آیا ETF ها از نصف شدن بیت کوین در سال ۲۰۲۴ جلوگیری می کنند؟

اکوایران: در این گزارش، کوین تلگراف به بررسی فعالیت صندوق های معامله شده در بورس بیت کوین در رویداد هاوینگ ۲۰۲۴ پرداخته است.

به گزارش اخبار تایمز، با پایان یافتن بحث تصویب صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین (بیت کوین ETF)، اکنون بزرگ ترین موضوع این ارز دیجیتال مربوط به رویداد «نصف» است و کمتر از ۱۰۰ روز دیگر باقی مانده است. . . تا این رویداد مهم فرا برسد.

هاوینگ چیست؟

به گفته کوین تلگراف، نصف شدن یک رویداد بزرگ است که تقریباً هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد، جایی که پاداش استخراج‌کنندگان بیت‌کوین که تراکنش‌ها را تأیید می‌کنند و آنها را به بلاک چین اضافه می‌کنند، به نصف کاهش می‌یابد.

هدف از این مکانیسم که در طراحی بیت کوین کدگذاری شده است، کاهش سرعت ایجاد بیت کوین های جدید و کمیاب تر کردن این ارز دیجیتال است. همانطور که کاهش تولید طلای جدید است. نصف شدن بیت کوین با کاهش عرضه این ارز دیجیتال در بازار همراه است و پس از آن به طور کلی ارزش بیت کوین افزایش می یابد.

تاریخچه رویدادهای قبل از نصف شدن.

اولین رویداد نصف شدن در ۲۸ نوامبر ۲۰۱۲ اتفاق افتاد و در پایان سال ۲۰۱۳ قیمت بیت کوین از حدود ۱۲ دلار به حدود ۱۱۵۰ دلار افزایش یافت.

دومین رویداد نصف شدن در ۹ جولای ۲۰۱۶ رخ داد. پس از این رویداد، ارزش این ارز دیجیتال به شدت افزایش یافت و قیمت آن که به حدود ۶۵۰ دلار کاهش یافته بود، در پایان جولای ۲۰۱۷ به ۲۵۰۰ دلار رسید.

در نیمه سوم که در ۱۱ می ۲۰۲۰ انجام شد، قیمت بیت کوین حدود ۸۵۰۰ دلار بود. پنج ماه قبل از نصف شدن، ارزش بیت کوین به ۷۲۰۰ دلار کاهش یافته بود که نشان دهنده افزایش ۱۸ درصدی قیمت این ارز دیجیتال تا نیمه سوم است. دو ماه پس از این رویداد، قیمت بیت کوین به ۵۶۰۰۰ دلار رسید که نشان دهنده افزایش قابل توجه ۵۵۹ درصدی قیمت این ارز دیجیتال است. پس از آن، قیمت بیت کوین به رکورد ۶۸۹۰۰ دلار رسید. این افزایش ۷۱۱ درصدی پس از رویداد نصف شدن است.

گرچه روندهای تاریخی آموزنده هستند، اما نتایج آتی را تضمین نمی کنند، و عوامل متعددی از جمله شرایط اقتصادی، پیشرفت های تکنولوژیکی و افزایش پذیرش ارزهای دیجیتال ممکن است بر ارزش بیت کوین پس از هر رویداد نصف شدن تأثیر بگذارد.

بر اساس روندهای تاریخی، الگویی از عملکرد مثبت بیت کوین پس از رویداد نصف شدن وجود دارد. با این حال، هر رویداد نیمه‌سازی مسیر منحصر به فرد خود را تحت تأثیر عوامل مختلف طی می‌کند و روندهای تاریخی را نمی‌توان معیار دقیقی برای فرآیند نیمه‌سازی بعدی قرار داد.

کمتر از ۱۰۰ روز تا نصف شدن سال ۲۰۲۴ باقی مانده است

اکنون که کمتر از ۱۰۰ روز تا چهارمین رویداد هاوینگ باقی مانده است، یکی از عواملی که ممکن است بر قیمت این ارز دیجیتال تاثیر بگذارد، شروع ETF های بیت کوین است.

در ۱۰ ژانویه، پس از ماه‌ها انتظار، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده سرانجام عملیات ETF بیت کوین را تأیید کرد. به دنبال آن، قیمت بزرگترین ارز دیجیتال در مدت کوتاهی از مرز ۴۹ هزار دلار عبور کرد، اما این روند صعودی چندان دوام نیاورد و بیت کوین با کاهش قابل توجهی در ارزش خود مواجه شد. قیمت این ارز دیجیتال اکنون بین ۴۰ تا ۴۳ هزار دلار در نوسان است.

ETF ها چه تاثیری بر رویداد نصف شدن سال ۲۰۲۴ خواهند داشت؟

سوالی که اکنون مطرح می شود این است که تاثیر وجوه قابل معامله در مبادلات بیت کوین بر رویداد نصف شدن که به طور معمول باعث افزایش شدید قیمت این ارز دیجیتال می شود، چه خواهد بود؟ آیا هالوینگ پیش رو با دوره های قبلی این رویداد متفاوت است؟

تحلیلگران بازار بر این باورند که رویداد هاوینگ آتی مانند رویدادهای قبلی باعث می شود بیت کوین بار دیگر رکورد قیمت خود را جابجا کند. با این حال، مجوز ETF ها یک رویداد بسیار مهم است که می تواند بر قیمت این ارز دیجیتال تأثیر بگذارد.

مقایسه ETF طلا با بیت کوین ETF

«بازال اسماعیل» مدیر شرکت «بلاک سیرکل» شروع فعالیت صندوق قابل معامله در بورس طلا در سال ۲۰۰۴ را با تأثیرات احتمالی ETF بیت کوین بر قیمت این ارز دیجیتال مقایسه کرد. در آن زمان الگویی به وجود آمد که در آن افزایش قیمت طلا با ورود خالص سرمایه افزایش و با خروج خالص کاهش یافت. رویدادی که نشان دهنده یک حلقه بازخورد تحت تأثیر معاملات نقدی در بازار فیزیکی طلا بود.

او معتقد است که ETF بیت کوین منعکس کننده رفتار ETF طلا خواهد بود و به طور بالقوه به عنوان یک شتاب دهنده برای حرکت قیمت بیت کوین عمل می کند. علاوه بر این، ورود سرمایه قابل توجهی به بازار ارزهای دیجیتال می تواند تاثیر مثبتی بر قیمت این ارز دیجیتال داشته باشد، اما اسماعیل هشدار داد که ممکن است باعث کاهش قیمت این ارز دیجیتال در ماه اول فعالیت صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین شود. . باسل اسماعیل معتقد است که انتظارات بازار برای افزایش سریع قیمت بیت کوین ممکن است بالاتر از حد منطقی باشد و بی صبری در این زمینه ممکن است منجر به ظهور روند منفی شود.

از طرفی وقتی نصف می شود، عرضه بیت کوین کاهش می یابد و در این شرایط افزایش قیمت بیت کوین نیاز به تقاضای قابل توجهی برای این ارز دیجیتال دارد.

مدیر عامل BlockCircle انتظار دارد بیت کوین در کوتاه مدت با فشار نزولی قیمت مواجه شود، اما پیش بینی می کند که بزرگترین ارز دیجیتال تا پایان سال ۲۰۲۵ به رکورد قیمتی بین ۱۰۰,۰۰۰ تا ۱۵۰,۰۰۰ دلار برسد.

علی‌رغم نوسانات احتمالی کوتاه‌مدت، تصویب ETF بیت‌کوین به قیمت نقدی، خوش‌بینی سرمایه‌گذاران را نسبت به بازار ارزهای دیجیتال افزایش داده است.

آخرین قیمت بیت کوین و اتریوم

بر اساس داده های سایت Investing، قیمت بیت کوین در روز جمعه (۲۹ ژانویه) بین ۴۰,۳۰۵ تا ۴۱,۵۴۳ دلار بود. این ارز دیجیتال تا حدود ساعت ۲۲ به وقت ایران با قیمت بیش از ۴۱۰۳۰ دلار معامله می شد. تغییر قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۵۰۰ دلار کاهش یافته است. حجم تراکنش بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸.۰۸ میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته ۶ درصد کاهش داشته است.

علاوه بر این، قیمت اتریوم در همان روز از ۲۴۱۸ دلار به ۲۴۹۷ دلار در نوسان بود. این ارز دیجیتال تا حدود ساعت ۲۲:۰۰ به وقت ایران در حدود ۲۴۷۰ دلار معامله می شد. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۱۰ دلار کاهش یافته است. حجم تراکنش های اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱.۱۲ میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته ۵ درصد کاهش داشته است.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml