آیلتس چیست؟ درباره این تست بحث برانگیز بیشتر بدانید

آیا می دانید آزمون آیلتس چیست؟ در این مقاله قصد داریم شما را با این تست و بخش های آن و هر آنچه که باید بدانید آشنا کنیم

این سوال یکی از سوالات متداول است که واقعا آیلتس چیست؟! و مردم به دنبال پاسخی مناسب برای آن هستند. آزمون آیلتس یکی از معتبرترین آزمون های دنیاست که میزان مهارت شما در زبان انگلیسی را نشان می دهد. این آزمون برای مقاصد مختلف از جمله مهاجرت تحصیلی یا حرفه ای استفاده می شود و در تمامی دانشگاه ها و مراکز معتبر دنیا پذیرفته می شود. آزمون آیلتس در چهار قسمت برگزار می شود و کل دانش زبانی دانش آموزان در این چهار قسمت به عنوان نمره کل آیلتس اعلام می شود.

آیلتس چیست؟

همانطور که در بالا در پاسخ به این سوال که آیلتس چیست بیان کردیم، این آزمون یک مدرک معتبر زبان انگلیسی است که در سراسر جهان پذیرفته شده است.اصطلاح آیلتس از عبارت انگلیسی International English Language Testing System گرفته شده است. ارزیابی این آزمون بر عهده دانشگاه کمبریج و موسسه آموزشی IDP استرالیا می باشد. این مراکز آزمون آیلتس را طبق استانداردهای تعیین شده تصحیح و سپس نمره را اعلام می کنند. برای قبولی در آزمون آیلتس باید با مطالعه منابع آیلتس شروع کنید.

آیلتس چیست؟ درباره این تست بحث برانگیز بیشتر بدانید

این آزمون در چند بخش برگزار می شود؟

اکنون که فهمیدید آزمون آیلتس چیست، ممکن است این سوال را از خود بپرسید: این آزمون در چندین بخش برگزار می شود و ویژگی های هر بخش چیست. بهتر است بدانید که آزمون آیلتس در چهار بخش برگزار می شود که به شرح زیر است:
• بخش ریدینگ: ریدینگ از سه بخش و ۴۰ سوال تشکیل شده است. در این قسمت داوطلبان باید متون ارائه شده در آزمون را مطالعه کرده و به سوالات پاسخ دهند.

• بخش نگارش: نگارش از دو بخش تشکیل شده است که بخش اول آن در آزمون های آکادمیک و عمومی متفاوت است. در بخش اول آزمون آکادمیک، متقاضیان باید طرح داده شده را شرح دهند و در آزمون عمومی باید نامه ای با موضوعی خاص بنویسند. در قسمت دوم آزمون های آکادمیک و عمومی، داوطلبان باید در پاسخ به سوال انشا علمی بنویسند.

• Speken یا Speaking Part: Speaking از سه قسمت تشکیل شده است. در این بخش، داوطلبان با یک ممتحن صحبت می کنند و به سوالات آنها پاسخ می دهند، نظرات خود را بیان می کنند و در پایان آزمون در مورد موضوعی خاص نظر می دهند.

• Listening Section: بخش Listening آیلتس از چهار بخش و ۴۰ سوال تشکیل شده است. در این بخش، داوطلبان باید به فایل های صوتی گوش داده و به سوالات مربوطه پاسخ دهند. لیسنینگ آیلتس یکی از مهم ترین بخش های این آزمون است.

همانطور که متوجه شدید، این آزمون تمام مهارت های شما را بررسی می کند که آن را به یک آزمون معتبر در سراسر جهان تبدیل می کند. به خاطر داشته باشید که برای آمادگی بهتر از منابع معتبر آیلتس که توسط اساتید مجرب معرفی شده اند استفاده کنید.

آیلتس چیست؟ درباره این تست بحث برانگیز بیشتر بدانید

آزمون آیلتس برای چه کسانی است؟

در بحث زیر در رابطه با آیلتس ممکن است تعجب کنید که این آزمون برای چه کسانی مناسب است. آزمون آیلتس برای افرادی مناسب است که مایل به مهاجرت به کشورها و دانشگاه هایی هستند که زبان رسمی آنها انگلیسی است. اگر به مراحل استخدام دانشگاه های انگلیسی زبان مراجعه کنید متوجه می شوید که همه آنها ارائه مدرک آیلتس را ضروری می دانند. ارائه آزمون آیلتس در تمامی رشته ها به خصوص در رشته های علوم پایه، مهندسی، پزشکی، بازرگانی و هنر بسیار مهم است. اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که آیلتس چیست و برای چه کسانی مناسب است، باید بگوییم که تمامی افرادی که قصد مهاجرت و کار در شرکت های چند ملیتی را دارند باید دارای مدرک آیلتس باشند.

هزینه آزمون آیلتس چقدر است؟

از جمله مواردی که در رابطه با آزمون آیلتس مطرح می شود قیمت آن است. بهتر است بدانید که قیمت این تست بین ۲۴۵ تا ۲۵۵ دلار آمریکا متغیر است و در هر تست قیمت دقیقا مشخص می شود. کسانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند می توانند با پرداخت هزینه ثبت نام خود را تایید و سپس در آزمون شرکت کنند.

آیلتس چیست؟ درباره این تست بحث برانگیز بیشتر بدانید

آزمون موک آیلتس چیست؟

اگر به موسسات آموزش زبان مراجعه کرده باشید حتما نام آزمون آزمایشی آیلتس را شنیده اید. بر همین اساس ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آزمون آیلتس Mock چیست؟ آزمون آزمایشی آیلتس نوعی آزمون آزمایشی آزمون اصلی آیلتس است که هیچ اعتبار قانونی و بین المللی ندارد. اما زمانی که در این آزمون شرکت می کنید، می توانید سطح زبان انگلیسی خود را بسنجید و توجه کنید که آیا آمادگی لازم برای شرکت در آزمون آیلتس را دارید یا خیر. هزینه این آزمون بسیار مقرون به صرفه است و نتایج تقریباً مشابه نتایجی است که از شرکت در آزمون واقعی آیلتس خواهید گرفت.

آزمون آیلتس چقدر معتبر است؟

از جمله موارد دیگری که در پاسخ به این سوال که آیلتس چیست مطرح خواهد شد، مدت اعتبار این آزمون است. بهتر است بدانید طبق قوانینی که به شما اعلام شده مدت اعتبار این آزمون از لحظه اعلام نتیجه به شما دو سال می باشد. بر این اساس متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری یا تحصیلی تا دو سال آینده را دارند باید در این آزمون شرکت کنند. زیرا پس از این مدت اعتبار آن از بین می رود و این تست باید تکرار شود.

نکات مهم برای قبولی در آزمون آیلتس

برای قبولی در آزمون آیلتس می توانید به نکات زیر توجه کنید:
• آشنایی با ساختار امتحانی: شناخت ساختار آزمون و شرکت در آزمون آزمایشی می تواند به شما کمک کند تا در آزمون اصلی بهتر عمل کنید.
• تقویت مهارت های زبانی: برای تقویت مهارت های زبانی خود باید از کتاب های مناسب استفاده کنید.
• تمرین: شما باید حداقل ۳۰ دقیقه در روز انگلیسی را تمرین کنید و بر مهارت های مختلف تمرکز کنید.
• مدیریت زمان: مدیریت زمان در آزمون آیلتس بسیار مهم است. بنابراین باید مهارت های خود را در این زمینه تقویت کنید.

یکی از مهم ترین نکاتی که ممکن است جایی به شما گفته نشود، ایجاد اعتماد به نفس است. برای شرکت در این آزمون باید به خود اعتماد کامل داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml