدانید که این بازار، بسیار پیچیده و معامله در آن، دشوار است. نوسانات شدید این بازار، نردبان رشد و ترقی مالی افراد زیادی بوده؛ ولی سرمایه افراد بسیاری را هم به باد داده است. این احتمال وجود دارد که این بازار، شما را هم به لیست شکست‌خوردگان اضافه کند.
  • اگر دنبال یک شغل تمام‌وقت نان‌وآب‌دار می‌گردید و احساس می‌کنید که معامله‌گری ارز دیجیتال، شغلی با درآمد رویایی است، بدانید که در اشتباه هستید. بسیاری از معامله‌گران حرفه‌ای، شغل ثابت خود را دارند و از معامله‌گری به عنوان شغل دوم استفاده می‌کنند؛ چون می‌دانند که بازار کریپتو، گاهی نزولی یا راکد می‌شود و سود کافی را به همراه ندارد.

چند دلیل درست و هوشمندانه برای وارد شدن به بازار کریپتو

  • اگر دنبال یک سرمایه‌گذاری منطقی و مناسب، توأم با مهارت و دانش هستید، بازار کریپتو، انتخاب خوب و هوشمندانه‌ای است.
  • اگر می‌خواهید به سبد سرمایه‌گذاری خود تنوع ببخشید یا دنبال بازاری با قابلیت نقدشوندگی بالا هستید، خوش آمدید! بازار کریپتو، انتخاب فوق العاده‌ای برای شما خواهد بود.
  • اگر به دنبال شغلی هستید که با سرمایه ی کم هم بشود از آن کسب درآمد کرد، اینجا جای شماست.
  • اگر بعد از آموزش و کسب تجربه به سود تقریبا ثابت رسیده اید؛ وقت آنست که به شکل حرفه‌ای به کسب درآمد حرفه ای از این بازار بپردازید!

دوره‌های آموزشی همیار کریپتو؛ راهی مطمئن و مؤثر برای موفقیت در بازار کریپتو

در این مقاله تلاش کردیم به این پرسش پاسخ دهیم که چگونه وارد بازار ارز دیجیتال شویم و به صورت مرحله به مرحله به آموزش نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال پرداختیم. یکی از مهم‌ترین نکاتی که موفقیت یا شکست افراد را در بازار کریپتو رقم می‌زند، کیفیت دوره آموزشی‌‌ای است که افراد در آن شرکت می‌کنند. هر چه این دوره آموزشی، کامل‌تر و حرفه‌ای‌تر باشد، قطعاً افراد به دانش و مهارت بالاتری برای حضور در بازار ارز دیجیتال دست پیدا می‌کنند.

مجموعه همیارکریپتو به عنوان یک مجموعه تخصصی در زمینه آموزش بازار رمز ارز، همواره تلاش کرده است که کلیه اطلاعات و مهارت‌های لازم برای موفقیت افراد در بازار رمز ارز را در اختیار قرار دهد و دوره‌های آموزشی رایگان و غیر رایگان در اختیار مخاطبان خود قرار داده است. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره آموزشی همیار کریپتو، کافی است به سایت همیارکریپتو که آدرس آن در زیر این مطلب نوشته شده مراجعه کنید.

و یا همیارکریپتو را در گوگل سرچ کنید.

www.hamyarcrypto.com

تماس و مشاوره: ۰۲۱۹۱۶۹۱۶۱۴  –  ۰۹۳۰۹۱۲۷۴۷۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml