اتفاق تلخ برای گل محمدی و نکونام در دوبلین/ رویای صعود به جام جهانی پر پر شد!

۲۲ سال پیش در چنین روزی شکست بسیار تلخی را در قلب اروپا متحمل شدیم و با وجود ستاره های زیادی که از استقلال، پرسپولیس و سایر تیم ها در تیم ملی داشتیم، رویای صعود به جام جهانی برای ما به پایان رسید.

به گزارش اخبار تایمز؛ تیم ملی فوتبال کشورمان در ۲۸ آبان ۱۳۸۱ بازی پلی آف خود را مقابل ایرلند جنوبی در راه جام جهانی ۲۰۰۲ انجام داد و در این دیدار با دو گل شکست خوردیم تا رویای حضورمان در این پیکارها عملا نقش بر آب شود.

ایران برای رسیدن به جام جهانی ۲۰۰۲ یک سری ستاره و البته سرمربی بزرگ داشت اما با توجه به اینکه مسابقات در کره جنوبی و ژاپن برگزار می شد سهمیه مستقیم آسیا نسبت به دوره قبل کمتر بود و شکل عجیب بذرکاری مسابقات به دلیل آن اضافه شد. تا کارمان سخت تر شود.

بعد از باخت مقابل بحرین در منامه امکان صعود مستقیم را از دست دادیم و باید به پلی آف می رفتیم که فوق العاده سخت بود. ابتدا امارات را حذف کردیم و در ایستگاه آخر به ایرلند جنوبی رسیدیم. تیم قدرتمند اروپایی که در آن زمان بازیکنان بزرگی مثل روی کین داشت. قرار بود دو تیم در دیدارهای رفت و برگشت به مصاف هم بروند و بازی رفت در ۱۹ نوامبر در دوبلین برگزار شد. ملی پوشان در آن دیدار بد بازی نکردند اما موقعیت های خوبی که از دست دادیم و البته اشتباهات خط دفاعی باعث شد بازی را با نتیجه ۲ بر صفر از دست بدهیم. نکته جالب اینجاست که یحیی گل محمدی و جواد نکونام سرمربیان فعلی پرسپولیس و استقلال در آن زمان بازیکنان اصلی تیم ملی بودند.

در روزهای بعد اشاره خواهیم کرد که چگونه با وجود پیروزی در بازی برگشت نتوانستیم به جام جهانی ۲۰۰۲ صعود کنیم. میرسلاو بلاژویچ در آن بازی سرمربی تیم ملی بود و محمد رنجبر سرمربی تیم ایران بود که حالا هر دو ما را ترک کرده و مسافران آسمان شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml