آیا رقص بازارها روی پشت بام خوابیده است/دلار و طلا نظارت است؟

اکوایران: در اقدامی عجیب، اونس جهانی طلا، شاخص دلار، نفت و بیت کوین به طور همزمان از سقف عبور می کنند، بازارها بر روی حداکثر قیمت می رقصند و باید دید آیا دولت فدرال ذخایر را ذخیره می کند یا خیر. می تواند بازارها را آرام کند و تب بازار را خاموش کند.

شاخص دلار در روز پنجشنبه نزدیک به بالاترین سطح خود در شش هفته گذشته سقوط کرد، زیرا اظهارات کینه توزانه کریستوفر والر، مسئول فدرال رزرو، سوخت برای رشد شاخص دلار فراهم کرد. کریستوفر والر روز چهارشنبه گفت در میان اعداد تورم قوی، بانک مرکزی می تواند کاهش نرخ بهره را به تعویق بیندازد.

سخنان رئیس فدرال رزرو تنها اهرمی برای افزایش شاخص دلار نبود. این روزها عملکرد بدتر سایر ارزهای دنیا باعث تقویت شاخص دلار شده است. شاخص ین ژاپن در این هفته به پایین ترین حد در ۳۴ سال گذشته سقوط کرد و تضعیف ین ژاپن به تقویت شاخص دلار دامن زد. شاخص دلار در زمان نگارش این مقاله در محدوده ۱۰۴.۴ قرار داشت.

اونس طلا روی پشت بام

در اقدامی جداگانه، اونس جهانی طلا و دلار افزایش یافت. احتمالاً هیچ سیاستمداری با وعده کاهش هزینه ها در سالی پر از انتخابات در دموکراسی های کلیدی انتخاب نمی شود. به همین دلیل پیش بینی می شود هزینه ها در کشورها تا پایان سال افزایش یابد و این موضوع ممکن است به رشد اونس جهانی طلا در سایه ریسک های ژئوپلیتیکی کمک کند، برعکس، بر اساس اظهار نظر کریستوفر والر. احتمال کاهش نرخ بهره از ژوئن در میان تحلیلگران از ۷۰ درصد به ۶۰ درصد کاهش یافت. پیش از این، فدرال رزرو اعلام کرده بود که نرخ بهره را در سال جاری ۷۵ درصد کاهش خواهد داد.

برخی تحلیلگران معتقدند با توجه به تقویت شاخص دلار نمی توان انتظار افزایش جدید اونس طلا را در سطح جهان داشت.

با این حال، رفتار بازیگران عرضه و تقاضا در نقاط مختلف جهان متفاوت است. در طول همه گیری، پس انداز در چین افزایش یافت و سپس به سطح پس انداز اضافه شد. با توجه به رکود اقتصاد چین و مشکلات صنعت ساختمان، طلا به یکی از اهداف اصلی پس انداز مردم چین تبدیل شده است. محدوده فعلی مقاومت در برابر اونس طلا است. در زمان نگارش این مقاله، اونس طلا تحت تاثیر تنش های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه در محدوده مقاومتی ۲۲۲۰ دلار قرار گرفته است.

نفت منتظر سیگنال فدرال رزرو است

قیمت نفت امروز افزایش یافت زیرا افزایش ذخایر نفت خام آمریکا کمتر از حد انتظار بود. تحلیلگران منتظر آخرین گزارش از شاخص تورم مصرف خصوصی هستند که در روز جمعه منتشر می شود و نزدیک ترین و مهم ترین سیگنال برای نفت است. انتظار می‌رود هفته آینده اوپک پلاس برای عرضه نفت به بازار تضمین دهد. نفت وست تگزاس اینترمدیت در زمان نگارش این مقاله در محدوده ۸۳ دلار قرار دارد.

دلیل سفته بازی با بیت کوین

اکثر دارندگان بیت کوین تصمیم گرفته اند که موقعیت های خود را حفظ کنند و تعداد کمی از فروشندگان وجود دارد. کاهش نقدینگی و معاملات باعث رشد بیشتر بیت کوین و سفته بازی شده است. بیت کوین در چهار هفته گذشته رشد ۱۵.۰۳ درصدی را ثبت کرده است. در سال گذشته، دارندگان بیت کوین بیش از ۱۴۸ درصد سود داشته اند. بیت کوین در زمان نگارش این مقاله در محدوده ۷۰۷۰۰ دلار قرار داشت.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml