آیا حمایت ذاتی دلار از بین خواهد رفت؟

اکوایران: به گفته تحلیلگران فنی، قیمت دلار به محدوده حمایتی ذاتی خود رسیده است که محدوده حساسی است. اگر امروز قیمت دلار حمایت ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومانی را از دست بدهد، ممکن است تا سقف ۴۹ هزار تومان کاهش یابد.

به گزارش اخبار تایمز، قیمت دلار هرات از روز یکشنبه با قیمت ۵۰ هزار و ۴۹۰ تومان آغاز شد و با شروع افزایش و کاهش نرخ درهم در این بازار روند کاهشی را آغاز کرد. قیمت دلار در بازار ارز هرات حمایت مهم ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومانی را تا ساعت ۱۲ ظهر از دست داد و با کاهش ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومانی در معاملات روزانه بسته شد. این پایان نزول نبود و قیمت دلار یکشنبه شب دومین حمایت مهم ۵۰ هزار تومانی خود را پشت خط از دست داد و با قیمت ۵۰ هزار و ۹۷۰ تومان به کار خود پایان داد. در مجموع روز یکشنبه دلار ۵۰۰ تومان از ارزش خود را از دست داد.

قیمت درهم امارات از ۱۳ هزار و ۸۹۰ تومان آغاز شد و با ۵۰ تومان کاهش در قیمت ۱۳ هزار و ۸۴۰ تومان بسته شد. با این نرخ دلار ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان برآورد شده است. قیمت تتر از ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان آغاز شد و در معاملات روزانه تا کف ۵۱ هزار تومان کاهش یافت و در این نقطه باقی ماند. اما قیمت تتر در معاملات یکشنبه شب نتوانست افت را تحمل کند و با افت به مرز ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. قیمت دلار و تتر روز یکشنبه یک کانال را از دست داد.

به گفته تحلیلگران فنی، قیمت دلار به محدوده حمایتی ذاتی خود رسیده است که محدوده حساسی است. اگر امروز قیمت دلار حمایت ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومانی را از دست بدهد، ممکن است تا سقف ۴۹ هزار تومان کاهش یابد. در این صورت قیمت دلار هرات به محدوده قبلی خود یعنی ۴۸ تا ۵۰ هزار تومان که قبل از جنگ غزه و اسرائیل بود باز می گردد. اما اگر قیمت دلار این محدوده حمایتی ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومانی را حفظ کند، ممکن است تا حدی افزایش پیدا کند تا تقاضای دی ماه وارد بازار شود و بازار را دچار نوسان کند.

در بازار دبی حمایت ۱۳۸۰۰ تومانی برای درهم مهم است و در صورت از بین رفتن این حمایت ممکن است دلار در هرات نیز حمایت خود را از دست بدهد. با کاهش قیمت درهم دیروز، گروهی از معامله گران توصیه کردند که قیمت درهم برای حواله مناسب است.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml