آیا بازار ارز و ارز به هفته اصلاح رسیده است؟ / نوسان تتر در پشت خط مقاومت

اکثر معامله گران معتقدند که قیمت دلار و ارز با برنامه بازارساز این هفته اصلاح می شود.

قیمت دلار هرات که روز چهارشنبه پشت کانال ۵۸ هزار تومانی قرار داشت در مرز ۵۷ هزار و ۱۰۰ تومان باقی ماند. روز پنج شنبه نوسانات دلار هرات تا ۱۰۰۰ تومان ادامه داشت، اما با آغاز معاملات روز جمعه دلار هرات، نرخ ارز با مظنه مثبت در کانال ۵۸۰۰۰ تومانی بازگشایی شد. قیمت دلار از ۵۸ هزار و ۲۵۰ تومان شروع و با قیمت ۵۸ هزار و ۳۷۰ تومان به پایان رسید.

تتر در پایان هفته حتی با افزایش قیمت وارد کانال ۵۹ هزار تومانی شد اما نتوانست این کانال را تثبیت کند. محدوده ۵۸ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۵۹ هزار و ۱۰۰ تومان در قیمت تتر خط مقاومتی مهمی است که در صورت عبور از آن، نوسان به بازار بازمی گردد.

به گفته تحلیلگران فنی، در نمودار قیمت دلار واگرایی منفی مشاهده شده است و نرخ ارز باید این اشباع بیش از حد بازار را برطرف کند. دو نقطه مقاومتی اصلی در بازار ارز ۵۸۶۰۰ و ۵۸۸۰۰ تومان است که پیش بینی می شود قیمت از این محدوده عقب نشینی کند. اکثر معامله گران معتقدند که قیمت دلار و ارز با برنامه بازارساز این هفته اصلاح می شود. از جمله برنامه های بازارسازان برای بازار ارز و سکه، حراج هزار کیلوگرم شمش طلا در یازدهمین حراج همزمان با فروش سکه امامی ۸۶ در ۲۲ اسفند است. علاوه بر این، آنها بر این باورند که بازارساز در این هفته همزمان با فروش سکه و طلا، پمپاژ درهم به دبی را آغاز خواهد کرد تا قیمت دلار در پایان سال کاهش یابد. البته گروهی از تحلیلگران بر این باورند که نوسانات این روزهای بازار به دلیل تقاضای ارز برای سفر در ایام نوروز است و اگر تقاضای سرمایه نیز به این امر اضافه شود، نوسان در بازار ادامه خواهد داشت.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml