آیا دلار روند طلا را دنبال می کند؟

گروهی از معامله گران معتقدند بازار طلای مذاب سرآمد بازارها شده است و دلار می تواند آن را همراهی کند. اما از سوی دیگر برخی می گویند بازار طلا از آبان ماه از بازار ارز جدا شده و نوسانات آن ربطی به روند دلار ندارد.

درهم امارات در پایان هفته به خط مقاومت ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان رسید و به ۱۳ هزار و ۸۱۰ تومان رسید اما در ادامه در ۱۳ هزار و ۷۸۰ تومان بسته شد. با این قیمت درهم، دلار ۵۰ هزار و ۵۷۰ تومان برآورد می شود. اولین بازاری که هفته گذشته سیگنال صعودی داد طلای مذاب بود. قیمت طلای مذاب روز چهارشنبه با افزایش معاملات به سطح مقاومتی ۱۰ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان رسید. از دیدگاه معامله گران، این مقاومت بالای مثلث ایجاد شده در نمودار بود.

قیمت دلار هرات از ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان آغاز و به ۴۹ هزار و ۸۷۰ تومان خاتمه یافت. در هرات، گروهی از تاجران ادعا کردند که روز جمعه شماره حساب های ایرانی را به مبلغ ۴۹۹۵۰ تومبا پشت خط خریداری کرده اند.

قیمت دلار سلیمانیه از ۵۰ هزار و ۲۵۰ تومان آغاز و با ۹۰ تومان افزایش پشت خط جمعه به ۵۰ هزار و ۳۴۰ تومان خاتمه یافت.

قیمت تتر روز جمعه به دلیل کاهش قیمت بیت کوین افزایش یافت. روز جمعه قیمت بیت کوین کاهش یافت و وارد کانال ۴۱ هزار دلار شد و در نتیجه این افت قیمت، تتر با افزایش وارد کانال ۵۱ هزار تومانی شد. قیمت تتر از ۶ آبان تاکنون نتوانسته بالای کانال ۵۱ هزار تومان تثبیت شود.

تحلیلگران فنی معتقدند اگر درهم امارات بالای ۱۳۸۰۰ تومان تثبیت شود، قیمت دلار امروز در هرات ممکن است وارد کانال ۵۰ هزار تومان شود. در صورتی که قیمت درهم امارات امروز به زیر ۱۳۷۸۰ تومان نوسان کند، قیمت دلار هرات با نقدینگی محدود خود به معامله ادامه خواهد داد. گروهی از معامله گران معتقدند بازار طلای مذاب سرآمد بازارها شده است و دلار می تواند آن را همراهی کند. اما از سوی دیگر برخی می گویند بازار طلا از آبان ماه از بازار ارز جدا شده و نوسانات آن ربطی به روند دلار ندارد.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml