آیا روند جدید در بازار ارز تایید می شود؟/ قیمت یورو در بازار ارزان است

اکو ایران: به گفته تحلیلگران فنی، قیمت دلار در حال شکل گیری الگوی خود است. به گفته آنها، در صورت تایید این الگو، می توان گفت که قیمت دلار از سقوط متوقف شد و وارد روند صعودی جدیدی شد. در غیر این صورت، مرز پشتیبانی ۴۹۶۰۰ توکن برای بازار مهم است و در صورت از بین رفتن این مرز، ممکن است قیمت دلار به سمت حمایت کمتر حرکت کند.

به گزارش اخبار تایمز، بازار ارز هرات در نیمه اول تلاش کرد از سقف روز شنبه عبور کند اما در نیمه دوم نتوانست از حداقل قیمت روز شنبه عبور کند. قیمت دلار هرات روز یکشنبه با قیمت ۴۹ هزار و ۸۸۰ تومان آغاز شد و در نیمه نخست به ۵۰ هزار تومان رسید، اما نتوانست از این سطح فراتر رود.

در نیمه دوم برخلاف روند نیمه اول بازار، قیمت دلار کاهش یافت و به ۴۹ هزار و ۷۵۰ تومان رسید. روز یکشنبه در بازار ارز هرات وضعیت مسدود شد و قیمت روز بعد از قیمت لحظه ای دلار عقب افتاد. قیمت فردای دلار هرات پشت خط به حداقل قیمت روز شنبه ۴۹ هزار و ۵۷۰ تومان سقوط کرد و از سوی مرز حمایت شد. در نهایت قیمت دلار هرات روز یکشنبه ۴۹ هزار و ۶۱۰ تومان بسته شد.

قیمت درهم امارات با اختلاف مثبت ۲۰ تومانی به ۱۳ هزار و ۷۷۰ تومان باز شد و با ۳۰ تومان کاهش به ۱۳ هزار و ۷۴۰ تومان بسته شد. با این قیمت درهم، دلار ۵۰ هزار و ۴۲۰ تومان برآورد می شود. اختلاف دلار هرات با قیمت درهم روز یکشنبه به ۸۱۰ تومان رسید که رقم قابل توجهی است.

قیمت دلار سلیمانیه در روز یکشنبه بالاترین قیمت را داشت و از ۵۰ هزار و ۳۲۰ تومان آغاز شد و با افت در نیمه نخست بالای خط حمایت ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان در نوسان بود. در نیمه دوم، شدت افت قیمت دلار در سلیمانیه افزایش یافت و نرخ ارز به انتهای کانال ۵۰ هزار تومانی رسید.

قیمت تتر از روز یکشنبه از ۵۰ هزار تومان شروع شد و تا ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت اما نتوانست از این مرز عبور کند.

به گفته تحلیلگران فنی، قیمت دلار در حال شکل گیری الگوی خود است. به گفته آنها، در صورت تایید این الگو، می توان گفت که قیمت دلار از سقوط متوقف شد و وارد روند صعودی جدیدی شد. در غیر این صورت مرز حمایتی ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان برای بازار مهم است و در صورت از دست رفتن این مرز ممکن است قیمت دلار تا حمایت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان کاهش یابد. به گفته گروهی از معامله گران، اگر این اتفاق بیفتد، قیمت دلار حتی ممکن است این حمایت را از دست بدهد. از نگاه معامله گران اگر قیمت دلار کانالی ۴۹ هزار تومان کاهش پیدا کند، فرصت خرید برای بازار ایجاد می شود.

موضوعی که در بازار ارز مطرح شد، قیمت یورو بود. قیمت یورو در بازار آزاد کانال ۵۴ هزار تومان در معامله بود که رقمی کمتر از معادل جهانی آن بود. قیمت جهانی یورو نیز حدود ۵۵ هزار و ۴۰۰ تومان برآورد شده است.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml