آیا قیمت دلار زیر خط روند معتبر است؟

به گفته تحلیلگران فنی، با کاهش قیمت دلار هرات در روز شنبه، کف روند صعودی شکسته شد و در صورت صحت این شکست ممکن است تا سطح حمایتی پایین کاهش یابد. اما اگر نتیجه نهایی روند صعودی محقق نشود، ممکن است قیمت دلار هرات با افزایش وارد کانال ۵۰ هزار تومانی شود.

به گزارش اخبار تایمز، قیمت دلار هرات که روز شنبه بازار نیمه رسمی را تجربه کرد، روز دوشنبه کاهش یافت و در این وضعیت باقی ماند. قیمت دلار روز دوشنبه در بازار ارز هرات برخلاف قیمت پشت خطی که روی کانال ۴۹ هزار تومان بود از ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان شروع شد و پس از بازگشت به روند نزولی کانال زیان دید. ۵۰ هزار تومان و ۴۹ هزار و ۸۵۰ تومان بسته شد. روز دوشنبه، خط قیمت دلار هرات روی ۴۹ هزار و ۸۸۰ تومان بسته شد.

بازار ارز هرات بر خلاف سایر بازارها روز دوشنبه اجاره داده شد. می گویند وضعیت اجاره بازاری است که قیمت آن از فردا بیشتر است. روز دوشنبه، قیمت آتی دلار هرات از قیمت نقدی خود فراتر رفت، بنابراین شاهد شکاف ۴۰ توکنی بین قیمت آتی و قیمت لحظه ای بودیم.

قیمت دلار سلیمانیه نیز در روز دوشنبه کاهش یافت و به زیر سطح حمایتی ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان رسید. قیمت دلار در سلیمانیه روز دوشنبه ۵۰ هزار و ۲۲۰ تومان بازگشایی شد و تا انتهای کانال ۵۰ هزار تومان کاهش یافت. البته روز دوشنبه پشت خط قیمت دلار در سلیمانیه وارد پله اول کانال ۵۰ هزار تومانی شد و با قیمت ۵۰ هزار و ۱۷۰ تومان به کار خود پایان داد.

قیمت تتر که بامداد دوشنبه با افزایش وارد کانال ۵۱ هزار تومانی شده بود با کاهش در معاملات روزانه این کانال را از دست داد و بین ۵۰ هزار تومان و ۶۰۰ تومان تا ۵۱ هزار تومان در نوسان بود. به گفته معامله گران، قیمت تتر با قیمت بیت کوین در نوسان است. به این ترتیب با سقوط بیت کوین، قیمت تتر سعی در تثبیت در کانال ۵۱ هزار تومانی دارد و بالعکس.

به گفته تحلیلگران فنی، با کاهش قیمت دلار هرات در روز شنبه، پایین روند صعودی شکسته شد و در صورت صحت این شکست، می تواند با کاهش به سمت حمایت پایین تر حرکت کند. به گفته آنها اولین حمایت پایین تر از دلار ۴۹۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان است که در صورت از دست دادن این سطح ممکن است به حمایت مهم ۴۹۲۰۰ تومانی سقوط کند. اما اگر نتیجه نهایی روند صعودی محقق نشود، ممکن است قیمت دلار هرات با افزایش وارد کانال ۵۰ هزار تومانی شود. از نظر فنی، رقم ۵۰ هزار و ۱۴۰ تومان برای قیمت دلار مهم است; اگر امروز قیمت دلار از این سطح فراتر رود، ممکن است تلاش کند خط مقاومت خود را بشکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml