آیا قیمت دلار عقب مانده است؟

اگر قیمت درهم امروز بالای ۱۷۵۰۰ تومان باقی بماند، قیمت دلار هرات در کانال ۶۳۰۰۰ تومان در نوسان خواهد بود و اگر درهم این حد را از دست بدهد، قیمت دلار بقای ارز خود را با کاهش جبران می کند. .

بازار ارز و ارز روز یکشنبه دو کانال از دست داد. قیمت دلار هرات از ۶۴ هزار و ۴۰۰ تومان آغاز شد و با بازگشایی درهم با مظنه مثبت، نوسانات صعودی داشت و به ۶۵ هزار تومان رسید. در ادامه با سیگنال نزولی بازار سکه، قیمت دلار و سایر بازارها کاهش یافت و قیمت لحظه ای دلار هرات به ۶۳ هزار و ۶۰۰ تومان رسید. قیمت لحظه ای دلار در هرات بالاتر از دلار فردا بود و در پشت خط قیمت دلار فردا به نزول ادامه داد و حتی به زیر کانال ۶۳ هزار تومانی سقوط کرد و در این مرز بسته شد.

قیمت درهم امارات با اختلاف مثبت ۲۲۰ تومانی نسبت به نرخ پایانی روز گذشته ۱۷ هزار و ۷۵۰ تومان آغاز شد و سپس به ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافت. در مجموع قیمت درهم امارات در روز یکشنبه نسبت به روز گذشته ۳۰ تومان کاهش یافت. گروهی از معامله گران بر این باورند که قیمت دلار و قیمت درهم از نزول جان سالم به در خواهند برد و روز دوشنبه جبران می کنند.

قیمت تتر نیز کاهش یافت و با هزار تومان کاهش به حدود ۶۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

پس از سخنرانی روز یکشنبه محمدرضا فرزین رئیس بانک مرکزی در شبکه یک سیما، بحث داغی در بازار بر سر نرخ غیررسمی ارز شکل گرفت. محمدرضا فرزین گفت: در نرخ ارز در بازار غیررسمی دخالت می کنیم تا بیش از حد افزایش نیابد. نرخ بازار غیررسمی زودگذر است و به زودی کاهش خواهد یافت. جمعی از تجار به سخنان فرزین در بهمن ۱۴۰۲ اشاره کردند که گفته بود حتما قیمت دلار قبل از گرانی های اخیر به قیمت خواهد رسید.

به گفته تحلیلگران فنی، اگر قیمت دلار هرات از محدوده حمایتی ۶۳ هزار تا ۶۲ هزار و ۶۰۰ تومان خارج شود، ممکن است نزولی شود. در غیر این صورت ممکن است قیمت دلار به مقاومت ۶۳ هزار و ۸۰۰ تومان نزدیک شود. اگر قیمت درهم امروز بالای ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان باقی بماند، قیمت دلار هرات در کانال ۶۳ هزار تومان نوسان می کند و اگر درهم این حد را از دست بدهد، قیمت دلار با کاهش بقای خود در برابر ارز جبران می شود.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml